rogtraa Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Kan noen hjelpe meg å finne et ISDN-kort som funker i min maskin under WinXP. Har til nå prøvd 6 ulike kort som tilsynelatende skulle funke under XP, men ingen funker. Drivere lar seg installere, men det er ikke mulig å koble til nettet. Jeg har en HP Pavilion 8525. Alle kortene funker under Win98. Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har et Billion PCI ISDN kort, og dette fungere utmerket med de nye driverne! Virker som om du har problem ellers! Bios innstillinger?? Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Har blant annet forsøkt Billion, Jensen, Eicon, TeleS, Topcom og Etec. Det er tydelig et problem mellom min maskin, Windows XP og ISDN kort, men tenkte kanskje noen hadde samme problemet og kanskje funnet løsningen. Det er ellers en god og stabil maskin som har fungert ok under W98. Lenke til kommentar
Killer joe Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har et gammelt TeleS isdn kort(ISA slot),funker som bare fy,med win2k driver. Lenke til kommentar
geirt Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg bruker et Eicon Diva USB adapter med Win XP og det funker som fy. Driverne som er med winXP fra før holder i massevis - ekte PNP (for en gangs skyld). En ting jeg tror kan være årsaken til problemene er feil oppsett av ISDN-protokollen. Når du installerer kortet skal du velge Euro-ISDN (DSSN eller var det DSS1) eller ETSI (som jeg mener det het før). Velger du en av standardene som brukes lenger ned i Europa vil det ikke gå. Kortet vil selvfølgelig bli detektert og alt vil virke greit - helt til du prøver å ringe. Ellers har du selvfølgelig sjekket at det ikke er noen hardwarekonflikter mellom kortet og noe annet? -geir Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Har sjekket det meste angående det meste!!, men det ser bare ikke ut som at det er mulig å få det til å kjøre. Bios er oppgradet til den siste tigjengelige versjon, ingen hardwarekonflikter, jeg har valgt EURO-ISDN under installasjonen av kortene, men jeg har ikke prøvd ISDN USB-adapter. Det er trolig det neste som må prøves. Det rare er at Windows XP ser ut til å fungere utmerket mot alle andre typer hardware, og er etter min erfaring et utmerket operativsystem som jeg gjerne skulle fått til å funke på denne maskinen. Kjører Windows XP på andre (eldre) maskiner uten problem med ISDN-kort. Takker ellers for alle mulige tips!!!!!! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 bruker Eicon Diva 2.0 ISDN-kort på alle 3 maskinene her i huset, 2 med winxp og 1 med win98se, og det fungerer helt _PERFEKT_ hele tiden. I winxp funker tilogmed driverne som er i xp fra før Lenke til kommentar
Ou7l4W Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Jeg hadde samme problemet med å installere ISDN kortet i XP oxo. For å få installert kortet.... Gå inn i BIOS!!!!! Sett Plug & Play o/s til "no" Etter at jeg gjorde dette gikk installeringen av ISDN kortet fint :smile: BTW GODT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Takker for tipset, men min BIOS har ikke en slik innstilling. Har Phoenix BIOS, og der er det ikke noe som ligner på denne innstillingen (Plug & Play o/s). Problemet kan trolig ligge i at min BIOS er for gammel, men det finnes ikke noen nyere så da blir det vell ny maskin!!!!!!! Godt Nytt År !! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Mitt Asuscom (PE-IN-100 eller.no) ISDN kort fungerer fint med både winme drivere og win2k drivere under XP :smile: En fin ting med XP er at du kobler deg opp med isdn på en tredel av tiden du bruker under win9x/win2k :wink: Lenke til kommentar
salomo Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Bestilte et nytt Billion PCI som ikke virket. fikk tak i et gammelt Asuscom som funket. Lenke til kommentar
mammut Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Eicon diva isdn kort er et veldig godt isdn kort legger seg automatis inn i win2k og winxp fungerer utmerket har hatt problemer med mange andre. Lykke til Lenke til kommentar
mammut Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ps men det koster litt mere da, men sparer masse trøbbel Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Takker for alle svar og tips. Jeg har nå forsøkt mitt ISDN-kort nr. 8. Fortsatt ingen tilgang til internett fra denne maskinen under WinXP, men jeg har jo lært mye om at WinXp ikke er særlig glad i ISDN-kort. Det er vell ikke så rart heller når man tenker på at man i USA der WinXP utvikles ikke har ISDN linjer, og at det i dag er bredband som er på full fart inn. Problemet er bare at jeg ikke får tilgang til bredband før tidligst høsten 2002, og da må man jo bruke ISDN fram til dette skjer. :smile: Lenke til kommentar
picachu Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har et Dynalink PCI som virket helt fint i XP. Ligger nå på hyllen å slenger etter at jeg fikk ADSL. I ditt tilfelle tror jeg det må være noe annet som er galt. Det høres ikke helt bra ut at du har prøvd 8 forskjellige kort uten å få noen av dem til å virke. Vet at billionkortene er litt følsom hvis det ligger igjen filer fra et annet isdn-kort. Tror det er et utility på Billion sin side som fjerner gamle filer som kan forstyrre installeringen. Lykke til. (ser ut som om du trenger det :smile: ) p|cachu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 DEsverre så er det et lite helvette å finner riktige drivere til XinXp, pga at det er såpass nytt OS, og bygger på et nytt plattform, men det blir vel snart lys i tunellen :smile: Lenke til kommentar
s990138 Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Isdn-kort er veldig følsomme for all slags "støy", spesiellt under winxp. Få telenor til å måle om det er støy på telefonlinja di. Det kan også vere en jordings-feil. Prøv å koble pc-en din i ei ny stikk-kontakt, på en annen kurs, som er jorda. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har Zyxel Omni.net USB ISDN Modem Funker som bare **** i WinXP Koster 550 på komplett.no ...zyxelen på komplett http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...12&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
rogtraa Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Fremdeles ingen løsning på mitt ISDN-problem, og jeg har vel nå innsett at det ikke er mulig å kombinere min maskin med Windows XP og ISDN-kort. Løsningen for meg blir å bruke en router dersom jeg skal bruke denne maskinen med XP. Det er tydelig at det er mange som har problemer med ISDN-kort i XP, men det er også mange som får det til å funke uten problemer, så det er helt klart et problem med Hardware (ISDN) i forhold til Windows XP. Kanskje det kommer en oppgradering som gjør at operativsystemet er mer kompatibelt med ISDN-kort!!! Har ikke sjekket om det er støy på telefonlinjene, men maskinen er koblet til jordet stikkontakt, så der skulle det ikke være noen problemer. Har nå også forsøkt USB-adapter, men det funket ikke. :sad: Takker for mange nyttige tips!!! :smile: [ Denne Melding var redigert av: rogtraa på 2002-01-18 22:26 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 du sier at du får installert driverne - hva er det som ikke funker da? har du laget en connection? kommer det feilmeldinger når du ringer? Last ned de nyeste driveren (fra en annen pc da..) og installer dem. har ett eller annet ASUSCOM ISDN kort som funker helt strøkent når jeg fikk tak i nye drivere... Høres ikke helt ut som om du har greie på hva du driver med når du sier at du har prøvd 8 forskjellige ISDN kort uten å komme deg på internett... [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-01-20 22:45 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå