Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WinXP og ISDN-kort

Anbefalte innlegg

Om jeg ikke har greie på hva jeg driver med eller ikke, skal jeg ikke ta opp noen diskusjon på her, men dersom du hadde tatt deg tid til å lese gjennom hele denne tråden hadde du kanskje fått en liten peiling på hva dette går ut på!!!!!!!!!!!

Er dette et seriøst forum eller hva??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting som er jævli viktig er å få fjernet gamle drivere og slikt som ligger igjen fra tidligere ISDN-kort-installasjoner. Virker som det ligger igjen noe som sperrer. Får du noen feilmeldinger annet enn at når du har lagd en connection, så nekter den å koble opp?

Hvis du bare har installert et nytt kort i tillegg, selv om du har "avinstallert", så vil det vel ikke fungere. De fleste isdn-kort jeg har vært borti har det vært programmer som fjerner diverse filer og slikt i tillegg til å fjerne det fra device manageren.

Prøv en reinstallasjon, og prøv et av de kortene andre her har kommet seg på nett med. Hadde et TeleS-ISA-kort før, og det var på nett i løpet av 4 sekunder etter installasjon av drivere...

bertie

Lenke til kommentar

Når det gjelder rester etter gamle drivere, så har jeg av den grunn reinstallert Windows XP tre ganger for å forsikre meg om at det ikke skulle være slike årsaker. Har som sagt prøvd 8 ulike ISDN kort

( Jensen ISDN, Eicon, Asuscom, Billion, E-tech, Topcom, TeleS og USB-adapteret som var et Compac ) som andre har fått til å funke. Årsaken er selvsagt ikke at ISDN kortene ikke har den siste oppdaterte driveren. Alle kortene har fått den siste oppdatert driveren lastet ned fra nettet. Jeg har flere maskiner, og kan gå på nettet når jeg ønsker, det er bare denne ene maskinen som ikke liker kombinasjonen mellom Windows XP og ISDN-kort.

Maskinen er en HP Pavilion 8525, produsert i 1999. Har kontaktet HP, men de gjør som alle andre produsenter. Fraskriver seg ansvaret, og sier at maskinen var levert med Windows 98, og da kan ikke de anbefale oppgradering, eller garantere at maskinen vil fungere med et annet operativsystem.

De har ikke laget BIOS oppdatering siden 1999. Dette er ikke noe som bare HP gjør, men de fleste leverandører av komplette PC-pakker. De ønsker at vi skal kjøpe ny PC hvert andre år.

Har derfor kjøpt min siste koplette PC-pakke.

Til de som måtte ha lignende problemer, og ønsker å diskutere de nermere kan de skrive til meg på

epost-adresse: [email protected].

Ønsker bare seriøse henvendelser!!!!!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei. Det høres ut som om du ikke er helt fortrolig med xp. Hva slags versjon av xp du har kommer ikke frem her. I Xp pro så vil alle de kortene du har prøvd fungere helt fint selv med en gammel maskin. Biosen på den maskinen du har takler de kortene helt fint uansett OS. Det kan være noe du gjør med installasjonen. Får du konfliktmeldinger under installasjonen så skal du bare trykke fortsett. Gamle driverfiler har ingen betydning heller i xp pro. Har du satt opp administratorrettigheter på brukeren du installerer med? videre har du gitt tilgang for alle brukere av maskinen som skal bruke kortet til pålogging? Driversigneringen i XP kan være lurt å skru av inntil du har fått installert kortet. Da slipper du å måtte ha de siste driverne hele tiden. Bruker du fat32 filsystem eller NTFS? Bruker du NTFS så vil driverne til win2000 gå like bra på xp for noen kort.

Ellers vil oppsettet av kortet være likt i XP.

Det som kan være en ide her er å avinstallere XP, installere win2000 eller 98SE, (ikke win ME!). installer alt du vil ha av drivere, kort osv til de fungerer slik du vil ha det og så kjøre en XP pro (ikke xp home edition) oppgradering. Du vil da se at dette sviver helt glimrende uansett kort og drivere. Null videre driverinstallasjon er nødvendig. Og fungerer helt flott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...