Gå til innhold

Bilde av en blomst

Kim64

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker når jeg ser dette bildet er; hvorfor gråtoner? Personlig synes jeg at ”svart/hvit-effekten” ofte blir overdrevet. Det kan ta seg bra ut på for eksempel portrettbilder og lignende, men hvorfor skal en fargerik blomst, en vakker solnedgang osv gjøres s/h? Dette er noe jeg forbinder med gamle dager før fargekameraet var oppfunnet. Kanskje gjøres dette for å skape en viss nostalgi? Ikke vet jeg, men jeg synes at slike ting du har fotografert her bør beholde fargene. Dette er imidlertid min personlige mening, andre har sikkert andre oppfatninger.

Ellers synes jeg ikke akkurat dette var den mest spennende blomst, og du kan gjerne tenke litt mer på hvordan du plasserer objektet når du tar bilder. Midtstilt er ikke bestandig det som tar seg best ut... ;)

Lenke til kommentar

Ja, veldig enig med det over. Svart/hvitt blir melket disse dager, og dette var ett av de bildene som ikke kledde det. Svart/hvit er veldig avhengig av dybde i bildet, noe som dette bildet mangler, men som hadde vært lettere å se i farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...