gumboglue Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei ! Har noen fått et Abit KX7 333® hovedkort til å fungere med en AMD 333 mhz FSB CPU enda ? Ifølge Abit er det ikke støtte for dette så jeg lurer på om det er kun å låse opp CPU'en og manuell bios-instilling som må til....? Kjører nå hovedkortet med en XP2000+ (1667mhz)@ 1740mhz/366mhz FSB. Noen innspill ? Kan det være andre ekle ting som timinger e.l. som vil ødelegge for meg ? Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Oh yes, no problem! Som du ser i signaturen min har jeg en XP2200+, som jeg har låst opp og i tillegg har jeg endret CPU:AGP:PCI ratio i BIOS fra 4:2:1 til 5:2:1 Da er det bare å øke systembussen (FSB) fra 133MHz (266MHz DDR) til 166MHz (333MHz DDR), uten at PCI og AGP bus går raskere enn før. Så kan du bare velge en ny multiplier til CPU forutsatt at denne er låst opp, slik at du får ønsket hastighet på denne. Lenke til kommentar
gumboglue Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Takk for svar, men som prosessorhastighet viser så kjører jeg allerede på en låst opp CPU og 183(366 DDR)Mhz FSB. Det jeg lurte på var om det bare var å sette inn en orginal 333 FSB cpu og benytte denne uten å låse opp CPU, evt.om det går greit etter å ha låst den opp. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ja, så lenge du passer på at FSB-hastigheten er 333MHz og ikke 266MHz. Om den står på 266MHz når du setter i prosessoren, er ikke det farligere enn at prosessoren går en del tregere enn standard inntil du har justert den opp til 333MHz. Siste BIOS-oppdatering er også en god regel, men det er bare navnegjennkjenning av CPU det har noe å si for. Den vil fungere uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå