EmiL_S Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei alle. Kjøpte en pc på qxl fra et selskap som heter Yanit PC i 2005. Nå viser det seg at den samsung disken som sto i er gåen. Jeg har sendt mail til han og spurt om jeg ikke kan sende inn disken da jeg hadde 3 års garanti på hardware. Men han sier at om maskinen er åpnet, gjelder ingen garanti. Kan han nekte garanti på denne måten ? PS! Det var et gult klistermerke bakpå som en slags forsegling på kabinettet.. Men jeg hadde vel brukt like mye i frakt og porto som det koster og måtte sende inn HELE pc'n uansett, så jeg ser ikke problemet med å bare sende inn den lille disken. Lenke til kommentar
nets Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kommer ann på hva slags avtale du inngik med dem. Har du akseptert en avtale der du ikke har lov til å åpne pcen så må du nok sende inn hele kassa. Men tror det står i retur-loven at kjøper og selger skal dele på utgiftene ved frakt, så du trenger bare å betale porto en vei Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Som regel blir du nødt og sende inn hele kabinettet med innhold slik at de vet at du ikke har åpnet det selv, og lekt litt med harddisken og ødelakt den med vilje bare for og få en ny. Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Hvorfor skulle jeg ødelegge den for å få en likedan... Men okay, jeg får prøve å godsnakke litt med han. Det var ikke noe anna "avtale" enn den gule plomberinga liksom... men, takk for svar :-/ Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du kan muligens sende harddisken dersom du "reklamerer" på den istedet for å bruke garantien. PS. Etter hva jeg husker, er en slik klistrelapp IKKE verdt papiret den er laget av. Garantier og reklamasjonsrett skal du ha uansett, sjekk opp på sidene til forbrukerrådet elns. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ...Men tror det står i retur-loven at kjøper og selger skal dele på utgiftene ved frakt, ... 8918837[/snapback] Til orientering: det er ikke noe som heter "retur-loven" Du tenker kanskje på Forbukerkjøpsloven Les mer om den HER. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Og denne forbrukerkjøpsloven gjelder uansett. Men du må nok mase litt når det gjelder garasjefirmaer av denne typen (antar at seriøsiteten er så som så siden de benytter QXL...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå