Gå til innhold

Garanti på Harddisk


Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Kjøpte en pc på qxl fra et selskap som heter Yanit PC i 2005. Nå viser det seg at den samsung disken som sto i er gåen. Jeg har sendt mail til han og spurt om jeg ikke kan sende inn disken da jeg hadde 3 års garanti på hardware. Men han sier at om maskinen er åpnet, gjelder ingen garanti. Kan han nekte garanti på denne måten ? :hmm:

 

PS! Det var et gult klistermerke bakpå som en slags forsegling på kabinettet.. Men jeg hadde vel brukt like mye i frakt og porto som det koster og måtte sende inn HELE pc'n uansett, så jeg ser ikke problemet med å bare sende inn den lille disken. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hva slags avtale du inngik med dem. Har du akseptert en avtale der du ikke har lov til å åpne pcen så må du nok sende inn hele kassa.

 

Men tror det står i retur-loven at kjøper og selger skal dele på utgiftene ved frakt, så du trenger bare å betale porto en vei :)

Lenke til kommentar

Du kan muligens sende harddisken dersom du "reklamerer" på den istedet for å bruke garantien.

 

PS.

Etter hva jeg husker, er en slik klistrelapp IKKE verdt papiret den er laget av.

Garantier og reklamasjonsrett skal du ha uansett,

sjekk opp på sidene til forbrukerrådet elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...