thesinner Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ingen av selskapene mener det er utrygt. De mener at mediene blåser alt opp (Noe som mest sannsynlig er sannheten også). Og sålenge de mener det er like trygt som alle andre steder kommer du nok ikke til å kunne bytte reisested. Jeg har ikke bare hørt disse historiene fra mediene, men fra familie og venner som har vært der nå i det siste. De har riktignok ikke blitt banket eller voldtatt, men ranet, truet og presset for penger og eiendeler. Men la oss si at jeg vil avbestille koste hva det koste vil. Hvor mye kan jeg eventuellt håpe på å få refundert? Endret 23. juli 2007 av thesinner Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har ikke peiling, du får nesten ringe å høre med dem. Nytt oppslag i nettavisen - http://www.nettavisen.no/verden/article1239903.ece Det betyr jo mest sannsynlig at gjennom hele Lørdag og Søndag var dette omtrent det eneste som skjedde med en nordmann der nede. Altså har det roet seg ganske kraftig. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Var på sunnybeach i perioden 1.aug til 9.aug iår. Opplevde ikke noe negativt i heletatt. Var bare ute på byen en gang da, men hørte ikke om noe annet enn en veskenapping under hele oppholdet. thesinner: Hvis du vil litt vekk fra sunnybeach og kan avstå fra utelivet og turistområdet, ligger en landsby med navn Obzor en time nordover. Er noen turisthotell der og lokalbefolkningen er mer sjarmerende og avslappet. Lite liv på nattklubber, men er en del kro'er og lignende som har åpent utover kvelden. Kanskje man får byttet? Edit: 1.juli til 9.juli... Endret 24. juli 2007 av blackninja Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kutt flatfylla og bruk sunn fornuft er det eneste som trengs for å ha det fint i Sunny Beach Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nja, du risikerer å bli "overtalt" til å kjøpe ting midt klinkende edru på ettermiddagen. Man bør være litt forsiktig. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Var på sunnybeach i perioden 1.aug til 9.aug iår. Opplevde ikke noe negativt i heletatt. Var bare ute på byen en gang da, men hørte ikke om noe annet enn en veskenapping under hele oppholdet. thesinner: Hvis du vil litt vekk fra sunnybeach og kan avstå fra utelivet og turistområdet, ligger en landsby med navn Obzor en time nordover. Er noen turisthotell der og lokalbefolkningen er mer sjarmerende og avslappet. Lite liv på nattklubber, men er en del kro'er og lignende som har åpent utover kvelden. Kanskje man får byttet? 9128410[/snapback] Så du har reist frem i tid for å reise til Sunny Beatch? Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nja, du risikerer å bli "overtalt" til å kjøpe ting midt klinkende edru på ettermiddagen. Man bør være litt forsiktig. 9128587[/snapback] Ja, de kommer hvertfall med sånne folk som selger bær... de gir deg ei bær, så tvinger de deg nærmest til å kjøpe en pose... Skubba foressten ned en sånn kis hjem fra fylla der nede... haha, dritkult Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis det er slik behandling de får, er det kanskje ikke rart de er ute å raner oss jævla drittunger. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis det er slik behandling de får, er det kanskje ikke rart de er ute å raner oss jævla drittunger. 9129407[/snapback] Haha! Men han slapp meg faen ikke fordi ! Jeg var dritdårlig, så jeg måtte få han vekk før jeg spydde han i trynet... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Var så dum at jeg ikke kjøpte avbestillingsforsikring, men jeg har lest at ved krigshandlinger, naturkatastrofer, eller annet som kan innebære risiko for deg har man rett til å avbestille.. Det er jo tydeligvis ikke trygt der nede, tror dere jeg kan bruke dette som argument? Avbestillingsforsikring dekker kun avbestilling om dere har legeerklæring på at dere ikke kan dra eller om UD advarer mot å dra dit (da skal det særdeles mye til). Dere kan jo høre med reisebyrået, men jeg tror dere kan anse beløpet som tapt. Avbestillingsforsikring ville uansett ikke hjulpet dere. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Se VG nå, "Slo ned tysker"..nå er det jammen meg sikkert masse mediaoppslag i Tyskland om at vi nordmenn er banditter som slår ned mennesker for pur faenskap.. ..Jeg drar til Sunny i dag, gleder meg! Skal ikke la noen agurknyheter fra fjortisjenter/vestkantsgutter i SB og Nettavisens "tidenes nyheter" legge en demper på ferien min. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvilke hotel skal folket på? Selv havnet jeg vist på Balaton. Har fått blandet kritikk etter hva jeg har lest på nettet. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Phoenix ..slipper å ta taxi .. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Håper jeg også slipper det. Noen som vet hvor alle utestedene er samlet? Fant dette kartet, og fant hotellet. Men det viser bare noen få utesteder, og de er spredt. http://aycu08.webshots.com/image/22167/200...09512440_rs.jpg (Må kanskje lagres å åpnes i et annet program (Photoshop f.eks) for å kunne lese tallene). Endret 23. juli 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvilke hotel skal folket på? Selv havnet jeg vist på Balaton. Har fått blandet kritikk etter hva jeg har lest på nettet. 9129916[/snapback] samme som meg Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 for å si det sånn, jeg ser ikke på mediene som oppblåste. Mediene har faktisk ikke fått tak i alt som har skjedd nedi der, flere nordmenn som har bare gitt faen i å sakt fra. Hørte flere nordmenn som var der i samme tidsperiode som meg som ble banket opp eller sprunget etter hver dag på byen. Ran var hverdagslig, ikke på dagen, men ting begynte å skje sånn ca etter 7-8 tia. Ran skjer på åpen gate, folk ser på, folk foretar seg ikke så mye. Ting blir heldt oppi drinken, pass på. Folk følger med deg, det er organisert! Tro meg... Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 for å si det sånn, jeg ser ikke på mediene som oppblåste. Mediene har faktisk ikke fått tak i alt som har skjedd nedi der, flere nordmenn som har bare gitt faen i å sakt fra. Hørte flere nordmenn som var der i samme tidsperiode som meg som ble banket opp eller sprunget etter hver dag på byen. Ran var hverdagslig, ikke på dagen, men ting begynte å skje sånn ca etter 7-8 tia.Ran skjer på åpen gate, folk ser på, folk foretar seg ikke så mye. Ting blir heldt oppi drinken, pass på. Folk følger med deg, det er organisert! Tro meg... 9130480[/snapback] Jaja! Må ikke skremme de stakkarene som skal nedover nå da Men ja, det er sant det han sier. Jeg var der for 2 uker siden og jeg opplevde ikke noen som helst. Kun at det var noen som hadde puttet en pille oppi drinken jeg skulle drikke... Kos dere! Men med omhu Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 For å bestille om til en billett et annet sted som koster like mye tar Saga 3000 per person. http://www.aftenposten.no/reise/article1901508.ece Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 For å bestille om til en billett et annet sted som koster like mye tar Saga 3000 per person. http://www.aftenposten.no/reise/article1901508.ece 9131837[/snapback] Jeg avbestilte hos Ving i dag og det kostet bare 1000 kr per person. Litt rart siden Ving og Saga har samme eiere, men kanskje det kommer mye an på hvor lenge det er igjen til du skal reise osv Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Nå er det enda mer styr om Sunny. Sjekk ut vg.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå