Gå til innhold

65-åring fikk to år for voldtekt av niåring

Anbefalte innlegg

Jøss, for en herlig blodtørst :w00t:

Dødsstraff, ja helst med sløv ljå, hadde da vært å foretrekke. Ikke bare for de helt opplagte forbrytelser, men også for å sikre seg, de mere usikre. Hurra :w00t:  :w00t: for fremskrittet, eller var det frem med skrittet? Eller var det stem FRP?? :whistle:

On topic: Vi kan ikke gå på tvers av våre grunnleggende verdier, og dermed basta! :no:

8946075[/snapback]

I ekstreme tilfeller: JO! :yes:

Av flere grunner:

1. De det her er snakk om, ødelegger små barn for resten av livet.

2. Det er i veldig mange av tilfellene veldig stor fare for gjentagelse.

3. Barna skal slippe å være engstelige for å treffe overgriperen igjen.

4. De fortjener ikke å leve.

Og, nei jeg stemmer ikke Frp :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så hvis vi straffer overgripere på den måten, så blir vi ...?

Og hvor går da grensen? La oss si at overgrepet er begått av en påviselig syk person. Skal vi da avlive han? Ville det ikke være bedre å avlive syke personer før de eventuelt utfører syke handlinger?

Velkommen til rettsstaten! :yes:

Edit: glemte en liten ess, esse! ... ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Og hvor går da grensen? La oss si at overgrepet er begått av en påviselig syk person. Skal vi da avlive han? Ville det ikke være bedre å avlive syke personer før de eventuelt utfører syke handlinger?

8946089[/snapback]

Selvfølgelig kan man ikke straffe noen før de har gjort noe galt......

Jeg mener at overgrep mot barn er værre enn mord... og dermed en av veeeldig få ting som kvalifiserer til dødsstraff.

Det må jo selvfølgelig være bevist at det er 100% sikkert at vedkommende har utført udåden, noe jeg glatt innrømmer at er veldig vanskelig å få til.

Men om det er så umoralsk å avlive sånne.... må de i hvertfall sørge for at de ikke får gå fritt blandt barn igjen...

Lenke til kommentar

Oh noes, han har degradert noen ved voldtekt. Han skal kastes inn på livstid OMFGZ0RZ. Skjønner ikke hvorfor voldtekt er så utrolig mye verre enn andre skader man kan påføre et menneske. Det virker som de fleste her vil straffe voldtekt strengere straffer enn alle andre ugjerninger. Ja, det er purty fucking weird og ekkelt for en 65 åring å voldta en 9 åring, men det betyr ikke at hun er skadet mer enn det hun ville vært om han hadde gjort noe annet mot henne. Oh noes hun er degradert for livet. Det er mange andre ting som er verre enn voldtekt etter min mening og som så vidt straffes i det hele tatt.

Det virker som de fleste her kun vil ta hevn på gjerningsmannen (kastrering etc.), ikke bare gi han en straff som virker og som er rettferdig (noen år i fengsel). Enkelte mener også at man burde få livstid for sånt slik at han holdes unna barn resten av livet. Av og til føler jeg at folk som banker opp andre i fylla burde sperres inne på livstid slik at de holder seg unna for alltid, men det er ikke et rettferdig straff mot dem.

Lenke til kommentar
Oh noes, han har degradert noen ved voldtekt. Han skal kastes inn på livstid OMFGZ0RZ. Skjønner ikke hvorfor voldtekt er så utrolig mye verre enn andre skader man kan påføre et menneske. Det virker som de fleste her vil straffe voldtekt strengere straffer enn alle andre ugjerninger. Ja, det er purty fucking weird og ekkelt for en 65 åring å voldta en 9 åring, men det betyr ikke at hun er skadet mer enn det hun ville vært om han hadde gjort noe annet mot henne. Oh noes hun er degradert for livet. Det er mange andre ting som er verre enn voldtekt etter min mening og som så vidt straffes i det hele tatt.

Det virker som de fleste her kun vil ta hevn på gjerningsmannen (kastrering etc.), ikke bare gi han en straff som virker og som er rettferdig (noen år i fengsel). Enkelte mener også at man burde få livstid for sånt slik at han holdes unna barn resten av livet. Av og til føler jeg at folk som banker opp andre i fylla burde sperres inne på livstid slik at de holder seg unna for alltid, men det er ikke et rettferdig straff mot dem.

8946465[/snapback]

Et barn som er blitt seksuelt misbrukt får nok ganske mye større senskader enn noen som har fått juling på byn..... om du påstår noe annet, har du ikke mye peil på psykologi. I veldig mange tilfeller klarer aldri det barnet å fungere seksuelt i voksen alder, samt at de har stor sjanse for å få all verdens psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Det virker som de fleste her kun vil ta hevn på gjerningsmannen (kastrering etc.), ikke bare gi han en straff som virker og som er rettferdig (noen år i fengsel).

8946465[/snapback]

Mener du helt seriøst at noen år i fengsel for en pedofil overgriper

a) Er rettferdig

b) Virker?!!

Enkelte mener også at man burde få livstid for sånt slik at han holdes unna barn resten av livet. Av og til føler jeg at folk som banker opp andre i fylla burde sperres inne på livstid slik at de holder seg unna for alltid, men det er ikke et rettferdig straff mot dem.

Håpløs sammenligning. En drittsekk som banker deg på byen har ikke en seksuell motivert drivkraft for å gjøre det igjen.

Og som jeg har nevnt tidligere i tråden er mitt ønske om kastraksjon ikke motivert i hevn, men som et forebyggende tiltak.

PS. Kastraksjon virker!

Lenke til kommentar
Kastraksjon forhindrer gjentagelse av ugjerningen.

Spesielt pedofile scorer høyt blant gjengangerne. Et lite "snitt", så er problemet løst mht. den personen.

8944759[/snapback]

Og som jeg har nevnt tidligere i tråden er mitt ønske om kastraksjon ikke motivert i hevn, men som et forebyggende tiltak.

PS. Kastraksjon virker!

8952041[/snapback]

Vær klar over at det sitter uskyldige i fengsel, og mange har etter år bak murene blitt frikjent. Sedelighetsaker er et av områdene hvor det forekommer flest justismord! Kanskje ikke vanskelig å forestille seg hvordan en person må føle etter å bli frikjent med x-antall år bak murene og i tillegg er kastrert, vel?

(VG 15.03.03)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=47558

(VG 28.09.01)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7055940

(VG 13.07.04)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234709

(NRK 08.12.03)

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p...p_artikkel_id=0

Innser dere ikke hvilket fatal konsekvens forslaget deres kan ha??

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hårreisende! Eneste trøst blir vel at soningen ikke blir særlig bekvem - har hørt at de blir behandlet som dritt av inmates...

Kanskje han blir BITCHEN til noen andre som soner....er lov å håpe...

8953192[/snapback]

Kanskje du har sett litt for mange filmer, fra kulturer som er funnet opp som underholdning for mennesker som liker de litt enkle løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8946089[/snapback]

Selvfølgelig kan man ikke straffe noen før de har gjort noe galt......

Jeg mener at overgrep mot barn er værre enn mord... og dermed en av veeeldig få ting som kvalifiserer til dødsstraff.

Det må jo selvfølgelig være bevist at det er 100% sikkert at vedkommende har utført udåden, noe jeg glatt innrømmer at er veldig vanskelig å få til.

Men om det er så umoralsk å avlive sånne.... må de i hvertfall sørge for at de ikke får gå fritt blandt barn igjen...

8946144[/snapback]

Hvis overgrep er verre enn mord, så sier man samtidig farvel til håpet om forbedring/helbredelse. Hva i det hinsidige kan være verre enn å drepe noen?

Lenke til kommentar
Hårreisende! Eneste trøst blir vel at soningen ikke blir særlig bekvem - har hørt at de blir behandlet som dritt av inmates...

Kanskje han blir BITCHEN til noen andre som soner....er lov å håpe...

8953192[/snapback]

Kanskje du har sett litt for mange filmer, fra kulturer som er funnet opp som underholdning for mennesker som liker de litt enkle løsninger.

8957180[/snapback]

Jeg VET at pedofile har tøffere soning enn andre,har hørt det flere ganger! Det med BITCHEN er fra film ja... :)

Lenke til kommentar
Kastraksjon forhindrer gjentagelse av ugjerningen.

Spesielt pedofile scorer høyt blant gjengangerne. Et lite "snitt", så er problemet løst mht. den personen.

8944759[/snapback]

PS. Kastraksjon virker!

8952041[/snapback]

Vær klar over at det sitter uskyldige i fengsel, og mange har etter år bak murene blitt frikjent. Sedelighetsaker er et av områdene hvor det forekommer flest justismord! Kanskje ikke vanskelig å forestille seg hvordan en person må føle etter å bli frikjent med x-antall år bak murene og i tillegg er kastrert, vel?

(VG 15.03.03)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=47558

(VG 28.09.01)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7055940

(VG 13.07.04)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234709

(NRK 08.12.03)

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p...p_artikkel_id=0

Innser dere ikke hvilket fatal konsekvens forslaget deres kan ha??

8957118[/snapback]

Du har et godt poeng her, Hotbox. Jeg vil derfor moderere meg til å gå inn for kastraksjon dersom man er dømt for andre (evt. tredje) gangs forseelse av seksualforbrytelse.

Lenke til kommentar
Du har et godt poeng her, Hotbox. Jeg vil derfor moderere meg til å gå inn for kastraksjon dersom man er dømt for andre (evt. tredje) gangs forseelse av seksualforbrytelse.

8958424[/snapback]

Er neppe så enkelt? En person kan være korrekt dømt ved straffesak/dom. nr.1, men vise seg (i ettertid) å være uskyldig dømt ved neste dom.

Lenke til kommentar

8958424[/snapback]

Er neppe så enkelt? En person kan være korrekt dømt ved straffesak/dom. nr.1, men vise seg (i ettertid) å være uskyldig dømt ved neste dom.

8958550[/snapback]

Ikke noe problem for meg at han blir kastrert etter å ha vært skyldig for én foreteelse. Poenget med å bare kastrere de som har blitt dømt flere ganger er å minimalisere sjansen for justismord.

Etter min mening kan én voldtekt mot barn rettferdiggjøre kastraksjon. Men for å sikre oss mot justismord bør vi kjemisk kastrere bare de som blir dømt for andre eller tredje gang.

Du kan bli uskyldig dømt én gang - faren for det er relativt stor. Å bli uskyldig dømt to ganger - det skal mye til. Å bli uskyldig dømt for samme type forbrytelse tre ganger er tilnærmet umulig. Én av de gangene var du sikkert skyldig. Og da er det greit for meg med kastraksjon - da blir det ikke flere offer for den karen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...