Gå til innhold

Bassen er borte!

Anbefalte innlegg

Jeg har det integrerte realtek kortet med den softwaren som følger med. Jeg har også K-LITE pakken med kodekere etc. Jeg spiller av musikk og diverse filer med lyd og bassen er ganske borte vekk. Noen som vet noe om dette, hvordan setter jeg den opp?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har det samme problemet med Realtek, jeg får ikke stilt bassen. Jeg trykker på 'open volume control' og 'options', men har ikke 'advanced controls', noe det står i hjelp at jeg må ha. Hvordan får jeg fikset dette? Jeg installerte driveren fra http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...3&GetDown=false . Har et Gigabyte GA-MA69G-S3H hovedkort om det hjelper...

Endret av unskin
Lenke til kommentar

Hvis det som er igjen av lyden i tillegg høres ut som den er "langt borte", kan det rett og slett være dårlig plugg eller at den står litt halvveis i. Da kan koblingene overlappe sånn at den ene kanalen lekker inn på den andre, men iblant i motsatt fase, sånn at bassen og alle andre monolyder kanselleres ut. Har du mulighet til å spille av musikk fra bare høyre eller venstre kanal (software balanse-knapp), og bassen da kan høres, er det dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å si at jeg sitter med headset. Kan det ha noe å si? Lyden er klar som krystall, det bare mangler litt "ooomph!", f.eks. hvis jeg hører på litt metal med noen saftige basstrommer, så blir de så skrale. Jeg hadde Win 2k før (mekket ihop ny PC på fredag og installerte Win XP), og da var det bare to valgmuligheter på lydkontroller, nemlig bass og en ting til jeg ikke husker hva var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...