V_B Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hei. Jeg har egentlig gått med dette problemet en lang stund og vil nå prøve å se om det er noen som har hatt noe alla det samme og fikset det. Jeg var særdeles aktiv innen håndball før og spilte på et ungt men høyt nivå. Dette førte til at jeg fikk meg en strekk skade i høyre arm, og dum som jeg var spilte jeg med skade. Slik det er nå, så kan jeg ikke kaste en håndball hardt uten å få store smerter i skuldren/langs armen og jeg har til og med problemer med å løfte armen slik at albuem kommer over hodet (uten å få smerter). Styrke trening er stein umulig, ettersom det kan virke som at armen gir etter ved tunge løft. Jeg har tidliggere gått til fysioterapaut der jeg har fått akupunktur (staves slik?), og vi kom frem til at jeg hadde en strekk skade samt en tørr slimpose i skuldren (Betent), Fysioen sa at jeg måtte ta det med ro i 6-7 månder for at armen skulle lege seg selv, men her sitter jeg 18 månder senere og ingenting har forandret seg.. Har nå en karriere som håndtverker foran meg og en en smule bekymret hvordan ting skal bli fremmover. Har noen hatt samme problemer, evt vet hvordan man kan "bygge" armen opp igjen/fiks den. Endret 22. juni 2007 av Vbrattla Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ja, dette høres dessverre kjent ut. :-( Det er noen år siden nå, heldigivs, men det var dessverre plagsomt ganske lenge. Jeg gikk også alt for lenge, til slutt klarte jeg ikke løfte armen for å vaske håret. Helt til legen fant ut at det sannsynligvis var blitt en betennelse i selve skulderleddet, og at smertene forplantet seg nedover. Jeg fikk tabletter...og etter 10 dager var alt bare lykke. :-) Dessverre kom det tilbake igjen etter noe belastning, så jeg måtte på en kur til bare et halvt år senere. Men etter dèt har jeg ikke kjent noe. Må kanskje legge til at jeg senere har vært litt forsiktig med belastningen, for sikkerhets-skyld. Så mitt eneste råd er; få sjekket om det kan være en betennelse der inne. Du har min fulle medlidenhet, og jeg ønsker deg god og rask bedring. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Hei, takker for et raskt svar. Jeg vet at jeg har betennelse i skulder leddet, det var vist i en slimpose. Smerten er slik at den strekker seg fra skuldren og ned til midten av armen (leddet). Det som er problemet er at jeg bare får beskjed om at jeg må ta det med ro, får aldri noe tabletter eller lignende? Jeg gikk til fysio over en periode på 3 måneder, men følte ikke jeg kom noe lengere. Kan du huske hva tablettene du fikk heter? Igjen, takk =) Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Mmmm...beklager, det husker jeg ikke. Men det du beskriver av smertene høres veldig kjent ut. Tror neppe det holder å holde armen i ro hvis du har slitt med dette lenge. Jeg husker jeg fikk valget mellom tabletter og kortisonsprøyte, og valgte tabletter. Det var jo helt sikkert noe betennelses-dempende, men navnet på de husker jeg ikke. Jeg fant dette på nett nå: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=375609 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321575 Vet ikke om de kan være deg til hjelp? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Tusen takk. Jeg tror kanskje jeg må ta en tur til legen igjen også og spørr etter tabletter. Etter hva jeg har hørt så er ikke kortison så veldig lurt å bruke, hvertfall ikke vist det ikke er en kamp der det omtrent står mellom liv og død, siden kortisonen utsetter smerten(?) Igjen, takk for god hjelp. Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kortison er ikke så ille som mange mener, men den har endel leie bivirkninger. Så hvis du kan unngå å ta kortison, så synes jeg du skal prøve det først. Men virker ikke tablettene, så får du heller hoppe i det. Da er det bedre å få tatt en slik sprøyte og bli ferdig med saken. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå