Gå til innhold

Utstyrspakke er bestilt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk objektiv til en fantastisk pris. Grattis. I mine øyne er det en av de to beste normalzoomene som eksisterer for Canon. Kanskje jeg til og med synes det er den beste.

Det eneste som bekymrer meg er det filteret. Det er mulig at det ikke holder høy nok klasse til det objektivet. Jeg bruker aldri slike, men jeg ville tro at et filter som er fritt for flare i den størrelsen er enda en del dyrere, men det er det sikkert andre som vet bedre enn meg. Det er mulig at JP er mye billigere på gode filtre enn en del andre butikker. En annen sak er at du egentlig skulle hatt et nøytralt beskyttelsesfilter, fordi på digitale filtre er UV-filteret montert foran sensor.

Mht vidvinkel så er den i det snevreste laget for mange av de motivene du kommer til å finne i Roma. Selv ville jeg foretrukket 17-40 til min neste Roma-tur, i tillegg til en kort telezoom som den nye Sigmazoomen 50-150. Du har nemlig veldig stort behov for vidvinkel på i alle fall 18mm i Roma. Du har jo kitzoomen, men jeg er 99,5% sikker på at du har brukt den for siste gang. Forskjellen i optisk kvalitet (skarphet, forvrengning, farger og kontrast) er som forskjellen mellom vanlig dslr og et billig kompaktkamera, så det er bare til å rydde plass i skuffen for den. Bruker du begge to under turen så må du for all del ikke bruke den hvis du ikke absolutt må. Du går tross alt fra det aller dårligste objektivet på markedet, til det aller beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...