Gå til innhold

Installere UBUNTU på treg pc. Noen korte spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Installerte fedora 7 for en uke siden. skulle bare teste hvordan det kjørte, og det gikk helt fint i forhold til datamaskinen som brukes. Det som er inni datamaskinen er:

Pentium 3 på ca 500mhz og 192mb ram. Så UBUNTU bør være kjørbar etter forholdene. Forventer ikke at det skal kunne gå fort med denne gamle kassa heller.

Greia er at det tar en vondt år å starte fra live-cd for så å gjøre installasjonen derifra. Jeg må innom datamaskinen ca hvert 20 minutt for å hindre hvilemodus (selv om det er slått av i bios). Og jeg er etter en 12 timer ikke kommet lengre enn til språkvalg.

Mine spørsmål er som følger:

- Er det mulig å installere utenom å kjøre UBUNTU på live-cd for så å installere? Noen omveier?

- Kan jeg installere på harddisken i en kraftigere pc og flytte over igjen? Er installasjonen tilgivelig for hardware-endringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke noen grunn til å kjøre ubuntu med så lite minne engang. Like greit å gå for xubuntu alternate med en gang eller skaffe mer minne.  :)

8919257[/snapback]

Denne pcen sto som et skrot hos en jeg kjenner. Win98 som ikke var formatert siden 2002 eller no. Så nå fungerer den supert. Ting går litt treigt av og til, men det er jammen ikke mye ;)

Nå er alt i skjønneste orden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...