Atezhe Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Har lenge gått og vurdert å kvitte meg med den skraphaugen av en laptop som står på skriverbordet mitt. I dag fikk jeg endelig "finger'n ut av ræva" og bestilte en ny PC fra komplett.no. Skal først og fremst bruke den til spilling og noe video redigering. Siden jeg ikke har noe videre erfaring når det gjelder bygging av PC'er, konfigurerte jeg like godt en ferdig pakke fra komplett. Mine spørsmål er som følger: Har jeg gjort et brukbart kjøp? Noen deler som eventuelt blir "flaskehals" i systemet? Har jeg anskaffet meg et brukbart system i forhold til pris? På forhånd takk. System Spesifikasjoner: Skjerm: Samsung Syncmaster 997 Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv Strømforsyning: Fortron Source Blue Storm II 500W Hovedkort: Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Minne: Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 Harddisk: Western Digital Raptor 74GB SATA og en standard Samsung SpinPoint 500GB Mus: Razer Diamondback Plasma 1600dpi Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Operativsystem: Windows Vista Home Premium Norsk Pluss et par billige høytalere, 2 DVD-brennere, noe programvare (Nero og Norman virusprogram for å nevne noen) og 3 års garanti selvsagt:P Prisen endte på rundt 20.000. PS: skal ikke overklokke Verdsetter alle svar =) Endret 21. juni 2007 av Atezhe Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan vel ikke si at du har gjort et dårlig kjøp her nei Lenke til kommentar
alfredsn Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vil si du har gjort et greit kjøp ja! programvaren som følger meg (feks antivirus og det der) er jo ikke no vits i å ha med, så det trekker jo litt opp i prisen da :/ Men som sagt, ikke noe dårlig kjøp Lenke til kommentar
Atezhe Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Vil si du har gjort et greit kjøp ja! programvaren som følger meg (feks antivirus og det der) er jo ikke no vits i å ha med, så det trekker jo litt opp i prisen da :/ Men som sagt, ikke noe dårlig kjøp Var uheldigvis inkludert som "Standard" i pakken, så hadde ikke noe valg Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 to ting: - X-fi lydkort. Mange rapporterer om store driverproblemer til Vista. Og det er ikkeno gøy.. er jo integrert lydkort av ok klasse på hovedkortet.. ikke supert, men ok. -to dvd-brennere.. mulig jeg er kjiip og har god tid når jeg skal brenne ting, men hva er den store hensikten der? hehe, ble en ting til oxo: dårlige høytalere?? du skal ha et (bra) lydkort, men kjiipe høytalere?? det var da en merkelig ting.. (hvis du ikke skal bruke headphones av utrolig høy kvalitet da..) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Og en liten ting til.. noe som fjerner varme fra cpu.. det er greit. og stock-kjøler er ikke alltid like morro hvis man foretrekker litt stille og rolige omgivelser.. personlig er jeg ikke gla i mye lyd fra pc.. noctura lager bra kjølere (tror det er det selskapet heter) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ser ikke poenget med å kjøpe garanti... Du er jo beskyttet gjennom forbrukerkjøpsloven allerede :-/ Lenke til kommentar
mwn Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ser ikke poenget med å kjøpe garanti... Du er jo beskyttet gjennom forbrukerkjøpsloven allerede :-/ 8918006[/snapback] Tror trådstarter mente forsikring.... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 For det første, etter som jeg har forstått. Er raptor disker litt bortkasta penger. Kjøre to HD's i RAID1 er et bedre og billigere valg (for å ikke snakke om sikkerheten) Ser ikke poenget med å kjøpe garanti... Du er jo beskyttet gjennom forbrukerkjøpsloven allerede :-/ 8918006[/snapback] Det garantien går vel på at komplett setter maskinen sammen og kunden blir pga dette ikke holdt som skyldig hvis noe skulle gå i stykker. Forresten, forbrukerloven gir bare reklamasjons rett, INGEN garanti. Og på pc komponenter er det bare 2 år i og med dette blir sett på som småelektrisk. Er også enig med det newman221 sier, en CPU kjøler er ikke dumt (men kan gå bra hvis kabinettet har litt vifter og er bra kontruert) 2x DVD brenner, gøy å ha men ikke nødvendig og skaff deg noen skikkelige høytalere, ikke fornerm X-Fi kortet!! Lenke til kommentar
Atezhe Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Det garantien går vel på at komplett setter maskinen sammen og kunden blir pga dette ikke holdt som skyldig hvis noe skulle gå i stykker. Korrekt, og dette fulgte også med i pakken (= umulig å ekskludere). -to dvd-brennere.. mulig jeg er kjiip og har god tid når jeg skal brenne ting, men hva er den store hensikten der? Tenkte vel først og fremst på å ha en backup hvis den første gikk i stykker. Koster ikke store summen uansett noe som fjerner varme fra cpu.. det er greit. Merkelig nok kunne man ikke velge ekstra kjøling, så jeg må nok installere dette i ettertid Får se hvordan temperaturen er etter et par timer spilling. Høytalerne er ikke av så horribel kvalitet, men tror dere det ville vært smart å droppe lydkortet og bruke det som allerede er integrert i hovedkortet isteden? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ja, lydkortet er nesten litt overklill hvis du ikke har de beste logitech/creative høytalerene. Det som kommer med HK er som regel av OK kvalitet, du skal være en kjenner og ha GODE høytalere for å merke forskjell. Stock kjøler vil holde godkjent temp, under normale forhold, men vil trolig bråke også. Men det finner du jo fort ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå