darp Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei, Skal snart på ferie og vil innen den tid anskaffe meg ett greit kamera for en nybegynner, til hobby bruk. Kunne tenkt meg undervannshus og trådløs fjernkontroll men dette fant jeg ikke til en normal pris til kameraet jeg har (kansje?) bestemt meg for. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80150 Tenkte på dette kameraet med medfølgende linse. Vil dette gi meg mest for pengene eller er det noe annet i samme prisklassen jeg bør gå for i stedenfor? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei du! E-410 går for å være et fin-fint kamera! Om du klarer å hoste opp 8500 kr for undervannshuset, så har du en super dykkepakke - for E-410 har liveview. Det betyr at du kan bruke skjermen som søker - og det gjør undervannsfotografi mye enklere! Om du er litt mer vågal så finnes det også vanntette poser du kan bruke - http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14358, f.eks. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det finnes mange gode alternativer i denne klassen, og dette er et av dem. Jeg kan godt forstå at mange forelsker seg i denne modellen, for den har en unik egenskap, og det er ergonomien. Det er den eneste modellen som har en ergonomi som ligner på et gammeldags slr uten motordrive, og det har sine klare fordeler. Det finnes ingen alternativer som tar betydelig bedre bilder i klassen, så liker du dette konseptet, så vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe det. At det har liveview trekker ikke ned heller. Lenke til kommentar
darp Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Valget faller på E-410, ser at det litt større E-510 har en bildestabilisator.. hvor stor er forskjellen ? Er det vits med dette til ferie\hobby bilder? Hvis forskjellen ikke er så stor så foretrekker jeg det mindre E-410 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Valget faller på E-410, ser at det litt større E-510 har en bildestabilisator.. hvor stor er forskjellen ? Er det vits med dette til ferie\hobby bilder? Hvis forskjellen ikke er så stor så foretrekker jeg det mindre E-410 Har du holdt i E-400? Jeg synes det er godt å holde i, bortsett fra at remfestet på høyre side er i veien for grepet. Det er selvfølgelig en tilvenningssak, men jeg synes sånt er unødvendig... E-510 er et hakk større, og bildestabilisator er absolutt ikke å forakte! Det kan gi deg et ekstra trinn eller to på blenderen (eller ISO-verdien), og høy-ISO er ikke tradisjonelt Olympus sterkeste side. De har blitt veldig mye bedre, og er ikke dårlige selv på ISO800 og 1600, men bildestabilisatoren blir ikke mindre verdt av den grunn... Det er etter min mening vits på alle bilder, da du uansett reduserer kameraristing. Det øker andelen skarpe bilder, også i godt lys. Edit: Ikke minst har Olympus mye svært spennende optikk, og noe du kan sette på ønskelisten med en gang er 14-54 f/2.8-3.5. Leica har også laget svært god optikk til slike kameraer... Endret 29. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
darp Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Valget faller på E-410, ser at det litt større E-510 har en bildestabilisator.. hvor stor er forskjellen ? Er det vits med dette til ferie\hobby bilder? Hvis forskjellen ikke er så stor så foretrekker jeg det mindre E-410 Har du holdt i E-400? Jeg synes det er godt å holde i, bortsett fra at remfestet på høyre side er i veien for grepet. Det er selvfølgelig en tilvenningssak, men jeg synes sånt er unødvendig... E-510 er et hakk større, og bildestabilisator er absolutt ikke å forakte! Det kan gi deg et ekstra trinn eller to på blenderen (eller ISO-verdien), og høy-ISO er ikke tradisjonelt Olympus sterkeste side. De har blitt veldig mye bedre, og er ikke dårlige selv på ISO800 og 1600, men bildestabilisatoren blir ikke mindre verdt av den grunn... Det er etter min mening vits på alle bilder, da du uansett reduserer kameraristing. Det øker andelen skarpe bilder, også i godt lys. Edit: Ikke minst har Olympus mye svært spennende optikk, og noe du kan sette på ønskelisten med en gang er 14-54 f/2.8-3.5. Leica har også laget svært god optikk til slike kameraer... 8967729[/snapback] Ok takker, har ikke holdt noen av kameraene nei. Får se hva det blir, må se størrelses forskjellen på disse. Om 510 er marginalt større så går jeg nok for den da prisforskjellen ikke er så veldig. Lenke til kommentar
jungl Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Ok takker, har ikke holdt noen av kameraene nei. Får se hva det blir, må se størrelses forskjellen på disse. Om 510 er marginalt større så går jeg nok for den da prisforskjellen ikke er så veldig. 8968072[/snapback] Så vidt jeg vet så finnes det bare undervannshus til E-410 og ikke E-510, men det finnes jo alltids alternativer til spesialproduserte hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå