Oljens Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Photozone har testet Tokina 16-50 med Nikonfatning: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/to...nikon/index.htm -Meget bra senterskarphet men litt for mye CA. Den koster ca. 600 USD. Mer enn Tamron 17-50. Vanskelig å si hvilket man bør velge Endret 22. juni 2007 av Oljens Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Synd at det er så mye CA, ellers hadde dette vært et superspennende objektiv til prisen. Er den eneste testen jeg har sett av objektivet så langt, vi får bare håpe at problemet ikke er så stort som det kommer fram her. Men såvidt jeg vet er Photozone sine tester av god kvalitet og troverdige. Noen som kan bekrefte/ avkrefte akkurat det? Prisen tatt i betraktning hadde det vært et godt alternativ til f.eks Nikon 17-55 (dobbelt så dyr) og Tamron i samme prisklasse. Liker godt byggekvaliteten og følelsen på objektivene til Tokina. Endret 22. juni 2007 av Cirrus Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Følelsen er viktig, og jeg har aldri prøvd en Tokina. Men utfra photozone's data ville jeg gått for Tamron. Ikke fullt så bra senterskarphet som Tokinaen, men står stadig og stanger mot taket av hva Nikons kameraer kan klare. Og viktigere: en del bedre kant- og hjørneskarphet, og mindre CA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå