Gå til innhold

Hva er en anti-krist for dere?

Anbefalte innlegg

Ja, hva er egentlig en anti-krist for dere?

For meg er det en som kun er i mot kristendommen.

Med engang folk er anti-kristener er de onde da?

Selv er jeg imot kristendommen, men anser meg selv som rimelig grei, har mange venner og bruker aldri vold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En anti-krist er det såkalte "dyret" beskrevet Johannes' åpenbaring. Anti-krist skulle bli en populær mann, hersker over verden, etter hva jeg mener jeg så. Alle elsket ham, og han visste heller ikke hvem han egentlig var. han ønsket å drepe alle kristne. Så en dag på den derre oppheisinga og greier, så skulle han ødelegge Jerusalem nordenfor, på slettene Harmageddon, med all verdens soldater.

I ettertid vet man at det er keiser Nero det er snakk om her. Nero ble populært kalt "the beast" av sine nærmeste venner, i tillegg til at han ønsket å utslette alle kristne. Og forressten, alle bokstavene i det hebraiske alfabetet har sin egen tallverdi. Og hvis du legger sammen tallene i keiser Nero's navn, får du, ja nemlig, akkurat 666, the number of the beast. :)

Sorry for OT.

Lenke til kommentar

Forskjell på å være "Anti-Krist" og å være "antikristen" som vel er det trådstarteren tenker på. Det første er et bibelsk monster, det andre er bare en betegnelse på folk som er veldig i mot kristendommen. I ekstreme tilfeller, så er de også fiendtlig innstilt til alle kristne.

Lenke til kommentar

Anti-Krist er etter min oppfatning en person eller entitet som representerer det motsatte av det Jesus budskap til menneskene var. Istedenfor å elske din neste så skal du tenke på deg selv først, drap er ok hvis det er det som må til for å få det som du vil, etc...

Lenke til kommentar
Anti-Krist er etter min oppfatning en person eller entitet som representerer det motsatte av det Jesus budskap til menneskene var. Istedenfor å elske din neste så skal du tenke på deg selv først, drap er ok hvis det er det som må til for å få det som du vil, etc...

8918317[/snapback]

I noen tilfeller er det jo riktig å tenke på seg selv først, om du ikke tenker på deg selv først så kan du kanskje ikke hjelpe andre etterpå. Siste setning der kan også la seg forsvare i enkelte ytterst ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar

8918317[/snapback]

I noen tilfeller er det jo riktig å tenke på seg selv først, om du ikke tenker på deg selv først så kan du kanskje ikke hjelpe andre etterpå. Siste setning der kan også la seg forsvare i enkelte ytterst ekstreme tilfeller.

8918913[/snapback]

Antikrist er visstnok et sjuhodet dyr som skal vandre rundt på jorden før dommedag, og spre ulykke. 666 er det tallet som skal avsløre han. Mange konspirasjonsteoretikkere mener å ha funnet 666 i for eksempel navnet til Bush:

George walker bushjr (6 bokstaver i hvert ord..)

Men det er da ikke slik Bush staves?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

8918317[/snapback]

LaVey? :tease:

Lenke til kommentar

8918317[/snapback]

8918913[/snapback]

Antikrist er visstnok et sjuhodet dyr som skal vandre rundt på jorden før dommedag, og spre ulykke. 666 er det tallet som skal avsløre han. Mange konspirasjonsteoretikkere mener å ha funnet 666 i for eksempel navnet til Bush:

George walker bushjr (6 bokstaver i hvert ord..)

8921098[/snapback]

Bush junior?

Lenke til kommentar

8921098[/snapback]

Nei, det er jo ikke det. Men når man har konklusjonen på forhånd, som konspirasjonsteoretikere (herunder også kreasjonister eller ID-ere), er det ikke vanskelig å finne indisier på enten den ene eller den andre måten …

Lenke til kommentar
I Bibelen står det skrevet om både Antikrist (som én person, ofte kalt dyret) og "antikrister", personer som vil bekjempe kristendommen.

8940730[/snapback]

Da er vel jeg en liten antikrist, siden jeg helst hadde sett kristendommen forsvinne. Og all annen religion også forsåvidt. :)

Lenke til kommentar

Det er vel knapt noe som er mer uinteressant enn å vite hva ulike mennesker legger i begrepet antikrist - da det kun er en antikrist, og det er den Bibelen taler om skal komme i forbindelse med endetiden.

Jeg er mektig lei av den relativismen som preger dette postmoderne samfunnet vi lever i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...