moltubakkb Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dottera mi på 3 1/2 debuterte som fotograf på ferie nettopp, med eingongskamera. Det funka etterkvart nokså bra, etter at ho lærde seg å snu kameraet rette vegen! ;-) Så kom eg på at ho tidlegare har fått mitt aller første kamera - eit 126-kamera til å leike seg med. No lurer eg på: 1. Lar det seg gjere å få tak i 126-film? 2. Er det mogleg å få framkalla slik film? ...eller må eg til USA for å få det til? http://frugalphotographer.com/cat126.htm --bjørnarM Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Tror ikke det selges 126 film lenger i Norge, man kan fremkalle dem, men å lage bilder fra det tror jeg ikke det er mange som gjør lenger, da må det iallefall scannes via en flatbed eller filmscanner. Du ender nok opp billigere ved å kjøpe engangskamera eller evt slike gjenbrukbare "engangs" kameraene som f.eks Lidl selger (gule, ser nesten ut som et vanlig engangskamera, bare at man kan bytte film) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er et prosjekt som jeg ville gitt opp. Kvaliteten på engangskameraer er egentlig bedre enn instamatic, og i tillegg blir det dyrere i praksis. Unntaket er hvis det er Rolleis 126-slr fra rundt 1970. Har du gitt et slik som leketøy til et lite barn, så skal du få med meg å gjøre Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dessuten, om du får tak i film er det så godt som umulig å få fremkalt det, om du ikke gjør det selv eller er villig til å betale ekstreme priser for det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvis du insisterer så finnes det en italiensk filmprodusent som fremdeles produserer både 110 og 126, og det nærmeste sted der du finner det i en butikk er Tyskland. Kjøp siste nummer av Colorfoto. Der finner du sikkert en annonse for en butikk som selger det. Snakker du brukbart tysk så kan du sikkert gjøre en avtale om å sende filmene til dem for fremkalling også. Lenke til kommentar
moltubakkb Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 ...skjønner! takk for gode svar og tilbakemeldinger! da er prosjektet sjekket ut. vurderer nå fisher price digitalkamera! --bjørnar-igjen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 ...skjønner! takk for gode svar og tilbakemeldinger! da er prosjektet sjekket ut. vurderer nå fisher price digitalkamera! --bjørnar-igjen 8934020[/snapback] Det er nok mer riktig, ja. God sommer til deg og din lille solstråle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå