sharalk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg skal investere i ny hardware og ønsker tilbakemeldinger på hva jeg bør velge. Så litt om hva jeg har behov for. Jeg kjører hovedsaklig noen egenutviklede applikasjoner som benytter Oracle database intensivt. Det er masse beregninger og cpu intensive funksjoner i disse og Oracle utfører det meste. Så da er best mulig Oracle PC jeg er ute etter :-) ...tror jeg... Jeg spiller ikke (utenom poker da) og har et Matrox skjermkort jeg skal beholde, støtter begge skjermene mine og TV'n. Dvs. jeg ønsker best mulig cpu(er) og mest og kjappest mulig ram som passer, samt et hovedkort som dette kan funke sammen på. Minst Minst 8 GB ram, vet ikke om det er mulig med mer på noen hovedkort? Best mulig cpu kombinasjon (dual?) som er innen rekkevidde. Og et hovekort dette funker på. Disker er ikke så viktig selv om det er Oracle innvolvert her da det meste må foregå i ram da det er snakk om noen tusen milliarder rader som skal joines en del ganger... Og vil ha mest mulig at dette til å foregå i ram og ikke på TMP. Er det noen der ute som vil gi meg en anbefalig? Pris er av betydning, men vil legge en heftig slump inn her. Er ute etter det beste, men 6 siffret blir for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå