Holmgr3N Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hallo. Har et lite problem her. Når jeg starter opp et spill så blir skjermen helt blurry, farger overalt etc. Samme som skjer hvis en overklokker for mye, men bare mye værre. Dette skjer bare dersom jeg starter et spill e.l Filmer går helt fint. Skjermkortet som har gått fyken? Har prøvd nye drivere, tatt ut og inn kortet etc. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Typisk feilbeskrivelse hvor feilen er at det ikke er (varme) forbindelse mellom grafikk-prosessoren og kjøleribba. Eller at du allerede har sadet skjermkortet ditt ved overoppheting. Men det er selvsagt ikke umulig at feilen ligger i software. Så her er det bare å kaste de gamle driverne på dør og inn med nye. Eller motsatt, skader iallefall ikke å prøve. Og så er det jo nødløsningen, nemlig reinstallasjon av hele windows. Og da kan det være lurt å installere chipset-driverne FØR skjermkort-driverne (har jeg lest enellerannen plass, men husker ikke hvor) Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Skjermkortet som har gått fyken?Har prøvd nye drivere, tatt ut og inn kortet etc. 8917154[/snapback] Prøvd med et annet skjermkort? Hvis du ikke har selv, kan du kanskje låne et av noen - helst et som bruker samme drivere (GeForce 6/7-serie). Det er den enkleste måten å finne ut om det er skjermkortet som feiler. Hadde prøvd alt annet før jeg reinstallerte Windows, ihvertfall... Edit: typo Endret 22. juni 2007 av cosmo03X Lenke til kommentar
TheOddy Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg får det samme problemet når jeg spiller, men det kommer bare etter hvert. RivaTuner viser at temperaturen i "core" ligger på nesten 120C når jeg spiller... spørsmålet mitt er hvordan jeg kan få senket temperaturen slik at kortet ikke blir ødelagt. Her er tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773197&hl= Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Fjern all lo, støv og dritt som sitter i vifta og kjøleribba. Da vil temperaturen trolig halveres. Jeg har opplevd mirakler bare ved å fjerne lo og dritt som samler seg i kjøleribba både til CPUen men også skjermkort. Ellers kan du også ha sidedøren på kabinettet åpent når du spiller for å slippe til kjølig luft utenfra kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå