Gå til innhold

Ny musikkspelar til mor, Meizu M3 eller M6?

Anbefalte innlegg

Eg er på jakt etter ein musikkspelar (mp3-spelar er litt misvisande :p) til min mor. Kva ho ynskjer veit eg ikkje, men brukarvennlighet er høgt prioritert. Den vil nok bli brukt i lag med middels gode øyreproppar (ikkje plugg) eller hovudtelefonar.

Fant til slutt fram til Meizu som såg ut til å være eit bra alternativ.

Men skal eg velge M3 eller M6? M3-en er mindre, noko som kan være greit, men korleis er resten av spesifikasjonane, menysystemet osv på dei to?

Den skal brukast til reise, tog, fly, buss osv.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg her ikke sikker på hva som er forskjellen på de to, men det være M3 eller M6? Hvilke krav har hun forresten? Er det bare til musikk? Eller skal hun bruke den til å se bilder og Video også? Hva er maks pris, og vil hun ha radio? Og hvor viktig er vekt, størrelse, skjermkvalitet? Og ikke minst, siden det er en dame som skal ha den. Hvor viktig er Designet?

Alternativer til Meizu er jo Creative Zen V (plus), iAudio D2 og iRiver Clix 2.

Men uansett så tror jeg ikke Meizu er noe dårlig valg. Du kan sende en PM til Vostok her på forumet, eller besøke www.vostok.no.

Lenke til kommentar

Om ikke video er så viktig kan jo M3 være et bra valg. Den har noe mindre skjerm. Noen reagerer på knappen nederst til venstre som er sporvelgeren (neste/forrige sang). Du må holde den nede for å skifte retning, og deretter klikke for å gå til neste sang. Men etter hva jeg har hørt er det en vanesak. Har ikke brukt den så mye selv. Noen påstår at lydkvaliteten er enda litt bedre på M3, men det er ikke noe ørene mine hører iallefall. Begge har fått mye skryt for lydkvalitet.

Foreslår at du ser litt brukermanualene:

http://www.meizu.no/manual/M3manual.pdf

http://www.meizu.no/manual/M6manual.pdf

Lenke til kommentar

Video er ikkje viktig, kjem neppe til å bli brukt. Det skal være ein presang, så eg kan liksom ikkje gå og spørre, men vil anta at design ikkje er så veldig viktig.

Prisantydning blir frå 1000-1500.

Eg vil tru at M3 er det mest aktuelle, den er 633mm² mindre, men viktigare; eit slankare design. Kva lydkvalitet angår er eg sikker på at begge oppfyller mine krav, og derfor iallefall hennes.

Når det gjeld radio så veit eg ikkje, uansett så har begge Meizu-spelarane det.

Brukarvennlighet er førsteprioritet sidan ho ikkje er så teknisk anlagt. Dette med å skifte spor bør vel ikkje være noko problem, sjølv for ei lekvinne?

Korleis er det med reklamasjon på Meizu i tilfelle me skulle bli uheldige? Noko spesielt å merke seg?

Eg har sjølv iAudio D2 og vil påstå at den er litt større og meir avansert enn nødvendig (til samanlikning med M6).

Finnes det beskyttelsesveske til M3? Fant berre til M6 på Vostok.no. Eg har sett alt for mange spelarar blitt oppripa og skada av dårleg stell. Spelaren kjem sannsynlegvis til å ligge mykje i ei handveske i lag med nøklar, mobil osv. er derfor ein fordel med beskyttelse.

Lenke til kommentar

Kommer denne på noen andre nettbutikker?

Leverte akk min Sandisk Sansa e270 på mpx.no og håper på en annen i retur, enten Meizu M6, Samsung Yepp U3, iPod Nano eller Creative Zen Stone Plus.... ;):yes:

Endret av marvol
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Landa på ein M3, tok samtidig med eit Kossart iPro headset. Må kome med ein aldri så liten tilbakemelding.

For ein lyd! Det er heilt fabelaktig, har kun høyrt eksempelmusikken som ligg på den, men det er ein fantastisk opplevelse. iPod-en blir så kraftig grusa. iPro-settet er kjempemessig, liknar veldig på PortaPro, men meir komfortabelt samt betre lyd. På spelaren har eg massevis av innstillingar på lydsida for å skape den optimale lydkvalitet.

Anbefaler Meizu på det varmaste til alle som skal ha seg ny mp3-spelar. Menysystemet er heller ingenting å utsetje på, navigeringa går som ein leik med touchknappane.

Spørsmål: I manualen står det at eg kan lade den via stikkontakt med eit adapter, men kvar får eg tak i dette? Fant ingenting på sidene til vostok, ei heller på Meizu sine heimesider, er det eit uoriginalt adapter som må til?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Spørsmål: I manualen står det at eg kan lade den via stikkontakt med eit adapter, men kvar får eg tak i dette? Fant ingenting på sidene til vostok, ei heller på Meizu sine heimesider, er det eit uoriginalt adapter som må til?

9021662[/snapback]

Må nok et uoriginalt adapter til, ja. Har sett/tatt i en M6 for en liten stund siden, og merket meg nettopp strøminngangen, og det ser ut som det er den samme typen som brukes på nesten alt av apparater som kan lades via USB og nettstrøm, 5V og minimum 2000mA (?). Det beste er nok å spørre Meizu selv, men jeg er ganske sikker på at du kan bruke adapteret fra en annen MP3-spiller eller f.eks. en PSP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

clas ohlson selger USB strømadaptere til 99 kr. da plugger du usb kabelen inn i den og putter den i veggkontakta

Lenke til kommentar

Vil den gi lading like raskt som direkte via en nettadapter, da? Den gamle MP3-spilleren min (Olympus M:Robe MR-100)), kunne lades både via USB og medfølgende adapter, men brukte man USB, måtte man regne med over fem timer lading, mens det holdt med maks to ved nettstrøm. Selvsagt kan en USB-lader være sikrere dersom man ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vil den gi lading like raskt som direkte via en nettadapter, da? Den gamle MP3-spilleren min (Olympus M:Robe MR-100)), kunne lades både via USB og medfølgende adapter, men brukte man USB, måtte man regne med over fem timer lading, mens det holdt med maks to ved nettstrøm. Selvsagt kan en USB-lader være sikrere dersom man ikke er sikker.

9026760[/snapback]

Nettlader er raskest, men ofte er det ikke noen nettladerhull på spillerne, og det produsentene tilbyr er i realiteten en usb lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...