Skinney Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Sammenslåingen av Beryl og Compiz har vært kjent en stund, men først nå er det nye navnet bestemt - flere effekter er også lagt til. Les mer Lenke til kommentar
Palme Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Smpåent dette Når har jeg enda ikke helt sett noen nødvendighet for å benytte meg noe særlig mye av Beryl, eller Compiz Fusion (tror jeg bare kaller det Compiz jeg) til nå, men ettersom det er blitt gjort invisteringer i ny skjerm så er det mulig at det blir noen endringer i det. Hvilken .versjon har vi kommet til egentlig? Blir det noen endringer i .versjonsbetegnelsen nå kanskje? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ohhh... dette var noe men linken til større skjerm fungerer ikke ^^ får bare 404 poem xD Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Vel, da får jeg vel avinstallere beryl da, og legge inn Compiz Fusion Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 oh hell yea! her ser det lovende ut likte den expo. knall ide. og enda bedre når en har en fullskjerms film kjørende på ett skrivebord Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Spennende, jeg regner med at flere distribusjoner vil ha med Compiz Fusion i stede for enten Compiz eller Beryl. Det som er svært interessant er at denne løsningen byr på noen funksjoner som kan være nyttige (som å flytte programmene rundt på kuben), pluss en haug med mindre nyttige funksjoner slik at Linux-distribusjoner kan bli "penere" enn Vista. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Har navnet noe med dette å gjøre? (det var en spøk) Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 åååå, konge! Akkurat som jeg ønsket meg til jul! Hvilken distro kjøres i den videoen? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hadde ikke forundret meg om det er ubuntu, eller kanskje kubuntu. men burde ikke være viktig. så lenge det har x.org og 3d-drivere til skjermkortet så burde det være brukbart. Lenke til kommentar
Culex Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Aner at den kjører på Fedora 7... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Må nok skuffe dere. Distribusjonen som kjøres er intet annet enn Arch Linux Compiz og Compiz Fusion effektene har enda ikke blitt lansert i en Stabil utgave, det som vises i videoen er en utviklingsversjon med en god del bugs. For dere som liker 3D effekter så er Beryl fortsatt veien å gå. Men straks Compiz Fusion er ute i en stabil versjon så er nok dette veien å gå. Fusion er jo tross alt Compiz + Beryl... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hey, likte den der! Mye snacks, artig at man kan skrive rett på skjermen. Kan være svært nyttig i f.eks. møtesammenheng. Faktisk ser jeg at bedrifter kan ha god nytte her fordi man da kan vise til på flere skrivebord og skrive litt på de. Nå har jeg hverken prøve Beryl, Compiz, Compiz Fusion eller Aero enda. Hvordan er Compiz Fusion sammenligna med Aero? Ligger de foran? Har en følelse av det... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Må nok skuffe dere. Distribusjonen som kjøres er intet annet enn Arch Linux Compiz og Compiz Fusion effektene har enda ikke blitt lansert i en Stabil utgave, det som vises i videoen er en utviklingsversjon med en god del bugs. For dere som liker 3D effekter så er Beryl fortsatt veien å gå. Men straks Compiz Fusion er ute i en stabil versjon så er nok dette veien å gå. Fusion er jo tross alt Compiz + Beryl... 8919190[/snapback] Så en mega lægg når du tok fram alle vinduene ene gangen... Men ellers blir sikkert denne standard til neste ubuntu utgave =) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Noen som har en linkt til deb pakken til dette? finner lite om det i blogen... jeg vill også se den i større film! kan dere fikse linken: http://www.hardware.no/video/1703 404 bare Endret 22. juni 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
stallman Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Noen som har en linkt til deb pakken til dette?finner lite om det i blogen... jeg vill også se den i større film! kan dere fikse linken: http://www.hardware.no/video/1703 404 bare 8919590[/snapback] http://forums.opencompositing.org/viewtopic.php?f=14&t=131 Endret 22. juni 2007 av Winball Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ja dette var jo spennende. Er jo en hel del ting som ikke har stor praktisk nytte, men litt eyecandy gjør jo brukeropplevelsen noe bedre for noen. La oss håpe de fortsette den gode utviklingen de har gjort til nå og finpusser flere av de eksisterende effektene og verktøyene isteden for å bare supplere oss med flere Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ja dette var jo spennende. Er jo en hel del ting som ikke har stor praktisk nytte, men litt eyecandy gjør jo brukeropplevelsen noe bedre for noen. La oss håpe de fortsette den gode utviklingen de har gjort til nå og finpusser flere av de eksisterende effektene og verktøyene isteden for å bare supplere oss med flere 8921210[/snapback] Det har du rett i, jeg forstod ikke helt poenget med å kunne skrive i glødende farge på skjermen Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det har du rett i, jeg forstod ikke helt poenget med å kunne skrive i glødende farge på skjermen 8921521[/snapback] Hvis du fjerner "gløden" og bare aktiverer det slik at du kan skrive rett på skjermen, så er det jo ett kanon verktøy for å vise frem ting på skjerm via PC'en. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det har du rett i, jeg forstod ikke helt poenget med å kunne skrive i glødende farge på skjermen 8921521[/snapback] Hvis du fjerner "gløden" og bare aktiverer det slik at du kan skrive rett på skjermen, så er det jo ett kanon verktøy for å vise frem ting på skjerm via PC'en. 8921820[/snapback] Og så trykkfølsom skjerm i tillegg? Tenk hvor passende til forelesninger osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Huff, det blir tøffere og tøffere å klore seg fast til WinXp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå