Gå til innhold

Sunny Beach, Bulgaria=)

Anbefalte innlegg

Ingen av selskapene mener det er utrygt. De mener at mediene blåser alt opp (Noe som mest sannsynlig er sannheten også). Og sålenge de mener det er like trygt som alle andre steder kommer du nok ikke til å kunne bytte reisested.

Jeg har ikke bare hørt disse historiene fra mediene, men fra familie og venner som har vært der nå i det siste. De har riktignok ikke blitt banket eller voldtatt, men ranet, truet og presset for penger og eiendeler.

Men la oss si at jeg vil avbestille koste hva det koste vil. Hvor mye kan jeg eventuellt håpe på å få refundert?

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på sunnybeach i perioden 1.aug til 9.aug iår. Opplevde ikke noe negativt i heletatt. Var bare ute på byen en gang da, men hørte ikke om noe annet enn en veskenapping under hele oppholdet.

thesinner:

Hvis du vil litt vekk fra sunnybeach og kan avstå fra utelivet og turistområdet, ligger en landsby med navn Obzor en time nordover. Er noen turisthotell der og lokalbefolkningen er mer sjarmerende og avslappet. Lite liv på nattklubber, men er en del kro'er og lignende som har åpent utover kvelden. Kanskje man får byttet?

Edit: 1.juli til 9.juli...

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Var på sunnybeach i perioden 1.aug til 9.aug iår. Opplevde ikke noe negativt i heletatt. Var bare ute på byen en gang da, men hørte ikke om noe annet enn en veskenapping under hele oppholdet.

thesinner:

Hvis du vil litt vekk fra sunnybeach og kan avstå fra utelivet og turistområdet, ligger en landsby med navn Obzor en time nordover. Er noen turisthotell der og lokalbefolkningen er mer sjarmerende og avslappet. Lite liv på nattklubber, men er en del kro'er og lignende som har åpent utover kvelden. Kanskje man får byttet?

9128410[/snapback]

Så du har reist frem i tid for å reise til Sunny Beatch?

Lenke til kommentar
Nja, du risikerer å bli "overtalt" til å kjøpe ting midt klinkende edru på ettermiddagen. Man bør være litt forsiktig.

9128587[/snapback]

Ja, de kommer hvertfall med sånne folk som selger bær... de gir deg ei bær, så tvinger de deg nærmest til å kjøpe en pose...:p

Skubba foressten ned en sånn kis hjem fra fylla der nede... :innocent: haha, dritkult :D

Lenke til kommentar
Hvis det er slik behandling de får, er det kanskje ikke rart de er ute å raner oss jævla drittunger.

9129407[/snapback]

Haha! Men han slapp meg faen ikke fordi ! Jeg var dritdårlig, så jeg måtte få han vekk før jeg spydde han i trynet...

Lenke til kommentar
Var så dum at jeg ikke kjøpte avbestillingsforsikring, men jeg har lest at ved krigshandlinger, naturkatastrofer, eller annet som kan innebære risiko for deg har man rett til å avbestille.. Det er jo tydeligvis ikke trygt der nede, tror dere jeg kan bruke dette som argument?

Avbestillingsforsikring dekker kun avbestilling om dere har legeerklæring på at dere ikke kan dra eller om UD advarer mot å dra dit (da skal det særdeles mye til).

Dere kan jo høre med reisebyrået, men jeg tror dere kan anse beløpet som tapt. Avbestillingsforsikring ville uansett ikke hjulpet dere.

Lenke til kommentar

Se VG nå, "Slo ned tysker"..nå er det jammen meg sikkert masse mediaoppslag i Tyskland om at vi nordmenn er banditter som slår ned mennesker for pur faenskap..

..Jeg drar til Sunny i dag, gleder meg! Skal ikke la noen agurknyheter fra fjortisjenter/vestkantsgutter i SB og Nettavisens "tidenes nyheter" legge en demper på ferien min.

Lenke til kommentar

for å si det sånn, jeg ser ikke på mediene som oppblåste. Mediene har faktisk ikke fått tak i alt som har skjedd nedi der, flere nordmenn som har bare gitt faen i å sakt fra. Hørte flere nordmenn som var der i samme tidsperiode som meg som ble banket opp eller sprunget etter hver dag på byen. Ran var hverdagslig, ikke på dagen, men ting begynte å skje sånn ca etter 7-8 tia.

Ran skjer på åpen gate, folk ser på, folk foretar seg ikke så mye. Ting blir heldt oppi drinken, pass på. Folk følger med deg, det er organisert! Tro meg...

Lenke til kommentar
for å si det sånn, jeg ser ikke på mediene som oppblåste. Mediene har faktisk ikke fått tak i alt som har skjedd nedi der, flere nordmenn som har bare gitt faen i å sakt fra. Hørte flere nordmenn som var der i samme tidsperiode som meg som ble banket opp eller sprunget etter hver dag på byen. Ran var hverdagslig, ikke på dagen, men ting begynte å skje sånn ca etter 7-8 tia.

Ran skjer på åpen gate, folk ser på, folk foretar seg ikke så mye. Ting blir heldt oppi drinken, pass på. Folk følger med deg, det er organisert! Tro meg...

9130480[/snapback]

Jaja! Må ikke skremme de stakkarene som skal nedover nå da :tease:

Men ja, det er sant det han sier. Jeg var der for 2 uker siden og jeg opplevde ikke noen som helst. Kun at det var noen som hadde puttet en pille oppi drinken jeg skulle drikke...

Kos dere! :) Men med omhu :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...