ooddbb Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har akkurat satt i kortet som følgte med pakken inn i maskinen. Når eg startet opp maskinen trykte eg Avbryt når maskinen fant maskinvaren, akkurat som det står i brukemanualen. Så sette eg inn cd-en og installerte programvaren, akkurat som det stod i brukermanualen. Men når eg har restartet maskinen, og startet programet, og skal begynne og ”capture” så finner ikke maskinen noen DV kamera, eller noe! Eg tok å re-installerte programvaren, men denne gangen krysset eg av att alt skulle installeres, driverene også. Men denne gangen funket ikke capture funksjonen heller. Kabelen er tilkoblet og kamerat surrer og går. Hva er galt????????? Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det kan hende eg har misforstått litt, men du skriver at kamera surrar og går. Mitt kamera skal stå på avspeling når eg skal overføre film til pcen. Då styrar eg spoling, start, stopp og slikt ved hjelp av Studio. Dersom det ikkje hjelper så hadde liknande problem når eg installerte kortet og programvaren. Løsningen for meg var å formatere harddisken og installer alt fra botn av. Det er godt mulig at det finnes andre muligheter som eg ikkje veit om, men for meg så var da kjappast. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Når eg startet opp maskinen trykte eg Avbryt når maskinen fant maskinvaren, akkurat som det står i brukemanualen. Nei, NEI! Brukermanualer skal IKKE leses før det er for sent. Høyreklikk på Min Datamaskin, trykk deg frem til enh. behandling og sjekk hvordan det står til med FireWire kortet. Hvis det er problemer med det, så installer drivere til det. Ellers kan det ikke være så mye som er galt, men hvis du har XP bør du ikke trykke på noe avbryt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Når eg startet opp maskinen trykte eg Avbryt når maskinen fant maskinvaren, akkurat som det står i brukemanualen. Nei, NEI! Brukermanualer skal IKKE leses før det er for sent. Høyreklikk på Min Datamaskin, trykk deg frem til enh. behandling og sjekk hvordan det står til med FireWire kortet. Hvis det er problemer med det, så installer drivere til det. Ellers kan det ikke være så mye som er galt, men hvis du har XP bør du ikke trykke på noe avbryt. Feil bruker manualer skal leses før du begynner Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Når eg startet opp maskinen trykte eg Avbryt når maskinen fant maskinvaren, akkurat som det står i brukemanualen. Nei, NEI! Brukermanualer skal IKKE leses før det er for sent. Høyreklikk på Min Datamaskin, trykk deg frem til enh. behandling og sjekk hvordan det står til med FireWire kortet. Hvis det er problemer med det, så installer drivere til det. Ellers kan det ikke være så mye som er galt, men hvis du har XP bør du ikke trykke på noe avbryt. Feil bruker manualer skal leses før du begynner vel... bedrevitere leser ikke manualer, spesielt ikke de som driver med data... :oops: Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvis ikke jeg husker helt feil, så må du endre/bytte til texas instruments capture driverene. Dette står forklart i manualen. Arvid Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 The 5 element: Surrer og går=kamerat spiller tapen Tror eg skal gjøre som deg, å formatere driten. Funker som regel bedre da! Arvid: Fant ikke noe info om texas instruments capture drivere i bruker manualen som var med. Hvor finner eg disse driverene? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Når du innstallerer driverne for firewire-kortet kan du velge mellom : 1) Texas Instruments IEEE 1394 OHCI Compliant Host Controller 2) PCI OHCI Compliant IEEE1394 Host Controller Her må du velge Texas Instruments. Har vært diskusjon tidligere rundt dette og løsningen har vært dette valget. Du skal også være klar over at SB Audigy benytter seg av PCI OHCI. Har testet begge deler og mot Studio og begge fungerer. Yoda Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Når eg installerte firewirekortet så fikk ikke eg noen valg mellom disse driverene! Hvorfor? Hvor i installasjonen skjer dette? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Gå inn i enhetsbehandling og sjekk hva som er lagt inn for IEEE1394 Busvertskontroller. Hvis denne ikke er TI kan du prøve å fjerne IEEE1394-driveren, restart , og legg inn driver på nytt. Firewire-kortet som fulgte med DV Studio ga valg som i min forrige post. Yoda Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Yoda: Hva mener du med att driveren er TI? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sier bare en ting som jeg ikke burde si Kjøp et firewirekort (og et tvinnkort) last ned adobe preiere og du har et studio tilsvarende nrk sitt. Hadde pinnacle, fungerte alldri og var et h**** og få byttet, aldri mer pinnacle!!!! Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Yoda: Hva mener du med att driveren er TI? :oops: Texas Instruments, sorry for dårlig forkortelse :oops: Yoda Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Skal prøve Texas Instruments driveren, men hvor finner eg den? Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Eg kjører Windows 98 (ikke Second Edition), på siden under skriver dei att det kan bli problemer viss eg bruker første verson av Windows 98. Kan det være feilen? http://service.gateway.com/gateway/step/1,...14+2598,00.html Viss du klikker deg inn på siden under, og ser helt ned på siden, på Step 4. Der skriver dei "Reconnect the AC power cord, and you are ready to power up", hva vill dette si??? Såg på kortet mitt får få minutter siden, og det hadde to tilkoblingskontakter på selve kortet (inne i maskinen). Den ene var helt lik dei to andre på utsiden, men den andre var mindre og hadde 4 "pinner" (4-pins). Kan det ha noe å gjøre det dei skreiv på den siden. Hva er den kontakten, kan dette være årsaken til problemet??? (det stod "power" ved den kontakten) http://service.gateway.com/gateway/step/1,...14+2606,00.html Og en ting til, hvor finner eg Texas Instrument driveren??? (er det exe-filen StudioLinxHardwareInstall.exe eller StudioAVDVHardwareInstall som ligger på cden?) Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Skal prøve Texas Instruments driveren, men hvor finner eg den? Hvilken driver finner du i enhetsbehandling (husker ikke om det heter det samme i win98)?. Driver følger med innstallasjonscd. Hvis du ikke får spørsmål om de to typene regner jeg med at den korrekte blir lagt inn. I utgangspunktet vil jeg si at win98 kan skape problemer. Du bør oppgradere minimum til Win98SE og aller helst til Win2000/XP. FAT-filsystem (WIN98) har begrensninger i filstørrelse, mens NTFS (Win2000/XP) tåler det meste. EDIT : Nytt punkt under Hvis det er Studio DV (og ikke studio 7) du innstallerer står det i min manual på side 9, pkt 5. at du må velge Texas Instrument OHCI Compliant vertskontroller, da burde du få opp en dialogboks som ber deg velge driver. Yoda Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Fikk det endelig til å funke nå. Problemet var att eg kjørte Windows 98 og ikke Windows 98 SE. Men nå er det nye problemer. 1. Det er ikke lyd på PCen under "capture" funksjonen, når eg ser på filmen der. Hvorfor? 2.Denne feilmeldinga kom opp: "Sorry, cannot capture. The data rate on drive E: is less than the requied rate of 4000 Kbyte/second." Er det noe med att harddisken ikke er rask nok til å skrive? Hvordan fikser eg problemet? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Feil bruker manualer skal leses før du begynner Feil brukermanualer skal leses...? Måtte vel være bedre å lese de riktige? Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Noen som vet hva problemet er???? Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Skjekk at DMA er aktivert i enhetsbehandlingen. Se på egenskaper til disk stasjoner. Hvis det da også er en svært gammel harddisk kan det tenkes at den er for treg. Men sannsynligvis er ikke DMA aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå