Gå til innhold

ubuntu og ati 9550? funker det bra?

Anbefalte innlegg

Så dere anbefaler ikke å laste ned ati sine linux-drivere?

Mvh

9018916[/snapback]

Hvis du skal spille i GNU/Linux, så er det vanskelig å anbefale grafikkort fra ATi i det hele tatt, men ATi sine proprietære drivere gir fortsatt den beste 3D-ytelsen, både når vi snakker framerate og features.

Compiz (Fusion) er uansett å betrakte som et pre-alpha gimmick. På papiret er det kanskje å betrakte som stabilt, men siden direkte rendering ikke er støttet av X-klientene, så vil jeg si at det i praksis er ubrukelig.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dere anbefaler ikke å laste ned ati sine linux-drivere?

Mvh

9018916[/snapback]

Hvis du skal spille i GNU/Linux, så er det vanskelig å anbefale grafikkort fra ATi i det hele tatt, men ATi sine proprietære drivere gir fortsatt den beste 3D-ytelsen, både når vi snakker framerate og features.

Compiz (Fusion) er uansett å betrakte som et pre-alpha gimmick. På papiret er det kanskje å betrakte som stabilt, men siden direkte rendering ikke er støttet av X-klientene, så vil jeg si at det i praksis er ubrukelig.

9019288[/snapback]

Ok, takker.

Vurderer å oppgradere skjermkortet til noe med GF nvidia, tror ikke jeg prøver noe spilling heller på linux før jeg får råd til nytt skjermkort

Mvh

Lenke til kommentar
"gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf" - søk på 1280, så du finner alle modes-a. Der det står 24bit endrer du 1280x1024 til den oppløsningen du vil ha.

9018585[/snapback]

Skal jeg gå inn på terminal og skrive det der?

Mvh

9018912[/snapback]

Men hva mer må jeg gjøre nå?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...