Gå til innhold

Mediasenterfunksjonalitet på Ps3?


Mazeking

Anbefalte innlegg

Hvordan er mediasenter funksjonalitet på PS3? Fint om noen kan sammenligne denne med xbox360 sin avspilling.

 

Hva med Linux på ps3 og mediasentermuligheter i dette. Sony har vel sperret for noe hypervisor greier som gjør at man ikke har tilgang på skjermkortet?

 

Har dog lest at gutta bak XBMC (Xbox Media Center) har startet et prosjekt for å porte dette programmet til Linux. Får jo håpe at det en gang lar seg kjøre på ps3....

 

Skal banne for at de hadde fått skikkelig fart på konsollsalget hvis de hadde åpnet opp for å kunne kjøre programmer som xbmc på ps3!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er mediasenter funksjonalitet på PS3? Fint om noen kan sammenligne denne med xbox360 sin avspilling.

 

Hva med Linux på ps3 og mediasentermuligheter i dette. Sony har vel sperret for noe hypervisor greier som gjør at man ikke har tilgang på skjermkortet?

 

Har dog lest at gutta bak XBMC (Xbox Media Center) har startet et prosjekt for å porte dette programmet til Linux. Får jo håpe at det en gang lar seg kjøre på ps3....

 

Skal banne for at de hadde fått skikkelig fart på konsollsalget hvis de hadde åpnet opp for å kunne kjøre programmer som xbmc på ps3!

8919633[/snapback]

XBMC på PS3 hadde vært orgasmisk :love: Og jeg tror også at dette kunne fått fart på PS3-salget.. Om det er ett ønske for Sony vet jeg derimot ikke da de taper penger på hardware-salget og folk som kjøper maskinen for å bruke den som media-center kanskje ikke er de som kjøper flest spill!?

 

Min 360 derimot bråker altfor mye til at jeg ville brukt den til samme formål.

Lenke til kommentar

Med kompabilitet er vel 360 og PS3 sånn ca like. Begge krever transcoding. Når det gjelder DVD-avspilling kan jeg bare snakke for PS3 sin side. Den oppskalerer VELDIG bra og fungerer utmerket. Mye bedre enn samtlige stand-alone-spillere jeg har prøvd. Og så har jo PS3 blu-ray.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at IBM jobber med en bedre kompilator til Cell prosessoren. Dermed skal det bli enklere å porte Linux distroer til å kjøre på PS3. (Noen må gjerne rette meg hvis dette er feil...)

 

Jeg har sett litt på mediasenter muligheter på min PS3. Jeg får til streaming fra filserveren av filer PS3 støtter (MP3, MPEG osv), men har ikke fått til DivX enda. Men dette skal være mulig med transcoding som Nimrad skriver.

 

Jeg testet først med trådløst nett og det gikk veldig sakte, men med kablet nettverk fungerer det mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg får til streaming fra filserveren av filer PS3 støtter (MP3, MPEG osv), men har ikke fått til DivX enda. Men dette skal være mulig med transcoding som Nimrad skriver.

 

Jeg testet først med trådløst nett og det gikk veldig sakte, men med kablet nettverk fungerer det mye bedre.

8921522[/snapback]

 

Jeg bruker trådløst nett og det virker utrolig bra, med unntak av HD filmer, blir litt lægg da.. Har også kjørt DivX uten stress med dette programmet.. :w00t:

Lenke til kommentar
Med kompabilitet er vel 360 og PS3 sånn ca like. Begge krever transcoding.

8920644[/snapback]

Nesten riktig. x360 krever ikke transcoding når man spiller av wma/wmv-formatene og eventuellt andre formater som MS har godtatt.

 

Jeg mener å ha lest at IBM jobber med en bedre kompilator til Cell prosessoren. Dermed skal det bli enklere å porte Linux distroer til å kjøre på PS3. (Noen må gjerne rette meg hvis dette er feil...)

8921522[/snapback]

IBM har sagt at de utvikler en kompilator skreddersydd for Cell ja. Den vil ikke gjøre porting noe spesiellt lettere MEN den vil forhåpentligvis gjøre at Linux-ytelsen til PS3 fyker i været. Kompilatorene som brukes idag er laget for helt andre CPU-arkitekturer og er mildt sagt inneffektive når det kommer til Cell. Så før IBM gir ut denne kompilatoren sin så er Linux på PS3 sannsynligvis milevis unna sitt egentlige potensiale. Håper IBM får ut fingeren her for det begynner å bli ganske lenge siden de hintet om denne kompilatoren.

Lenke til kommentar
Med kompabilitet er vel 360 og PS3 sånn ca like. Begge krever transcoding.

8920644[/snapback]

Nesten riktig. x360 krever ikke transcoding når man spiller av wma/wmv-formatene og eventuellt andre formater som MS har godtatt.

8926450[/snapback]

Akkurat som PS3 ikke krever transcoding for MP4/MP3/WMA osv.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet av noen løsninger som tilbyr litt bredere støtte? Er jævelig skuffa over PS3en som mediasenter så langt... har mesteparten av filmsamlinga mi som x264 og xvid, og har ikke engang funnet noe jeg kan transcode skikkelig med.

 

Noen som har en normal nedlastet samling som de får til å bruke skikkelig på psen?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet av noen løsninger som tilbyr litt bredere støtte? Er jævelig skuffa over PS3en som mediasenter så langt... har mesteparten av filmsamlinga mi som x264 og xvid, og har ikke engang funnet noe jeg kan transcode skikkelig med.

 

Noen som har en normal nedlastet samling som de får til å bruke skikkelig på psen?

8963509[/snapback]

 

 

Ja, dette lurer jeg og på, er veldig skuffa over ps3'en når det kommer til dette. Jeg for til å streame media gjennom trådløs nett med et server program som heter tversty. Men selv om jeg stiller alt på det beste her så føles feks, serier som jeg har i hd eller andre filmer som om det var filmet i en kinosal og gitt ut i cam kvalitet.

 

Noen som vett om noen programer som streamer media bedre og med bedre kvalitet en tversity?? eller kanskje jeg gjør noe feilm med innstillingene i tversity?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...