Gå til innhold

Kjøpe kamera!


Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Nå har jeg nesten 10 000 kr tilgjengelige til kjøp av kamera :D:D:D

Spørsmålet er hva jeg skal velge?

 

Jeg skal i hovedsak filme brettsport, blir mye wakeboarding og skateboarding... Nattfilming er også kult! Jeg trenger ikke kamerafunksjon, har et IXUS kamera allerede, det holder lenge... Jeg vil kjøpe meg vidvinkel etterhvert, så bra som mulig, så det må gå an å få tak i en skikkelig vidvinkel-linse til kameraet. Kameraet må også være så kompakt som mulig. Og det må koste så lite som mulig, hehe :p bruker 10k om det er nødvendig for å få noe skikkelig, men er et kamera til 8k et bedre kjøp satser jeg på det (selv om jeg regner med at jeg må ut med 10k).

 

Når det kommer til å bestille kamera er jeg helt åpen for å gjøre dette over nettet fra utlandet dersom jeg sparer penger. Dessuten er det ikke helt umulig at far skal til London snart...

 

Venter spent på anbefalinger og begrunnelser :) Etter det jeg ser er Sony uaktuellt, føler at jeg betaler for mer enn jeg får der igården!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forresten i hovedsak tenkt på:

 

Canon MV5i (egentlig 1. valget mitt forløpig)

Canon MVX2i (for dyrt, men det virker til å være et fett kamera!)

JVC GR-DV3000EK

Panasonic NV-MX350B (også for dyrt, men fy faen så rått.. hva er forskjellen på dette og 500 modellen?)

 

Kom med anbefalinger og erfaringer folkens :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Canon MV550i, men var ikke fornøyd. Jeg har nå Panasonic NV-MX350 (fikk det for 14.950,-!) , og er fornøyd hittil, selv om jeg ikke har fått prøvd det så mye ennå.

 

MX500 har mindre ccd-brikker (1/6"), og er derfor en god del mindre.

 

Panasonic NV-GS3 kan være aktuelt. Jeg så det avertert for 6000,- på Expert før jul, og 7000 på Elkjøp nå. Det har den beste vidvinkelen av de jeg vet om, så da trenger du ikke ekstra vidvinkel. Det har 3,15mm, de fleste andre med 1/4" brikke har 4mm.

 

Jeg har såvidt kikket på MV5i, men syntes at mikrofonen var litt rart plassert. Det er sikkert for å unngå motorstøy, men du risikerer nesten at øyevippene slår nedi mikrofonen når du blunker! :) Ellers var det utrolig lite til å være DV-kamera. Jeg har ikke sjekket kvalitet på opptak.

Lenke til kommentar

Har brukt mye tid på å undersøke videokameraer og har landet på Sony PC8. Sony har den beste bildekvaliteten for kameraer i aktuell prisklasse. Har prøvd Canon MV5i - denne er bra, men gir litt dårlig bilde i lite lys - den har heller ikke tilbehørssko for videolys og mikrofon.

 

Har ved et par anledninger bestilt kamera fra www.dnet24.de - her kan du spare 3-4 tusen ved import (be om at tysk moms trekkes fra før betaling). Frakt på 350,- kommer i tillegg, men levering kommer på døra. Disse gir også med europeisk garantibevis.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...