Ingeniørstudent Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Som topic sier så lurer jeg på om det er mulig å ta opp matteeksamen selv om jeg ikke strøk. ? Hvis det ikke er mulig så må jeg vel klage. vk1 2mx. Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kan jeg spørre hva du fikk på eksamen? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er fullt mulig. Klage bør du vel gjøre uansett om du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ikke klag før du har snakket med faglærer. Kan jo være du blir satt ned, og i matematikk er det vel også ganske klart hva karakteren skal være. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du kan ta opp igjen fag, men det du må huske på er at det da kommer på sekundærvitnemålet og ikke primærvitnemålet (som eksamenskarakteren din står på). Goscinny Lenke til kommentar
pæren Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har hørt noe om at det ikke er mulig å ta opp igjen eksamener på lavere nivå enn ett fag man har bestått. Feks kan man ikke ta opp 2mx-eksamen etter at 3mx er bestått. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg mener(Håper noen kan avkrefte det): Så lenge du tar opp igjen eksamen som privatist, og leverer papirer på dette til skolen FØR du får vitnemålet kan du overføre karakteren til vitnemålet. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er jeg ganske sikker på at du kan, ja. Du kan for eksempel begynne i et fag på sommeren og gå opp som privatist til høsten/våren. Det skulle gå greit, men snakk med rådgiver/klassekontakt for sikkerhets skyld. Goscinny Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har hørt noe om at det ikke er mulig å ta opp igjen eksamener på lavere nivå enn ett fag man har bestått.Feks kan man ikke ta opp 2mx-eksamen etter at 3mx er bestått. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? 8922811[/snapback] Fikk opplyst av rådgiver på privatgymnas at dette er blitt mulig ganske nylig. Tok forøvrig opp 1mx etter fullført 2mz og 3mz kurs uten problem, ergo du kan Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Er det lov til å spørre om hva slags karakterer du har i 3mz og hva du fikk på 1mx-eksamenen? Goscinny Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Standpunkt 3mz - 4 Eksamen (standpunkt) 1mx - 5 Hadde 3 i faget før jeg gikk opp til ny eksamen Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ah. Jeg har også vurdert å ta opp 1mx på nytt. Fikk 5 første året, men etter 3mx burde jeg kanskje klare å karre til meg en sekser? Det er kanskje litt vanskelig når det er ting du lærer i 1mx som en ikke har på en stund senere. Goscinny Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ja, det er en del funksjonslære i 1mx som jeg ikke hadde sett på lenge så det krevde en del lesing... Min generelle forståelse av mattematikk har uansett blitt bedre etter 2mz og 3mz... Skader ikke å prøve, dersom du får dårligere resultat er du jo ikke tvunget til å endre karakter på vitnemålet Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Fortsatt litt stress, da Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå