Manuel Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Så dere anbefaler ikke å laste ned ati sine linux-drivere? Mvh 9018916[/snapback] Hvis du skal spille i GNU/Linux, så er det vanskelig å anbefale grafikkort fra ATi i det hele tatt, men ATi sine proprietære drivere gir fortsatt den beste 3D-ytelsen, både når vi snakker framerate og features. Compiz (Fusion) er uansett å betrakte som et pre-alpha gimmick. På papiret er det kanskje å betrakte som stabilt, men siden direkte rendering ikke er støttet av X-klientene, så vil jeg si at det i praksis er ubrukelig. Endret 6. juli 2007 av Manuel Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Så dere anbefaler ikke å laste ned ati sine linux-drivere? Mvh 9018916[/snapback] Hvis du skal spille i GNU/Linux, så er det vanskelig å anbefale grafikkort fra ATi i det hele tatt, men ATi sine proprietære drivere gir fortsatt den beste 3D-ytelsen, både når vi snakker framerate og features. Compiz (Fusion) er uansett å betrakte som et pre-alpha gimmick. På papiret er det kanskje å betrakte som stabilt, men siden direkte rendering ikke er støttet av X-klientene, så vil jeg si at det i praksis er ubrukelig. 9019288[/snapback] Ok, takker. Vurderer å oppgradere skjermkortet til noe med GF nvidia, tror ikke jeg prøver noe spilling heller på linux før jeg får råd til nytt skjermkort Mvh Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 "gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf" - søk på 1280, så du finner alle modes-a. Der det står 24bit endrer du 1280x1024 til den oppløsningen du vil ha. 9018585[/snapback] Skal jeg gå inn på terminal og skrive det der? Mvh 9018912[/snapback] Men hva mer må jeg gjøre nå? Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå