Akelbee Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 En del AMD XP-prosessorer (f.eks. XP 1800+) listes i to alternativer, Thoroughbread og Palomino. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Revenant Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Palomino er prosessorer som er produsert med 0.18 micron, Thoroughbred er produsert med 0.13 micron. Jo, lavere mikron jo lavere varmeutvikling som en følge av lavere strømforbruk, som vil si Thoroughbred er en bedre, nyere produksjonsprosess. Sinnsykt lett å skjønne :o Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Spørsmålet er hvor langt en kan overklokke en AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz Thoroughbred. Den koster bare 643 penger på Komplett (og jeg trenger en ny prosessor..) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei, Jeg leste et eller annet sted at T.Bred 1800+ med B0 core kunne klokkes til ca. 1800MHz. Skjekk gamle nyheter hos www.amdboard.com . Hilsen Staljin edit: fant en link: http://www.digital-daily.com/motherboard/t...bred-overclock/ Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Kjøp Tbred fordi den blir ikke så varm, derfor kan den klokkes mere/ha mindre bråkete kjøling. Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Spørsmålet er hvor langt en kan overklokke en AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz Thoroughbred. Den koster bare 643 penger på Komplett (og jeg trenger en ny prosessor..) Det beste med XP1800+ Tb, er at den ikke er låst (min var i hvert fall ikke det), så du slipper endel bryderi der. Ellers tror jeg ikke den tåler å klokkes opp så mye før du må heve volten, og da begynner fort varmeproblemene å melde seg igjen. Men det er sikkert mulig å få den opp tilsvarende til xp2200+ elns. (Det var jo en grunn til at de måtte lage en B-variant av T-bred - A-varianten dugde ikke noe særlig over 2200+) Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Spørsmålet er hvor langt en kan overklokke en AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz Thoroughbred. Den koster bare 643 penger på Komplett (og jeg trenger en ny prosessor..) Den komplett selger er en Tbred-A (du ser det på steppingkoden). Du kan klokke den til ca 1900 MHz. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Steppingkoden er så vidt jeg vet printet på coren av CPU. Hvordan skal jeg da finne ut om jeg kjøper Tbred-A eller B? Er det varenummer du snakker om? Produsentens varenummer: AXDA1800DLT3C Finnes ikke Tbred-B på markedet ennå? I så fall; når kommer den og hvor kan jeg få kjøpt og til hvilken pris? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Steppingkoden er så vidt jeg vet printet på coren av CPU. Hvordan skal jeg da finne ut om jeg kjøper Tbred-A eller B? Er det varenummer du snakker om? Produsentens varenummer: AXDA1800DLT3C Finnes ikke Tbred-B på markedet ennå? I så fall; når kommer den og hvor kan jeg få kjøpt og til hvilken pris? Helt korrekt. L er 1,5 Volt som er Tbred-A. Det er vel U som står for 1,6(5?) V som er Tbred-B. Når det er sagt så er allle 2400+ og oppover Tbred-B. MAO: Vent til AXDA1800DUT3C kommer eller kjøp en 2400+. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Finnes ikke Tbred-B på markedet ennå? I så fall; når kommer den og hvor kan jeg få kjøpt og til hvilken pris? tbred-B finnes vel, xp2400 og oppover.Det er xp2200 som er a-serie. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 MAO: Vent til AXDA1800DUT3C kommer eller kjøp en 2400+. Ahh.. fint at dere oppklarte det for meg! Da får jeg bare vente å se hva som finnes på markedet når min gode, gamle og trofaste AMD T-bird 1,4GHz dør. Jeg klokker den ned hver uke nå, for den er en smule ustabil. Har kjørt stabilt på 1700MHz - nå er den tilnærmet stabil på 1503MHz.. (=ødelagt CPU-core..!?) *har lyst på XP2400+* (Men jeg skal være økonomisk denne gangen, det er borkastet å bruke så mye penger på hardware. Prisene synker altfor fort..!) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Vell selve Coren er mindre da. Man vil ha en liten tempøkning pga det ,men selv om den er kaldere en den gamle Palominoen så er den ikke så veldig mye kaldere selvom varmeutviklingen har sunket endel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå