Gå til innhold

Sunny Beach, Bulgaria=)

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg hjemme etter to uker med sol og sommer i Sunny beach=D

Jeg hadde lest veldig mye rart før jeg dro og var veldig skeptisk til hele reisa. Så forventningene var ikke så store for reisen, spesielt ikke siden vi bestilte uspesifisert:P

Vi ankom den lille flyplassen i Bourgas klokken 12.00 på dagen, da var det overskyet men også ganske varmt. Der fikk vi vite at vi skulle bo på hotellet Ivana Palace i Sunny beach. Det er et tre stjerners hotel som ligger litt utenfor selve sentrum og ca 500m fra stranda.

Det var et veldig fint og ordentlig hotel med bare skandinaviske turister omtrent.

Maten der nede er ikke akkurat den beste du kan spise, ble faktisk matforgifta den 4 dagen der nede og tilbrakte hele dagen på en ekkel legestasjon med intravenøs.

Spiste jo også mye god mat det, men det kommer jo ann på akkurat hvor du spiser og hvor mye du betaler. Kelnerne der nede var sure og virka som de hata turister og var dritt lei hele jobben. Og servicen de ga oss på det fleste restauranger var ikke akkurat å skryte av. Så en gastronomisk opplevelse fikk vi ikke akkurat i Bulgaria=P

Stranda var langrunn og fin. Rent turkis vann og helt passe varmt. Vi bada alle dagene utenom en som var den nest siste dagen, fordi det var rødt flagg og store bølger. Så det var en vellykka badeferie.

IKKE besøk byen Bourgas! Det er den styggeste og kjedeligste byen jeg har vært i noen gang. Uhøfflig folk og masse tiggere. Kanskje ikke så rart nå en gjennomsnitlig bulgarer tjener 300 leva i måneden. 1 leva er rundt 4 kr. Det var også dårlig shoppingmuligheter der. Vi trodde at alt skulle være mye billigere i Bourgas enn i Sunny beach, men det var det ikke. Så er det også mye mere utvalg i sunny beach.

den 6 dagen der nede ble vi flytta til hotel Alba som er et fire stjerners hotel. Det lå midt i sentrum og 50m fra stranda. Hotellet var veldig bra med utsikt til havet (spørs hvilket rom), stort badebaseng, god mat og sentralt. Men å sove er ikke så lett, for hotellet ligger jo midt i flower street som er hovedgata i sunny beach hvor det er fullt av diskoer og utesteder. så bråkete er det... Men man drar jo ikke til Sunnny beach for å sove:P

Det er også veldig billig der nede for klær,mat og alkhol:P annbefaler å ikke ha med så mye ned ditt, for du får det meste for en billig penge og man for som regel bare ha med seg 20kg.. så ta med lite & kjøp der nede!!

Hvis det er noe man bør besøke der nede så er det Nesserbar. En utrolig skjarmerende landsby som ligger blant kirkeruiner. Det er fullt av koselige resturanger og cafeer. Så selger de masse rart i salgsbodene rundt omkring der. Også masse fine klær- der vi kjøpte det meste, selvfølgelig falsk, men likkevel fint^^

Jeg synes vi hadde en velidg fin tur med masse opplevelser:) akkurat som en ferie skal være. Om jeg kommer tilbake ditt skal jeg ikke se bort i fra... Det får tiden vise.. Men akkurat nå er det andre steder som frister meg å besøke. Veit det er masse skrivefeil i teksten min:P men ble skrevet i full fart + at jeg er trøtt.

Jeg får legge inn noen bilder.. men det får jeg gjøre senere^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke glem diskoen LAZUR da! Den var rå!

9070181[/snapback]

Oi jeg glemte visst helt å skrive om utelivet :!: Lazur tok av ja!! Var du på den skandinaviske festen der eller? På søndan tror jeg det var:P Helt vilt^^

Lenke til kommentar
Ikke glem diskoen LAZUR da! Den var rå!

9070181[/snapback]

Oi jeg glemte visst helt å skrive om utelivet :!: Lazur tok av ja!! Var du på den skandinaviske festen der eller? På søndan tror jeg det var:P Helt vilt^^

9071333[/snapback]

Ja! Var der den 8 :D Fyfaen! Det er ganske sykt ass! Gratis drinker i noen timer... :D

Uff... var ganske dårlig da jeg kom på hotellet ja... :blush:

Lenke til kommentar
sprøtt=O var der på lik tid vi jo! Ja, var passe dårlig på hotellet etterpå jeg og :!:

9077639[/snapback]

Serr? Var du der den 8? Burde ha sett meg! Dansa på de strippebenkene og datt i bassenget og... vet ikke hva jeg ikke gjorde jeg! Skum å hele pakka ;D

Ja , dagen etter gikk til å drikke fanta og potetgull ;D

Lenke til kommentar
Merket ikke noe til kriminalitet mens jeg var der, men det kan jo hende det er litt.

Er det ikke mafiaen ganske aktiv der nede? Og de vil nok at Sunny Beach og Golden Sands blir oppfattet som et sted med lite kriminalitet for å lokke flere turister. Så jeg tror nok ikke det er særlig med kriminelle som tør å yppe med dem (De er jo riktignok kriminelle selv, men hadde nok aldri rørt en turist uten skikkelig god grunn).

Reiser på Tirsdag med 7 kompiser. Har ikke vært utenfor landet på 6 år, og jeg er møkk lei dette drittværet. Så selv om alle utestedene bare er dansing og syremusikk (Noe jeg egentlig ikke takler) så kommer denne turen til å bli fantastisk.

Lenke til kommentar
Merket ikke noe til kriminalitet mens jeg var der, men det kan jo hende det er litt.

Er det ikke mafiaen ganske aktiv der nede? Og de vil nok at Sunny Beach og Golden Sands blir oppfattet som et sted med lite kriminalitet for å lokke flere turister. Så jeg tror nok ikke det er særlig med kriminelle som tør å yppe med dem (De er jo riktignok kriminelle selv, men hadde nok aldri rørt en turist uten skikkelig god grunn).

Reiser på Tirsdag med 7 kompiser. Har ikke vært utenfor landet på 6 år, og jeg er møkk lei dette drittværet. Så selv om alle utestedene bare er dansing og syremusikk (Noe jeg egentlig ikke takler) så kommer denne turen til å bli fantastisk.

9096383[/snapback]

Joda! Hele sunny beach er drevet av mafiaen fikk jeg høre der nede! Men du blir liksom ikke knivstukket midt i en folkemengde assa... Men prøv å unngå å gå mørke bakgater! Gå der det er folk! Hørte om mange som ble robba bare under den lille uka jeg var der!

Så gå helst 4-5 ... De var visst riktig så mange de folka :ermm:

Men go tur! Besøk Lazur! Helt syk plass!

Lenke til kommentar

Voldsbølge på populær turistmagnet

I løpet av en periode på 10 dager, fra 4.- til 13. juli, ble fire unge, danske kvinner voldtatt i området. Natt til i går ble en ung svenske slått til døde utenfor en nattklubb på det populære reisemålet ved Svartehavet.

Jada... Jeg skal nok klare meg fint, men et par av vennene mine er ikke helt gode i hode når de får alkohol i seg. Tror de er Superman begge to, og alle instinktene fra apefortiden vår kommer ut i dem. Skal vise de denne artikkelen, og si at jeg har ingen problemer med å ringe purken på dem hvis de begynner å ødelegge for resten av oss. Men tviler det funker.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Voldsbølge på populær turistmagnet

I løpet av en periode på 10 dager, fra 4.- til 13. juli, ble fire unge, danske kvinner voldtatt i området. Natt til i går ble en ung svenske slått til døde utenfor en nattklubb på det populære reisemålet ved Svartehavet.

Jada... Jeg skal nok klare meg fint, men et par av vennene mine er ikke helt gode i hode når de får alkohol i seg. Tror de er Superman begge to, og alle instinktene fra apefortiden vår kommer ut i dem. Skal vise de denne artikkelen, og si at jeg har ingen problemer med å ringe purken på dem hvis de begynner å ødelegge for resten av oss. Men tviler det funker.

9097201[/snapback]

Haha! Ja, du må prøve å holde deg (og dine) i skinnet der nede ja! Pass også på hva du drikker. Jeg holdt på å drikke et glass sex on the beach med en tabelett nedi.. bare flaks at jeg så det.. appåtil at jeg var så full som jeg var...

Det var jo også en fyr som drakk seg ihjel for noen dager sider...

Men har dere vettet i behold, så blir dette en knallferie :)

Lenke til kommentar

Jeg skal til Sunny Beach om noen dager med en vennegjeng på 10 pluss fruen..

Er selv litt skeptisk når det gjelder kriminaliteten men det er nesten greit at 8 av de 10 er bolere da :wee: ..tror neppe moderatorstatusen hjelper der nede :)

Så, sendte forslag til guttaboys om felles t-skjorte til Bulgaria! Klikk her

Lenke til kommentar

Video av svensken når han blir drept på youtube. Du ser han ligger på bakken, 2 dørvakter rundt. Og en politimann. Den ene vakten hopper på hodet til svensken. Virker som politiemann bare syns det var litt unødvendig... Noen kommentarer mener at svensken hadde dratt en kniv på dem tidligere, noe som virker mer logisk. Da folk ikke grisebanker andre helt uten grunn heller. Som betyr at det kanskje ikke er så Texas der nede som mediene skal ha oss til å tro.

Dårlig kvalitet, men alikevel ganske brutalt å se - http://www.youtube.com/watch?v=ekoRDjX5

Lenke til kommentar
Jeg var der for fire år siden. Merket ikke noe til kriminalitet mens jeg var der, men det kan jo hende det er litt.
Vel, man er neppe oppe og raver dritfull på byen når man er 13år så det er nok ikke rart at du ikke opplevde noe. Som alle sier; det er på nattestid det skjer noe..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...