Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på karakter


Anbefalte innlegg

heisann! fikk igår tilbake resultater på eksamen (hvor jeg selvfølgelig kom opp i norsk....) resultatet ble ikke absolutt best hvor jeg fikk en 3'er på nynorsken >.<

 

pleier å få 4 på nynorsken så har tenkt til å klage, men fikk ikke med noe klageskjema/ark

 

Noen som har en link eller no til en side for klaging? går på ungdomskolen hvis det skulle ha noe å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør med faglærer eller rådgiver. De vet (burde iallfall vite) hvordan du skal gå frem. Du har ti dagers klagefrist fra du hadde muligheten til å få vite karakteren (iallfall på vgs).

 

Goscinny ;)

8920513[/snapback]

 

problemet er jo at alle har ferie :/

Lenke til kommentar

Ring til skolen (evt. gå dit) og be om klageskjema, så fyller du det ut og sender det til skolen.

 

Kan være greit å snakke med faglærer først, men du må ikke, og det er jo vanskeligere når det er ferie.

 

Pass på å skrive en seriøs klage med alle de gode begrunnelsene du kan klare å hoste opp.

 

Lykke til! ;)

Har nettopp skrevet ferdig en klage selv, så blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Du trenger ikke noe klageskjema, og du skal ikke begrunne. Når man klager på eksamenskarakterer kan man skrive et fire siders langt brev om hvorfor karakteren er urimelig, klagenemden får ikke se det uansett. Det eneste de får er besvarelsen (tror også at de får med eventuelle kladdepapirer el.l.) og den originale karakteren.

 

Det eneste du trenger å gjøre, er å skrive "Jeg, NAVN, klager herved på eksamenskarakter i FAG. Jeg gikk i klasse KLASSENAVN gjeldende år, og mitt eksaminandnr var NR.", for så å skrive under.

Lenke til kommentar
Tull og tøys. Du trenger ikke noe klageskjema, og du skal ikke begrunne. Når man klager på eksamenskarakterer kan man skrive et fire siders langt brev om hvorfor karakteren er urimelig, klagenemden får ikke se det uansett. Det eneste de får er besvarelsen (tror også at de får med eventuelle kladdepapirer el.l.) og den originale karakteren.

 

Det eneste du trenger å gjøre, er å skrive "Jeg, NAVN, klager herved på eksamenskarakter i FAG. Jeg gikk i klasse KLASSENAVN gjeldende år, og mitt eksaminandnr var NR.", for så å skrive under.

8922016[/snapback]

Stemmer det ja, det er ved klage på standpunktkarakter du trenger begrunnelse. Det er standpunkt jeg skal klage på, så surra litt der... :ermm:

 

;)

Lenke til kommentar

Yes, og linken jeg linket til var for standpunktkarakter. Men det er uansett lurt å forhøre seg med faglærer først. Dersom han/hun ser at karakteren ser fornuftig ut, er det ikke vits i å klage. Dersom han ser at du kanskje kan vippe ned istedenfor opp, burde en iallflall ikke klage.

 

Og bhsand, selv på en eksamensklage skal en vel ikke skrive under med navn. Det du trenger er vel fag, skole, klasse og eksamensnummeret ditt? Noe annet virker rart.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Takk for god innsats i denne tråden, Goscinny. :) Har selv en plan om å klage på en karakter, men er ennå litt usikkert. Hadde vært fint om noen kunne bedømme "utenifra" om det er noe poeng i å klage (har ikke lyst å ta det opp med faglærer):

 

Til jul fikk jeg 3 i matte. I siste termin fikk jeg 4/5 på en prøve, deretter 3+ på mattetentamen. Den siste prøven i slutten av mai, hadde jeg ikke. Har jobba godt i timene og levert de fleste innleveringer. Fikk 3 på kortet nå.

 

Så: Hvis dette hadde hendt dere, hadde dere klaget - eller bare latt det gå hus fordi?

Lenke til kommentar
Yes, og linken jeg linket til var for standpunktkarakter. Men det er uansett lurt å forhøre seg med faglærer først. Dersom han/hun ser at karakteren ser fornuftig ut, er det ikke vits i å klage. Dersom han ser at du kanskje kan vippe ned istedenfor opp, burde en iallflall ikke klage.

Ja, man bør absolutt høre med en faglærer først. Trenger ikke å være den du har til vanlig hvis han/hun er på ferie.

 

Og bhsand, selv på en eksamensklage skal en vel ikke skrive under med navn. Det du trenger er vel fag, skole, klasse og eksamensnummeret ditt? Noe annet virker rart.

8922613[/snapback]

Hva skal man skrive under med, da? Eksaminandnummeret? :p Neida, klagenemden får aldri selve klagen du sender inn. Skolen fyller ut et klageskjema (link) som sendes til nemden. Som du ser på skjemaet, så blir faktisk navnet sendt inn til nemden. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, om klagenemden faktisk får vite navnet eller ikke. Det er mulig at det er et eget mottak for klagene som kun er administrativt, og så får nemden (de tre nye sensorene) kun utlevert oppgavene (originalkarakteren står jo på oppgavearket).

 

@Ituca: Du har forsåvidt ikke noe å tape på det, men tror dessverre ikke at klagen din vil føre frem. Det er vanskelig å få gjennom en klage på standpunktkarakter, og etter de nye forskriftene skal det helt siste du har av resultater være avgjørende for karakteren. Det siste resultatet du hadde er 3+, så det blir nok vanskelig å klage. Jeg har selv prøvd å klage på en karakter der jeg vippet på prøvene. Argumenterte med at jeg hadde vært i grenseland, og at arbeidsinnsatsen og muntlig aktivitet var god, men fikk ikke medhold.

Lenke til kommentar

Tror dere jeg får medhold på denne klagen? Jeg mener i hvert fall at karakteren (4) er feilsatt.

 

Klage på standpunktkarakter i kroppsøving

 

Jeg er uenig i standpunktkarakteren i kroppsøving. Hadde håpet på å slippe dette med klager siden jeg synes det er herlig å være ferdig med alt som heter skole (for en stund), men føler meg såpass urettferdig vurdert at jeg dessverre blir nødt til å klage.

 

Hvis vi skal gå ut i fra vurderingsmalen deres, kan jeg ikke forstå hvorfor du til slutt har havnet på en firer. Slik vurderer jeg min egen kunnskap og innsats, samt mine ferdigheter i kroppsøving:

 

FERDIGHETER

 

Orientering - Denne rundløpyen på tid følte jeg gikk veldig bra. Har ikke fått vite karakterene fra deg, men vi gjorde det bedre enn flere andre som jeg regner som gode i gym, så hvis vi ikke endte opp med en god karakter vil jeg påstå at kravene er urealistisk høye. I tillegg må det vel stilles spørsmålstegn til hvorfor de fire timene med orientering teller hele 40 % av ferdighetskarakteren, mens ballspill teller 30 %. Orientering er en "B-sport" som knapt kan nevnes i sportssammenheng selv om den sikkert er en artig hobby for mange, mens ballspill dreier seg om mange ekstremt populære idretter som flere milliarder mennesker bedriver på verdensbasis. Nok om det. Karakter 5 (?)

 

Coopertest - Denne har jeg ikke hatt i år. Jeg tar selvkritikk for at jeg helt glemte ut oppsamlingsheatet. Dette var midt oppe i en tid med slutt på russefering, mye jobb og eksamensforberedelser, uten at jeg skal legge skylda på det når det utvilsomt var min egen feil. Grunnen til at jeg ikke deltok sammen med klassen da vi opprinnelig skulle springe Cooperen, var at jeg hadde pådratt meg en strekk i en kamp dagen før, noe jeg også ga deg melding om. Jeg har tidligere "droppet" Coopertester tidligere enten fordi jeg har vært syk eller fordi jeg rett og slett er redd for å springe den siden jeg presser meg altfor hardt, men denne gangen var jeg faktisk veldig fokusert på å greie femmerkravet for å sikre meg femmeren i gym. Hvis du ikke tror på forklaringen min, kan du slå på tråden til treneren min (navn, tlfnr) og spørre hvem som hinket av banen med strekkskade etter 60 minutter i kampen mot Etne den 9. mai.

 

Det står at dere "forbeholder dere retten til skjønnsmessig vurdering". I så fall kan jeg ikke forstå hvorfor du eventuelt har trukket meg ned på grunn av at jeg ikke hadde Coopertesten. Da jeg sprang denne i GK oppnådde jeg 7 runder og 3/4, mens jeg i VK1 endte opp med 7 og en halv runde. Hvorfor skulle jeg ikke ha klart 7 runder i VK2, når jeg er ett år eldre og fremdeles går på fotball?

 

Når det gjelder ballspill, som teller 1/9 av hele gymkarakteren, burde det ikke være noen tvil om at jeg forsvarer karakteren 6. Det er ingen i klassen som er bedre enn meg i verken fotball eller volleyball. I håndball og basket er jeg i hvert fall blant de beste. Det er folk som er livredde for å berøre en ball som får samme, eller kanskje også bedre karakter enn det du har gitt meg.

 

På de fysiske testene fikk jeg 4+ på stille lengde og 5- på armhevninger.

 

KUNNSKAP

 

Her skal jeg spare på tastetrykkene og bare komme med ren fakta. Jeg fikk 5- på teoriprøven i år og 5 på egentreningsrapporten. Sammenlagt en soleklar femmer.

 

INNSATS OG SAMARBEIDSVILJE

 

At jeg har vært mye borte i kroppsøvingen er et ubestridelig faktum. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er den som lettest kommer meg opp av senga om morgenene. Men husk på at de fleste timene er DOKUMENTERT fravær. Et par av dobbelttimene er til og med "bortvisket" på grunn av legeattest fra sykehuset.

 

Selv om jeg har vært en del borte pga sykdom, så har jeg likevel vært samarbeidsvillig og det har heller ikke vært noe å si på innsatsen når jeg har vært til stede. Uansett hva vi har i gymtimene gjør jeg mitt beste, og hvis jeg er på lag med noen mindre gode i f.eks fotball, prøver jeg heller å gi litt skryt eller konstruktiv kritikk fremfor å spre negative gloser.

 

Du vil sikkert trekke inn den gangen jeg og noen andre satte oss i skuret på stadion da det begynte å regne en gang i høst. Det er selvsagt ikke akseptabelt, men for det første var det et engangstilfelle og for det andre har jeg vist langt bedre innsats utover skoleåret. Jeg har for eksempel gjentatte ganger spurt om jeg skulle hjelpe deg med å notere da jeg selv ikke hadde Coopertesten, senest for en drøy måned siden. Ellers tror jeg ikke du kan vise til eksempler hvor jeg har gjemt meg bort eller vært negativ til opplegget. Sannheten er nemlig en helt annen.

 

Hvis vi legger sammen alt dette havner i hvert fall jeg på en klar femmer. At du ga meg 4 til 1. termin synes jeg faktisk var helt greit. Jeg lå vel den gang og vippet mellom 4 og 5, men hadde ikke like god innsats og du hadde heller ikke mye å vurdere meg i. Men i 2. termin har jeg vist meg fra en langt bedre side og jeg har fått 5 ved alle vurderingssituasjonene (bortsett fra 4+ på stille lengde).

 

Jeg har nå prøvd å legge dette frem på en saklig måte. Håper jeg ikke har gått for hardt til verks ettersom jeg synes du er en bra lærer som jeg absolutt ikke har noe i mot. På en annen side ber jeg om forståelse for at jeg føler meg litt urettferdig behandlet når jeg faktisk har jobbet en del for å oppnå en femmer i dette faget, og utvilsomt mener at jeg fortjener det.

 

Ber derfor om at du revurderer standpunktkarakteren og forhåpentligvis endrer den til 5.

 

På forhånd takk.

 

God sommer.

Lenke til kommentar

Gym er nok det vanskeligste faget å klage på karakteren i. Det er så lite konkrete resultater å vise til, så det blir hovedsakelig ord mot ord, og du må ha veldig gode argumenter for at klagenemden skal gi deg medhold i klagen. Hvis du likevel vil klage, så vil jeg tipse deg om å skrive et formelt brev. Klagen går ikke til faglærer, men til en oppnevnt nemd, så du bør ikke formulere brevet som et brev til faglærer. Han/hun får kun lese gjennom klagen for å gi en kommentar til den som følger klagen (du får også mulighet til å kommentere faglærers uttalelse før alt sendes til klagenemden).

Lenke til kommentar
Gym er nok det vanskeligste faget å klage på karakteren i. Det er så lite konkrete resultater å vise til, så det blir hovedsakelig ord mot ord, og du må ha veldig gode argumenter for at klagenemden skal gi deg medhold i klagen. Hvis du likevel vil klage, så vil jeg tipse deg om å skrive et formelt brev. Klagen går ikke til faglærer, men til en oppnevnt nemd, så du bør ikke formulere brevet som et brev til faglærer. Han/hun får kun lese gjennom klagen for å gi en kommentar til den som følger klagen (du får også mulighet til å kommentere faglærers uttalelse før alt sendes til klagenemden).

8925549[/snapback]

 

Det er sant det du sier.

 

Trodde den skulle sendes til faglærer, men hun svarte meg at jeg måtte sende den til rektor på skolen. Dessverre brukte jeg opp hele energien min på å skrive klagen, så jeg orket ikke å omformulere, noe jeg selvsagt burde ha gjort.

 

Men jeg føler at jeg har dokumentert og begrunnet tilstrekkelig her. Selv om innsats og samarbeidsvilje er ord mot ord, så har vi faktisk hatt en god del vurderingssituasjoner i år, noe jeg viser til i klagen. Kan liksom bare ikke se for meg hva faglærer og/eller denne nemnda skulle ha å si til sitt forsvar hvis de går inn for å la karakteren stå.

 

Føler meg svært feilvurdert.

Endret av nordin
Lenke til kommentar

Etter min mening tar du kanskje litt hard i noen ganger? :hmm:

 

Selv om du er klassens beste i fotball, betyr ikke det automatisk en sekser på det området, det er dine ferdigheter, og ikke ferdighetene sammenliknet med klassen som skal telle.

 

Og angående teorien: En svak femmer og en femmer gir vel ikke akkurat en sterk femmer sammenlagt?

 

Bhsand: Virker som om du har klaget noen ganger før :p Du ser iallfall ut til å ha skikkelig peiling på dette området! *klappe* :)

 

ENDRET: Et sted står det at ballspill teller 30 % og et annet sted skriver du at det teller 1/9 :S

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Etter min mening tar du kanskje litt hard i noen ganger? :hmm:

 

Selv om du er klassens beste i fotball, betyr ikke det automatisk en sekser på det området, det er dine ferdigheter, og ikke ferdighetene sammenliknet med klassen som skal telle.

 

Og angående teorien: En svak femmer og en femmer gir vel ikke akkurat en sterk femmer sammenlagt?

 

Bhsand: Virker som om du har klaget noen ganger før :p Du ser iallfall ut til å ha skikkelig peiling på dette området! *klappe* :)

 

ENDRET: Et sted står det at ballspill teller 30 % og et annet sted skriver du at det teller 1/9 :S

 

Goscinny ;)

8925630[/snapback]

 

Goscinny,

 

Jeg underbygger ikke at jeg fortjener en sekser i ballspill med at jeg er klassens beste i fotball og volleyball. Klagen var rettet til faglærer og hun vet (eller burde vite) at jeg er svært god i ballspill. Grunnen til at jeg nevner dette er at det er mange dyktige sportsfolk i klassen min, og da sier det seg selv at jeg i verste fall har en sterk femmer. Spiller egentlig liten rolle om jeg har 5 eller 6 i ballspill. Synes jeg fortjener 5 i gym uansett.

 

Angående teorien så skrev jeg ikke en STERK femmer, jeg skrev en soleklar femmer. 5- og 5 er jo helt klart en opplagt femmer på det feltet.

 

Ballspill teller 30 % av ferdighetskarakteren (som igjen teller 1/3 av gymkarakteren), med andre ord ca 1/9 av hele karakteren.

 

Når du føler deg urettferdig behandlet er det ikke alltid like lett å være mild i kritikken. Når det er sagt så er dette "hardpreiket" mitt på sin plass etter min mening.

Endret av nordin
Lenke til kommentar
Bhsand: Virker som om du har klaget noen ganger før :p Du ser iallfall ut til å ha skikkelig peiling på dette området! *klappe* :)

8925630[/snapback]

Høhø, har faktisk knapt gjort det før. Klaget i fjor, og satte meg inn i klagesystemet for eksamen i dag fordi jeg selv skulle klage. Det meste står på www.udir.no. ;)

Lenke til kommentar

Hei. Prøver meg i denne tråden, da jeg også skal klage på karakter. Skal klage på standpunktkarakteren min i tysk b-språk for vk1. Er halvt tysk, og er i Tyskland flere ganger i året for å besøke faren min og snakker da så godt som flytende tysk, og skriver også godt tysk. Fikk 5 i standpunkt, men jeg håpet på 6!

På juletentamen fikk jeg 6, og på vårtentamen 5+. Jeg er mye bedre muntlig enn det jeg er skriftlig, så jeg skjønner ikke hvordan hun kunne gi meg bare 5. Lærerinnen, som selv er tysk er veldig streng, og jeg føler at hun var ekstra streng mot meg! Jeg har hatt et par mindre prøver, da jeg har ligget rundt 5, men dette har alle vært små prøver, og tentamene burde telle mest. Første halvår hadde vi så godt som ingen muntlig øving, og de gangene vi hadde det så satt vi bare elevene sammen og snakket, uten at hun gikk rundt og hørte på. Jeg var ganske lite aktiv på å rekke opp hånden og svare, men det sa jeg til henne var fordi jeg ikke ville "brife", og leke bedreviter fordi jeg er halvt tysk. Dette synes jeg hun burde forstå. Det andre halvåret hadde vi to "muntlige prøver", da vi fikk høre en tekst, og skulle ta notater og så spille inn et resyme av teksten i en mikrofon som hun skulle høre på senere. Dette synes i hvertfall jeg var en skikkelig ekkel måte å teste oss muntlig på, jeg liker bedre å snakke ansikt til ansikt. Men likevel tror jeg at jeg gjorde det bra. F eks, så var det som om dere skulle fått lest opp en norsk tekst for barneskole elever, og ta notater, altså veldig lett.

Tror dere at jeg har noen sjangs på 6er? Og har dere noen tips? Og hvordan er det jeg egentlig klager? Vi fikk foresten karakterene torsdag for 2 dager siden. Såvidt jeg vet, er skolen stengt nå, og tror ikke det er noen der å snakke med.

Lenke til kommentar

Nå er jeg på randen til sammenbrudd her. Fikk svar av faglærer, og må innrømme at det er lenge siden jeg har vært SÅ frustrert.

 

Faglærer beskriver saken slik:

 

Denne eleven har jeg hatt i tre år, og jeg kjenner ham dermed godt. Dette er en ordentlig gutt i den forstand at han er til å stole på. Før jul var han dessverre mye borte fra undervisningen pga sykdom, og fikk dermed karakteren 4, som han var enig i.

 

Resultatene han har hatt etter jul tilsvarer i mine øyne ikke karakteren 5. At han var skadet første gang vi hadde utholdenhetstesten, kan nok forklares. Men da han, på lik linje med andre elever, fikk en ny vurderingssituasjon, dukket han ikke opp, og jeg fikk heller ingen forklaring på hvorfor. Dette skuffet meg med tanke på inntrykket jeg har fått av eleven. Sammen med de andre resultatene mener jeg at karakteren 4 bør opprettholdes som standpunktkarakter

 

Det er ikke overraskende at hun ikke legger stoltheten til side og klamrer seg til utholdenhets-halmstrået for å redde sin egen ære. Klagen er nå sendt til klagenemnda, uten at jeg får sagt noe om de spesifikke feilvurderingene til faglærer som jeg først fikk se i kopien jeg mottok i posten tidligere i dag. Selv om jeg har et snitt som er nærmere 5 enn 4 både i første og andre termin, er jeg redd for at løpet er kjørt. Går ut i fra at nemnda lar faglærers forklaring veie tungt, og straffer meg dobbelt for at jeg ikke møtte opp ved den ene vurderingssituasjonen.

 

Sendte likevel et frustrasjonssvar til faglærer, uten noe særlig håp om at det skulle føre frem til noe:

 

Hei ......

Det skuffer meg at du ikke legger stoltheten din til side og står på ditt. Det som irriterer mest er at du virker så bastant på at resultatene etter jul ikke tilsvarer en femmer, noe som strider med både sunn fornuft og mine matematiske beregninger. Nå er det ikke så lett å regne på dette her siden jeg har vært borte ved noen få vurderingssituasjoner, men jeg endte i hvert fall nærmere fem enn fire, både i første termin (!)og andre termin, og dermed også totalt sett.

 

Et par kommentarer til vurderingene dine:

 

- Hvordan du kan ha gitt meg dårligere karakter i innsats og samarbeidsvilje i andre termin er mildt sagt overraskende, for å ikke si helt på trynet vurdert. Du er selvsagt litt unnskyldt siden du har veldig mange elever å holde kontroll på, at dette er noe som skal gå utover hele gymkarakteren min kommer jeg ikke til å akseptere. Er det bare det at jeg ikke møtte opp på Cooper-oppsamlingen som gjør at jeg ikke får 5 i innsats og samarbeidsvilje? Hva annet har du å begrunne med? At jeg ikke deltok i gymtimene fra desember til midten av februar (?) skyldes jo hjerteproblemene som jeg leverte deg legeattest fra sykehuset på. Etter det har jeg utvilsomt gjort mitt beste og møtt opp på alle vurderingssituasjonene bortsett fra oppsamlingsheatet i Cooperen, som ikke en gang var i en gymtime, men i et friminutt! Det at jeg får 5 og 5- på teoriprøvene beviser vel at jeg har tatt faget seriøst og at ambisjonen min ikke har vært en firer.

 

- 4 i håndball synes jeg var litt strengt. Dette er ikke en sport jeg er fantastisk i på noen måte, men jeg følte det gikk veldig bra de gangene vi hadde det. Synes jeg burde hatt 4,5 her. Og hva skjedde med "ballspill" - er dette plutselig bare håndball? Vi har vel hatt fotball i 4-6 gymtimer i år, altså omtrent like mange som vi har hatt håndball i. Går du rundt med øynene lukket igjen i disse timene? Vi hadde riktignok vikar i siste dobbelttime, men du kan jo f.eks spørre ham om hva han synes om innsatsen og ferdighetene mine i fotball? Uansett om det står i læreplanen at kun håndball skal telle som ballspill i andre termin, så burde du i hvert fall sett at innsatsen min er upåklagelig, spesielt i de timene vi har fotball.

 

- Hvor har denne "skjønnsmessige vurderingen" deres tatt veien? At jeg glemte ut Cooperen var sjeldent til meg å være, og du har din rett til å være skuffet over dette. Men i ettertid regnet jeg likevel med at du kom til å bruke sunn fornuft til å forstå at jeg garantert hadde klart femmerkravet, ettersom jeg fikk 7,75 runder i GK og 7,5 runder i VK1. Det overrasker meg at du, som jeg hittil har oppfattet som en forståelsesfull lærer, er såpass firkantet når det gjelder dette. Jeg kan eventuelt møte opp på stadion den dag i morgen og springe den for deg. Dersom jeg ikke klarer kravet, spanderer jeg en tur/retur-reise til en selvvalgt destinasjon.

 

Etter min mening burde karakteren vurderingssituasjonene sett slik ut (din vurdering i parantes):

 

FERDIGHETER

Orientering 4 (4) - 30 %

Styrke/spenst 4,5 (4,5) - 25 %

Håndball 4,5 (4) - 20 %

Utholdenhetstest 5? (-) - 25 %

KUNNSKAP:

Læringsoppdrag 5- (5-) 40 %

Teoriprøve 5 (5) - 60 %

INNSATS OG SAMARBEIDSEVNE 5 (4,5) 100 %

 

Totalt sett vil dette gi et snitt på 4,798, noe som selvsagt rundes opp til en femmer.

 

Tar vi første termin med i betraktningen, og glemmer utholdenhetstesten og rundløypen på tid som jeg har gitt melding til faglærer om at jeg ikke kunne ha pga sykdom, om jeg ikke husker helt feil, ender vi opp med snittet 4,66, noe som også er nærmere 5 enn 4.

 

Følger vi dine vurderinger, havner vi faktisk OGSÅ nærmere 5 enn 4. Snittet jeg regnet ut var 4,59. Og da har jeg ikke regnet tatt med snittet fra første termin, som er enda nærmere 5.

Totalt sett ender jeg altså på en svak femmer med DINE vurderinger, som jeg til og med er UENIG i på flere punkt.

 

Jeg regner med at du kommer til å dra inn dette med at jeg ikke møtte opp på Coopertesten. Men du kan da eventuelt ikke trekke meg ned både i ferdigheter og innsats og samarbeidsvilje på grunn av dette!

 

Håper virkelig at klagenemnda ikke har glemt ut hva de lærte i matematikktimene på gymnaset, men er dessverre redd for at karakteren likevel blir stående på grunn av din håpløse og ensrettede kommentar som på ingen måte gir et rettferdig bilde av situasjonen, i tillegg til dine vurderinger som etter min mening er feil på enkelte områder.

 

PS! Tar forbehold for eventuelle utregningsfeil. Et kjapt overblikk gjorde at jeg med en gang så at snittet på langt nær tilsvarte en så klar firer som du ga uttrykk for, så jeg regner med at det stemmer.

 

Mvh

.......

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Du går VK1, ikke sant? Skal du ha denne læreren neste år? Hvis du går i VK1, ville jeg droppet å komme på kant med læreren og heller ta deg skikkelig sammen neste år hvor karakteren faktisk teller, selv om det er fustrerende å ikke få det en skal ha.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...