pompen75 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Har akkurat kjøpt meg en xbox. Jeg har en Philips 32PW9509 tv. Det viser seg at jeg på alle mine innganger får kjørt pal 50. Men, ikke pal 60. har sett i bruksanvisningen at den støtter ntsc 60. Dette er da en relativt ny tv så jeg var sikker på at den kunne kjøre pal60. Er det noen her som har noen tips? Hjelper det å kjøpe en annen tilkoblingskabel? Eller kan man på en eller annen måte få xboxen til å kjøre i ntsc 60 modus i steden? 32pw9509 Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Har akkurat kjøpt meg en xbox. Jeg har en Philips 32PW9509 tv. Det viser seg at jeg på alle mine innganger får kjørt pal 50. Men, ikke pal 60. har sett i bruksanvisningen at den støtter ntsc 60. Dette er da en relativt ny tv så jeg var sikker på at den kunne kjøre pal60. Er det noen her som har noen tips? Hjelper det å kjøpe en annen tilkoblingskabel? Eller kan man på en eller annen måte få xboxen til å kjøre i ntsc 60 modus i steden? 32pw9509 8918340[/snapback] Jeg hadde før en eldgammel bilderørs tv, og til og med den hadde pal 60. Så jeg ser ingen grunn din ikke skal ha det. Hvis du går på system på dashbordet, og videre trykker der det står console settings, så står det helt øverst display, gå inn der. Så trykker du på screen format, og det skal det gå an å bytte til pal 60 Lenke til kommentar
pompen75 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg uttrykte meg muligens litt klønete. Når jeg prøvde å sette xboxen til pal 60 ble bildet hvitt. Men, jeg har funnet løsningen. Etter en overraskende kort ventetid fikk jeg svar hos support hos phillips. Løsningen var å kjøpe en advancd scart til xboxen. Og nå virker det også på pal 60. Håper dette kan være til nytte for andre også. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Helvete..! Min Philips 27-tommer widescreen HATER Pal-60 og *nekter* å kalibrere signalet skikkelig... Skygger fra alt over hele skjermen... Blir så inne i hampen jævlig irritert av at TV-er i det europeiske markedet ikke støtter de ledende europeiske formatene..! Støtte for Pal-50 med krystallklart bilde, men når jeg prøver å velge PAL-60 ser det ut som om den kjører Pal-59 i stedet... På den gamle Gamecuben min virket spillene best, grafikkmessig, på pal 59 på samme tv-en... mens pal 60 lignet fælt på det jeg ser nå. Vil en advanced scart hjelpe her også, mon tro? Jeg bruker de derre standard Gul Rød Hvit kablene koblet til ett scart-endestykke som igjen er koblet til TV-en... Da tenker jeg at full scart er bedre, da en eneste videokabel kun har en ledning for bilde som bare plugges i en scart -- som betyr at man ikke får scart-kvalitet, mens en komplett scart har mer enn 1 ledning for bilde? Jeg kjøper jævelskapet i morgen dersom dette vil virke..! Scart: Pin 1 Audio output (right) Pin 2 Audio input (right) Pin 3 Audio output (left) Pin 4 Audio ground Pin 5 Blue ground/Chroma input ground Pin 6 Audio input (left) Pin 7 Blue/Chroma input Pin 8 Widescreen function switching Pin 9 Green ground Pin 10 D²B input Pin 11 Green Pin 12 D²B output Pin 13 Red ground/Chroma ground Pin 14 D²B ground Pin 15 Red/Chroma Pin 16 Fast switching Pin 17 Composite video output ground/Sync output ground/ Det høres ut som om dette slår de tre signalene en eneste gul videokabel er i stand til å overføre... Uansett: Når man skal kjøpe Advanced scart, ikke kjøp på kredittkjøp..! kr 229,- Finansieringspris: kr 8,-/md. (36 md.) I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde. Kredittkjøpspris: kr 2.213. Fullstendige kjøpsbetingelser og effektiv rente. Ved kjøp av flere produkter vil kredittkjøpsprisen bli lavere. Endret 26. september 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg uttrykte meg muligens litt klønete. Når jeg prøvde å sette xboxen til pal 60 ble bildet hvitt. Men, jeg har funnet løsningen. Etter en overraskende kort ventetid fikk jeg svar hos support hos phillips. Løsningen var å kjøpe en advancd scart til xboxen. Og nå virker det også på pal 60. Håper dette kan være til nytte for andre også. Hva er en advanced scart kabel??? Tror faktisk jeg har prikk lik tv og når jeg skal kjøre pal-60 er det helt grønn skjerm! Har slitt med dette problemet lenge uten å finne ut hva det egentlig er, så har måttet spille på en 22" tommer Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 er det denne advanced scart kabelen som fikser problemet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå