pumba50 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Som regel når man er kommet inn et stykke i intervjuet, så spør arbeidsgiver gjerne om jeg har noen spørsmål. Da kan det være greit å ha noen spørsmål på lur bare for å vise interesse for jobben, arbeidsstedet og arbeidsmiljøet. Noen forslag til hvilke spørsmål man kan stille, som gjelder hvilken som helst jobb egentlig? Jeg kan nevne noen: 1: Når begynner jeg på morgenen og når slutter jeg? 2: Blir det helgearbeid? 3: Jobber jeg selvstendig? 4: Er det lov å fise i lokalene? 5: Hva blir mine arbeidsoppgaver og får jeg full opplæring? 6: Hvor stor markedsandel har dere? 7: Er dette et lokalt firma eller holder dere til flere plasser (eventuelt)? 8: Hvordan har de tidligere arbeidstakerne beskrevet jobben jeg skal utføre? 9: Er det mye rutinearbeid? 10: Er du en snill arbeidsgiver? Noen flere? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 "Kan jeg få en klem?" kan kanskje fungere innimellom Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nummer 6 og 7 bør du selv kunne svare på når du går på intervju. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Du må ikke spørre om ting som det forventes at du bør kunne finne selv, f.eks på deres nettsider. Hvis du spør om ting som er forklart i selve annonsen er det også noe de kan reagere på. 1. Dette vil du alltids få vite hvis du blir valgt ut. Det er strengt tatt ikke relevant i den innledende runden og du er hypp på jobben. 3. Som regel vil stillingen og annonsen si noe om dette. 5. Helt konkrete arbeidsområder kan du jo spørre om. Opplæring vil du få. 7. Sånn info bør du finne ut av på forhånd. 8. Hvordan i alle dager skal arbeidsgiver vite dette? 9. Sånne spørsmål impliserer at du kan være arbeidsvrang Endret 22. juni 2007 av Zatôitchi Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 4: Er det lov å fise i lokalene?10: Er du en snill arbeidsgiver? 8920297[/snapback] ... Du spøker? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Vi har kun lov å fise på lageret. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 4: Er det lov å fise i lokalene?10: Er du en snill arbeidsgiver? 8920297[/snapback] ... Du spøker? 8928425[/snapback] Jeg spøker bare hvis du spøker. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Som regel når man er kommet inn et stykke i intervjuet, så spør arbeidsgiver gjerne om jeg har noen spørsmål. Da kan det være greit å ha noen spørsmål på lur bare for å vise interesse for jobben, arbeidsstedet og arbeidsmiljøet. Noen forslag til hvilke spørsmål man kan stille, som gjelder hvilken som helst jobb egentlig? Jeg kan nevne noen: 1: Når begynner jeg på morgenen og når slutter jeg? 2: Blir det helgearbeid? 3: Jobber jeg selvstendig? 4: Er det lov å fise i lokalene? 5: Hva blir mine arbeidsoppgaver og får jeg full opplæring? 6: Hvor stor markedsandel har dere? 7: Er dette et lokalt firma eller holder dere til flere plasser (eventuelt)? 8: Hvordan har de tidligere arbeidstakerne beskrevet jobben jeg skal utføre? 9: Er det mye rutinearbeid? 10: Er du en snill arbeidsgiver? Noen flere? 8920297[/snapback] Nr 4 og 10 tror jeg ville luket ut Og nr 5 burde arb.giveren automatisk ha sagt noe om. Nr 7 tror jeg det er bedre om du gjør research på egenhånd (på websida deres elns). Poenget er at hvis man spør for innlysende/selvfølgelige spørsmål så begynner arb.giveren å lure litt på om du egentlig vet hva du søker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå