Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Drømmer om eksen

Gjest Gjest_Dreamer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dreamer_*

Bruker gjestepostfunksjonen selvfølgelig fordi jeg ikke vil at noen skal kjenne meg igjen, enkelt og greit..

Saken er den at jeg drømmer om eksen min hele tiden, så jeg sliter virkelig med søvnen. Noe som igjen går utover at jeg blir syk og ikke orker å jobbe (høres veldig innvikla ut). Anyway.. Ble slutt mellom meg og eksen for ett års tid siden ca, da hadde vi vært sammen 1 og ett halvt år.

Nå er jeg sammen med en annen og har det bedre med han enn jeg noensinne har det. Så lengter ikke tilbake til eksen i det hele tatt og dette gjør at jeg ikke forstår hvorfor jeg drømmer om han..

Noen ganger drømmer jeg veldig merkelig drømmer med han, mens andre ganger drømmer jeg feks at han slår opp med dama si og at han vil ha meg tilbake og sånne ting..

Som sagt, dette ødelegger søvnen veldig for meg, og har da innvirkning på andre ting.. Og, kan heller ikke fortelle det til typen, ikke poenget med å uroe han unødvendig.

Noen som har noe råd? Opplevd noe lignende selv kanskje?

Alle råd mottas med takk iallefall, for dette bare ødelegger..

Kan forresten legge til at jeg og han ikke er på talefot.. Eller, han valgte å ignorerer meg for 4-5 mnd da han fikk ny dame, sånn plutselig. Og det var veldig vanskelig for meg, ettersom han og meg var veldig gode venner etter bruddet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dreamer_*

Nja, kanskje det er en idé. Men da må det bli uten at typen vet om det, og tror ikke jeg klarer å skjule sånt. Er ikke psykolog veldig dyrt også?

Lenke til kommentar

Tror det koster en del, men man må jo veie opp hva som er viktigst mellom penger og psykisk helse.

Og det med din nåværende kjæreste, kansje det hadde vert en ide å delt problemene din med han?

Det for være opp til deg å bestemme det, men tror kansje det kan være en ide å ha en å dele problemene sine med, vertfall en veninne eller no :)

Men ser absolutt problemstillingen din med din nåværende kjæreste. Men du sier du er kjempelykkelig, og hvorfor ikke nevne det for han (hvis du skal dele problemet)? Så lenge du vet at du ikke har noen "beviste" følelser for eksen din, så kansje det går greit å dele problemet med han?

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Dreamer_*

Kanskje det går ann å få det billigere om man får henvisning fra fastlegen?

Problemet er det at typen min er veldig usikker på seg selv (ikke forholdet vel og merke) og tror da han kommer til å overanalysere det litt for mye, om du forstår?

Har også ei vennine meg har tatt det opp med, men føler ikke at det hjelper. Drømmene forsvinner ikke av den grunn.

Og sånn ang psykisk helse.. Tenkte det gikk over i begynnelsen, men det har det tydeligvis ikke gjort..

Lenke til kommentar
Nja, kanskje det er en idé. Men da må det bli uten at typen vet om det, og tror ikke jeg klarer å skjule sånt. Er ikke psykolog veldig dyrt også?

8919387[/snapback]

Psykolog koster 200-300,- pr gang, og hjelper faktisk veldig bra :). Problemet er å få plass hos en, så du bør ta kontakt med din fastlege for henvisning.

Du betaler til egenandelstaket er nådd (for legebesøk og medisiner, totalt ca 1700,- tror jeg?), så er det gratis ut året.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Dreamer_*

Takk for ett sakelig svar Alastor, mens de andre bare skal diskutere hva flerkoneri er :!:

Men jeg får aldri time hos legen min, han har seriøst aldri tid. Og nå har han dratt på ferie i noen uker. Blir så oppgitt.

Lenke til kommentar

Bytt fastlege da? Det er gratis, og gjøres på altinn.no - om legen din er elendig er det bare å bytte, takket være denne kjekke ordningen :).

EDIT: Hvor i landet bor du? Er mulig å dra innom den lokale legevakta og tror jeg, evt ringe til legesekretæren til legekontoret (om det er et kontor) og be om en AKUTT-time. Da får du time på dagen...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...