Wattengård Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hepps. Hva er raskeste måte for 2 pc'er å kommunisere direkte mot hverandre? De skal ikke innom noen form for switch eller noe sånt. Tenkte på GBit NIC i begge med en liten krysset kabelsnutt imellom, men fins det noe raskere? PC'ene står mer eller mindre oppå hverandre, så det er maks en halvmeter kabelstrekk. (Fibre Channel er for dyrt ) -C- Lenke til kommentar
nets Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det raskeste blir nok 1gb ja. Ikke glem at du trenger CAT6 kabel I tilleg må du passe på at du har GB ethernet aktivert på begge pcene. Først må drivere vere instalert, og på noen kort på du lage en nettverksbro mellom 1394(?) koblingen og den vanlige 100mb koblingen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Ok. Ja regnet med det. Målet er (hvis noen lurte) å sette opp en linux boks som filserver, mythtv-backend, webserver osv osv osv. Samt en solaris-boks med masse disker. Disse "joines" med ZFS og exporteres som et 10TB stort iSCSI target til linuxboksen. Selvfølgelig har jeg ikke 10TB. Men med zfs så kan jeg påstå det, og dermed formatere mitt filsystem på linuxboksen med den størrelsen. Når jeg da kjøper flere disker, så legger jeg de bare til i zfs-poolen. Slipper å tenke på å utvide ext3/jfs/xfs filsystemet på linux-boksen (Der fikk jeg plugget zfs litt også ) -C- Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 du skal vel ha veldig raske disker i begge ender for at en Gbit linje skal bli flaskehalsen, og cat5e klarer fint å kjøre Gbit over kortere avstander Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 BTW Cat5e er også laget for Gigabit. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kan jo vente til over sommeren, og kjøre på med Cat6a kabel og 10Gigabit utstyr..... Da skal iallefall diskene streve med å henge med. Men ellers holder det vel lenge med 1Gigabitt og cat5e enda.... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 *mumle noe om infiniband* Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 10Gbit tror jeg blir litt uaktuellt Fant pris på Intels 10Gbit-kort. Typ 30 lapper liksom. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå