Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger tips til lett trimming av GOLF 140hk tdi.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

halloen.

Jeg har brukt ultimo på min bil. audi 1.8 t.

det de gjør er å hente ut det orginale program som alrede ligger i bilen, de gjør noen modefikasjoner i dette program, deretter laster de det nye program opp i bilen din igjen, jeg er kjempefornøyd,

bruker du flash som det heter, får du dekket opp en del flere punkter i bilen ,imotsetting til å bruke tuning box, som egentlig bare styrer drivstoff , luft og turbotrykk.

tryggere med flash enn tuningbox, da dette også er sikkert mot rasfare og evt å oppdage med diagnose, har jeg hørt da :-)

lars

Lenke til kommentar

neida , ingen problem, jeg har arginalprog på cd, dette sender de til deg pr mail, bare å brenne det selv, da har du det liggende i tillefelle det skulle du vil skifte tilbake igjen. box er lettere og spore , da denne synes i motor rommet.'

lars

Lenke til kommentar
http://www.bb-racing.com/wip4/index.epl?cat=3617

kunne dette vært noe da??  du får ta en titt,

lars

8923155[/snapback]

har sjekka ut de der ja...skal lese meg opp litt er jo chip....., sendte en mail til ultimo om de hadde noen her oppe i nord.

er egentlig utrolig spent, er et meget fint skyv i bilen allerede ville faktisk gå så langt og si at den går ganske så bra. hvor ender man da opp med 180 hk og 410nm :hmm:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

da er jeg med :)

der jo NM som gjelder siden det ligger i det turtallsområdet jeg kjører 1500-3000

ser det er litt prisforskjeller der ute...

TS skal ha 7500 for 180/400

ultimo skal ha 6000,- for 180/410

ecotuning skal ha 4000,- for 154/368 og 5500,- for 170/390 desse er jo faktisk oppe her i nord... må lese litt om de når jeg er ferdig på jobb, virker litt som om de driver med det samme som ultimo :hmm:

takk for at du hjelper, setter stor pris på det :thumbup:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

TS racing kan vel trygt anbefales.

ville styrt unna powerbox, folk på vw-audi forumet sier man bør styre unna, gå for chip, den er fullt programmerbar. minuset med chip er att den synes på service (det kommer opp på testeren, dette igjenn i følge folk på vw-audi forumet)

hentet fra estuning sin side, (en av de store innen vw-audi tuning)

Effektbokser kan ikke sammenlignes med det vi gjør, da det er en boks som både lurer styreenheten og diagnosesystemet. Effektbokser gir ikke ett optimalisert resultat, og heller ikke like mye effekt! Vi kan lage programmer til personbiler, lastebiler og traktorer.

hos estuning får du følgende

2.0 TDI 140HK 2004 -> + 45HK / 90NM, Pris kr.7500

http://www.estuning.no/chiptrimming.asp

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

jo fine greier, det der men hadde vert fint med noe som ligger her oppe i polarområdene :)

har kommet så langt at jeg skjønner at powerbox er for de som spiller på det andre laget.....

hvor har du det vw-audi forumet? kunne lest meg litt opp der :yes:

Lenke til kommentar

fikk svar på mailen fra ultimo, det viser seg at han kommer en tur til tromsø i midten av juli kunne datatrimme da for 6K.....snakker også om han har bra tuningbox. 165/390, men vet ikke helt, litt skeptisk :hmm:

nå er det bare og få overtalt sammboeren, hun skjønnte ikke helt poenget med og legge ut 6K for litt mere power :p

Lenke til kommentar

Har gitt et par 2`er feil på chippa 1,9TDI. Dem ryker for mye og avreguleringsturtallet er alt for høyt.... når du får pressa en diesel til 6500 o/min er det ikke bra for motoren selvom du ikke har noe krefter og hente der..

Men heldigvis for dere er det mange som ikke måler avgass på diesel, da dem er redd for og knekke motoren... Noe jeg driter i :dribble:

Gassen i bånn til avgass maskinen sier slipp opp... Hvis den da går til 10 000o/min og eksploderer ler jeg høyt og dytter bilen ut porten :D

Har fått påpek om det fra biltilsynet om og ta avgasskotroll og det er eierens feil om motoren raser. må man så må man :D selvom jeg ikke liker det...

Noen som vil komme og sjekke avgass?

Det er mange bra chipper der ute som virker bra med hensyn til effekt og miljø, men det er surt og få en dårlig en.... er helt vanvittig hvor bra noen av diesel bilene går! Jeg hadde chippa min ut av hel***** hvis jeg hadde hatt diesel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...