Gå til innhold

PC oppgradering - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har nå installert F.E.A.R. og ble mildere satt ut når PC'n ikke ville kjøre det hakkefritt på minste grafikkinnstillinger :w00t: Jeg tok hintet, og konkluderte med at det er på tide å oppgradere maskina. Litt kjapp info om boksen:

Type: Stasjonær

Prosessor: AMS Athlo 64 3500+

Ram: 1GB (2*512) DDR-DIMM PC3200

Skjermkort: RADEON X300 Series 256MB

Hovedkort: MSI RS480M2 (MS-7093)

Harddisk: Maxtor 6b250s0 250GB 7200 rmp

Jeg er klar over at skjermkortet mitt... vel... det SUGER! Så dette er noe jeg i hvert fall har tenkt å bytte ut. Jeg har også tenkt littegran på å bytte ut ram/sette inn mere ram, slik at jeg ender opp med 2GB.

Det jeg ønsker fra dere er å få vite hvilke deler jeg bør bytte ut, og hva jeg bør bytte det ut med, for at jeg skal kunne gi nytt liv til min nå ca 2 år gamle PC (som ble kjøpt ferdigbygget fra Expert).

Dersom noen vil ha mer info om PC'n er det bare å spørre. Ellers takk for alle svar og innspill, fyr løs! :)

Bruksområde:

Jeg har en MacBook som jeg primært jobber på, og bruker PC'n hovedsakelig til film og musikk. Nå har jeg aldrig vært noen hardcore gamer, men jeg liker å spille litt spill på si når jeg ikke har stort annet å finne på. Selv om jeg ikke spiller mye, så spiller jeg litt, og til de gangene, så har jeg lyst til å ha en PC som kan kjøre spill (nå, og framover i tid) på sån noenlude greie grafikkinstillinger. Jeg forstår at jeg antakligvis er nøtt til å bytte ut hele shiten innen ikke så alt for mange år, men når jeg nå kjøper nytt skjermkort og eventuellt ram, vil jeg kjøpe noe som helst kan holde liv i PC'n fram til da. Eventuell supplere med noen andre komponenter dersom det blir nødvendig unerveis.

Endret av ole1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville prøvd å kjøpe ett til likt sett med minne, du får 1gb kit ddr pc3200 fra 450,- og oppover, og så ville jeg slått til på et Geforce 8800 gts 320mb skjermkort, som koster fra 2250,- og oppover.

Da tror jeg du vil være istand til å henge bra med selv på de nyeste og feteste spillene (prosessoren din kan jo også klokkes opp endel, ihvertfall med en bra kjøler, men det tror jeg ikke er nødvendig)

men neste gang du oppgraderer vil det være på tide med nytt hovedkort, prosessor og minne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...