Tordenflesk Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Jeg trenger å kontrollere noen programmer sin nett-tilgang. Derfor har jeg behov for en software-brannmur. Jeg har prøvd: Zone Alarm: Blokkerer 95% av min torrent-aktivitet, og "glemmer" hvilke programmer jeg har tillatt og innstillingene blir borte hele tiden. Comodo: Gir blåskjermer ofte (inspect.sys) ashampoo: Fryser når jeg starter den, og blokkerer all trafikk. Outpost: blåskjerm rett før desktop spretter opp. Lenke til kommentar
nets Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Windows brannmuren fungerer, den er ikke noe ekstremt bra men fungerer til sitt formål. Har aldri hat problemer med den mens jeg brukte den. Bruker ikke noen brannmur på pcen lenger, selve brannmuren ligger nå i Linksys ruteren min (NAT Brannmur). Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Windows-brannmuren har jeg fjernet. Dessuten fungerer den bare med inngående trafikk. Jeg trenger ikke software-brannmur pga. sikkerhet(det finnes det plenty av i min modda WRT54G). jeg trenger det for å blokke nett-tilgang lokalt. Endret 22. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Prøv en av disse: - Keiro Sunbelt Firewall eller - Jetico Personal Firewall De er svært gode. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg anbefaler Kerio Sunbelt sin, som det er link til i posten over. Meget gode erfaringer med den. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jetico så ut til å funke best(Kerio frøs altfor ofte) Hvordan gir jeg total frihet til f.eks. uTorrent? Akkurat nå fyller loggen seg opp med tilkoblings-forsøk til uTorrent. Jeg finner ikke noe sted i Jetico hvor man kan endre på innstillinger for et enkelt program. Endret 22. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 det er kanskje litt på kanten å anbefalle en gammel brannmur, men kerio v2.15 er fremdeles brukt av ekstremt mange. så lenge maskinen ikke krever ekstremt mye netverksaktivitet og man sitter bak en router-hva-det-nå-måtte-være så er den fantastisk, så har jeg ikke funnet noe som er så lett og elegant som kerio 2.15 er. den er gammel, så den bør ikke brukes som eneste sikring. det er opp til enhver om man vil bruke noe så utdatert... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har ikke noe i mot å bruke en gammel brannmur. Som sagt så skal jeg bare bruke den til å kontrollere programmer lokalt. Noen spesiell grun til at jeg bør velge 2.15? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 2.15 var den siste versjonen før kerio stoppet utvikling av den og gikk til v4.x bloatware... som er den som sunbelt kjøpte opp. Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Hvis du ikke har noe imot gamle versoner kan jeg anbefale Sygate 5.5 http://www.oldversion.com/program.php?n=sygate. Hadde den i flere år , og var godt fornøyd. Sygate kom senere ut med en verson 5.6 som var plaget med en del ustabilitet. Endret 23. juni 2007 av johome Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg vil selv også anbefale Sygate. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Ja sygate var ganske bra men den er dessverre ganske gammel så det er ikke å anbefale å bruke nå siden den faktisk er så gammel.. Ashaampo fungerer bra når man bruker den riktig og det er ganske nyttig at den har learning mode og det kommer godt med..Har brukt den med utorrent og emule og har ikke hatt noen problemer.. Har tidligere erfart at programmer som er ikke lagt i DEP listen har en tendens til å bli ustabil så jeg har en regel med å legge programmet som jeg bruker ofte og ligge de inn i DEP listen i XP... Endret 7. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
skolber Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Sygate lar seg fortsatt oppdatere på nett. En av de beste. Null trøbbel, og husker dine innstillinger. Har også .dll-sjekk, noe som er praktisk for å unngå kjøring av infiserte eller modifiserte .exe.filer. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Sygate lar seg fortsatt oppdatere på nett. En av de beste. Null trøbbel, og husker dine innstillinger. Har også .dll-sjekk, noe som er praktisk for å unngå kjøring av infiserte eller modifiserte .exe.filer. 9122909[/snapback] Sygate lar seg fortsatt oppdatere på nett?? hva er det du snakker om?? Sygate for det første eksisterer ikke lenger og siste oppdatering til sygate var i 2005 Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Stemmer det. Helt slutt med Sygate. Husker jeg ikke feil så ble Sygate spist opp av Symantec. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Stemmer det. Helt slutt med Sygate. Husker jeg ikke feil så ble Sygate spist opp av Symantec. 9124729[/snapback] Jepp det er riktig...Jeg hater for symantec for dette.. Sygate er absolutt den beste brannmuren jeg har brukt... Jeg har fremdeles ikke klart og finne en erstatter for sygate:-( Endret 23. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå