Jack-Bauer Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har det integrerte realtek kortet med den softwaren som følger med. Jeg har også K-LITE pakken med kodekere etc. Jeg spiller av musikk og diverse filer med lyd og bassen er ganske borte vekk. Noen som vet noe om dette, hvordan setter jeg den opp? Takk! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hva med nyeste driver først? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Se om du finner eqaulizeren i lyddriverne og skru av denne. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 oppdater drivere, Realtek slapp nye drivere for en mnd. siden, eventuelt sjekk start -> kontrol panel -> lyder og lydenheter -> under "høyttaler volume" skal du kunne justere bass/diskant. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvis du har noen budsjetthøyttalere så kan det hende at koblingene ikke er helt gode. Det samme skjedde samme hos meg, men over helga så var det bra igjen:) Lenke til kommentar
Valent Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 har personlig sluttet å installere AC3Codec (det er den som gjør det) og den er inkludert i k-lite og den er plagsom! last ned VLC-player (neste gang) og bruk den istedet for k-lite-pakken Lenke til kommentar
unskin Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Jeg har det samme problemet med Realtek, jeg får ikke stilt bassen. Jeg trykker på 'open volume control' og 'options', men har ikke 'advanced controls', noe det står i hjelp at jeg må ha. Hvordan får jeg fikset dette? Jeg installerte driveren fra http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...3&GetDown=false . Har et Gigabyte GA-MA69G-S3H hovedkort om det hjelper... Endret 17. september 2007 av unskin Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvis det som er igjen av lyden i tillegg høres ut som den er "langt borte", kan det rett og slett være dårlig plugg eller at den står litt halvveis i. Da kan koblingene overlappe sånn at den ene kanalen lekker inn på den andre, men iblant i motsatt fase, sånn at bassen og alle andre monolyder kanselleres ut. Har du mulighet til å spille av musikk fra bare høyre eller venstre kanal (software balanse-knapp), og bassen da kan høres, er det dette som er problemet. Lenke til kommentar
unskin Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg glemte å si at jeg sitter med headset. Kan det ha noe å si? Lyden er klar som krystall, det bare mangler litt "ooomph!", f.eks. hvis jeg hører på litt metal med noen saftige basstrommer, så blir de så skrale. Jeg hadde Win 2k før (mekket ihop ny PC på fredag og installerte Win XP), og da var det bare to valgmuligheter på lydkontroller, nemlig bass og en ting til jeg ikke husker hva var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå