Meg2 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Iforbindelse med bytte av ISP, så får proxy'n i domenet ny ip-adresse. Finnes det noen enkel måte å endre proxy-instillinger på samtlige maskiner i NT-domene, gjerne fra Login-script eller så. Så vidt jeg forstår så er registry oppføringen for IE 4.0 og IE 5.0 så det går antalig dårlig med en registry-fil. Arbeidstasjonene er i hovedsak Win9x. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Du sier at du har et domene, og da må du jo ha en server for å styre dette.. og er Serveren en W2K Server eller NT4.0 server? På en W2K Server er det veldig lett opperasjon, men på en NT4.0 er det verre.. men ikke umulig.. de lokale maskinene har DHCP sant? hvis de har det er det bare en instilling i DHCP instillingene.. har litt er faring med dette, for jeg driver å fikser slike ting på skolen bestandig... jeg har en side du bør sjekke ut.. http://www.cbtnuggets.com/nugget_theatre.html hvor det er gratis filmer, og forteller akkurat litt om dette, og du kan bestille de andre.. Jeg foreslår at du ser de... Lenke til kommentar
mammut Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Bruker du loginscript til allt eller he-he Lenke til kommentar
Meg2 Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Red Dog: Hvordan legger man inn Proxy-innstillinger i DHCP? Serverene er i hovedsak NT 4.0, med et par W2K-servere. Domenet er NT 4.0. Men det er egentlig arbeidstasjonene som er problemet, det er ca 250 av dem.... Disse kjører i all hovedsak Win9x. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Quote: On 2001-12-31 16:43, Meg2 skrev:Red Dog:Hvordan legger man inn Proxy-innstillinger i DHCP?Serverene er i hovedsak NT 4.0, med et par W2K-servere. Domenet er NT 4.0.Men det er egentlig arbeidstasjonene som er problemet, det er ca 250 av dem.... Disse kjører i all hovedsak Win9x. Saken er at DHCP-serveren skal konfigurere Internet Explorer på klientene, vha. et parameter som DHCP-serveren sender ut. Windows 98 er istand til å ta imot dette parameteret, men jeg vet ikke med Windows 95. Jeg husker ikke helt fremgangsmåten, men jeg vet at det er slik det gjøres. Lenke til kommentar
gress Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Gjøres best via logonscript vil jeg påstå. Sett en linje som kopierer inn en .reg fil med proxy innstillinger til alle klientene. Sett opp en box med de riktige innstillinger og exporter til en fil. Så er det bare å kjøre denne i loginscriptet så er det gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå