Knopfix Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jeg har planer om å legge inn i bud og bestille en bruktvare på Ebay. Selgeren har bare positive tilbakemeldinger fra andre kjøpere. Trenger noen råd for tryggest mulig handel og pakkelevering. Paypal regnes vel som ganske trygt? Jeg kan sende avsender et forslag for hvordan pakken skal leveres. Varen jeg er intressert benfinner seg i London,er det en spesiell måte jeg burde spørre avsender om å sende pakken på for å spare penger? Endret 21. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 PayPal er tingen ja. Spørr også selgeren om han sender til folk som ikke har verifyed PayPal adresse (det har ikke jeg f.eks, selv om alle opplysningene mine stemmer). Spørr også om seleger kan sette en lavere verdi på pakken så du slipper toll eller skrive "Gift" på pakken. Har handlet mye på eBay fra selgere som både er fra Australia, HongKong, USA og England og det har gått som smurt med PayPal. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Takk for tipsene. Sendte en melding til selgeren om levering nå. Ser at det er en selger som bare har en haug med positive tilbakemeldinger siden 2004 så det ser bra ut. Får se om budrunden blir min,det spørs. Endret 22. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Stream Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg handlet på eBay fra en i England tidligere i år. Fikk pakken tilsendt via Royal Mail (fikk da med pakkesporing som også funket når pakken kom til Norge). Men han hadde ikke skrevet noen verdi på pakken (selv om jeg ba ham om å gjøre det), så den ble holdt igjen i tollen en ukes tid før jeg etter mye om og men fikk beskjed om å sende kvitteringen til tollvesenet i en epost. (Kontaktet først Posten ang. at pakken var blitt stoppet og fikk beskjed om at jeg kom til å få et brev - det gjorde jeg jo, men i brevet stod det bare at jeg måtte signere og sende tilbake slik at den ble tollbehandlet mot gebyr. Etter en 3. telefon inn dit fikk jeg endelig snakke med postens tollavdeling og de sa at jeg bare skulle sende inn en kvittering på kjøpet så sendte de den videre. Rart de ikke kunne skrive dette i brevet jeg fikk først.) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 topp ting å sjekke for min del 1. sjekk tilbakemeldinger. - gjerne at de er for salg og ikke bare kjøp 2. sjekk og dobbeltsjekk at han faktisk sender til Norge (eller hvor du skal ha det levert) 3. dobbeltsjekk at det faktisk er den varen du skal ha (den tomme PSP eska som ble solgt for 200$, selv om selger faktisk hadde understreket at det bare var eska som skulle selges og markedsverdi var ca 8$ ) Shop away Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det blir en fraktkostnad på 48£ på denne varen fra England.Det tilsvarer ca 570 Kr for en vare på nesten 5 Kg. Det står også dette : VAT of 17.5% to be added to final auction price Er dette en engelsk moms?Har den noe med toll å gjøre? Hva kan jeg ellers forvente meg av utgfter,må jeg betale noe ekstra i norske avgifter,Toll feks? Edit:Toll må jeg vel betale i Norge men er det andre regler for bruktvarer eller går de ut fra prisen jeg betalte for varen? Endret 25. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg greide å miste lommeboken min for noen dager siden og av den grunn sperret jeg kontoene mine.Lommeboken dukket opp igjen på et kjøpesenter imens nye kort var på vei til meg i posten.Men jeg får ikke stanset leveringen av de nye kortene og får ikke brukt de gamle. Det vil si at jeg ikke får brukt noen kort før jeg får de nye tidligst på fredag. Er det mulig å betale med Visa elle Master card som er min kones for varene på Ebay? Takker for raskt svar,haster. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Siden vi ikke vet hvem selgeren er er det umulig for oss å vite hvilke rutiner selger har for betaling. Du må rett og slett spørre selger om vedkommende aksepterer eventuell 3dje persons kort eller om du kan utsette kjøpet. VAT er 'moms' og det tilkommer norsk moms på varens verdi inkludert frakt hvis varen er momspliktig i Norge. Toll tilkommer hvis varen er tollpliktig. Toll og moms er ikke det samme. Det blir og et tollbehandlingsgebyr for varer some er toll/momspliktige. Dette gebyret varierer fra befrakter til befrakter. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Takker for raskt svar. Jeg ble skvisa ut på budrunden så det holdt. Trykket refresh de 10 siste sekundenen og i løpet av de sekundene kom det inn mange heftige bud. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hehe Øyvind, fikk du ikkje Switch'n? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Du mener ruteren,nei. Egentlig som som jeg regnet med. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ting er dyrt fra England... Som regel er ting billigere i innkjøp og billigere frakt fra USA .. tro det eller ei Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Ok du mener brukt fra USA feks? Utstyret jeg skal ha finnes nesten ikke på bruktmarkedet i Norge. Endret 26. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Men de bruker vel ikke 230 V i USA,det kan vel bli et problem. Noen apparater kan det jo velges Volt på. Edit:Har du handlet derfra selv? En omformer til Volt er vel heller ikke så dyrt. Endret 26. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har handlet en del fra ebay i det siste ja. Veldig mye elektrisk utstyr fungerer på alle spenninger mellom 110 og 240V. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jaja da er ny vare bestilt fra England pga av at akkurat den varen jeg bestilt var det mangel på i USA til tross for et ellers mye høyere utvalg av varer. Så er jeg spent på hva ekstra utgifter kommer på. Billigste pris på varen i Norge er ca 5400 og jeg gir ca 2600 kr for varen brukt uten frakt,toll osv. Men antenner til ruteren må jeg bestille nytt fra Cisco av en merkelig grunn hvis jeg skal ha glede av den trådløse delen. Kjedelig at det kan ta opptil 4 dager før kredittkortet er sjekket og registrert som gyldig av Paypal,det tenkte jeg ikke på. Erfaring,erfaring... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Jeg vant auksjonen torsdag rundt 17.00 tiden og startet registreringen av Paypal kontoen samme kvelden men får ennå ikke betalt med Mastercard. Det stod at det kunne ta opptil 4 arbeidsdager å verifisere kredittkortet men jeg synes det er merkelig at jeg enå ikke får betalt selger siden det er mandag nå. Det har blitt trukket 15 NKR fra kontoen av Paypal i forbindelse med registreringen.Og det har kommet et 4 siffret expanded nummer nummer jeg ikke får fylt inn på Paypal kontoen selv om jeg følger oppskriften referert under Help. Jeg prøvde å betal under "Pay now" og det fungerte ikke men jeg ser også at det går å betale etter at man er innlogget på Paypal kontoen. Jeg får denne meldingen når jeg logger inn med navn,addresse og konto: This credit card is disabled for entry into the PayPal website. Please add a different credit card instead. If you would still like to use this card, you may fax us a copy of the credit card statement with your PayPal Expanded Use Number on it and a copy of your driver's license or other photo I.D. You must use this form for your fax cover sheet.* *Note:Not using the fax cover sheet when submitting your documents could result in a delay of processing your faxed items. Betyr dette at jeg må vente litt mer før kontoen er ferdig til bruk? Endret 3. juli 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ser ut som at du ikke får registrert/godkjent kortet ditt,kanskje banken din har blokkert for paypal? du kan jo faxe dem copy av kredittkortet ditt. det hadde også lønt seg å vente med å legge inn bud,før du hadde fått godkjent kreditkortet ditt,hvis han som du vant auksjonen av,ikke orker å vente lenger på pengene fra deg,så gir han deg sikkert negativ karakter,og har du kun 1 negativ karakter,så er det mange selgere som ikke godtar bud,og skal ikke så mye til får ebay kontoen din blir sperret Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Mastercard står jo oppført som gyldig til bruk med Paypal og kortet er gyldig,har nylig brukt det. Du mener jeg må fakse inn informasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå