Gå til innhold

ubuntu og ati 9550? funker det bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil fungere fint og du vil antagligvis kunne bruke open source driveren for 3d akselerasjon (selv om den fortsatt ikke blir sett på som stabil for ditt kort) , noe som betyr at du vil ha tilgang til alle de fine desktop effektene med aiglx (altså uten mye knot).

Lenke til kommentar
Det vil fungere fint og du vil antagligvis kunne bruke open source driveren for 3d akselerasjon (selv om den fortsatt ikke blir sett på som stabil for ditt kort) , noe som betyr at du vil ha tilgang til alle de fine desktop effektene med aiglx (altså uten mye knot).

8917881[/snapback]

(altså uten mye knot).?? Det vil si at jeg må regne med litt knoting for å få det til å virke? :)

Mvh

Lenke til kommentar

8917881[/snapback]

Sorry off topic men orker ikke å laga ny tråd :innocent:

Hvor kan jeg laste ned aiglx til Ubuintu 7.04?

Jeg har samme kortet som nevnt overfor ;)

Lenke til kommentar

8917881[/snapback]

(altså uten mye knot).?? Det vil si at jeg må regne med litt knoting for å få det til å virke? :)

Mvh

8920401[/snapback]

Det skal vel i utgangspunktet fungere rett ut av boksen. Kanskje du må skifte ut "ati" med "radeon" i xorg.conf, men det går greit bare man vet hvordan.

Lenke til kommentar
Først og fremst må du ha installert og tatt i bruk den frie ati dirvern, aiglx er innebygd i xorg, så du trenge rbare å slå den på i xorg.conf.

8925722[/snapback]

Aiglx trenger ikke aktiveres, den er allerede aktivert. Har man en driver til skjermkortet med 3d-akselerasjonen er det bare å slå på compiz eller installere beryl, og det vil fungere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette ble for mye for meg. Alle med hver sin mening..? :)

Kan noen enkelt og greit fortelle meg hva jeg må gjøre nå? Har installert ubuntu 704 nå på min stasjonære. Men vil ha bedre oppløsning/grafikk,,, Blir stusselig med 1200x1000 når man er vant med 1680x1050..

Skal jeg bare laste ned ati sine linux-drivere? fra ati.com...

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Hvis du trykker på Systemknappen, så vil du raskt finne noe som heter noe ala "håndtering av ufrie drivere". Trykk på den, og installer ati-driveren.

9016973[/snapback]

Gjorde det, bildet ble mye klarere men får fortsatt ikke høyere oppløsning enn 1200x1000

Hva gjør jeg nå?

Mvh

Lenke til kommentar
"gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf" - søk på 1280, så du finner alle modes-a. Der det står 24bit endrer du 1280x1024 til den oppløsningen du vil ha.

9018585[/snapback]

Skal jeg gå inn på terminal og skrive det der?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...