Gjest medlem-1432 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg synes også joggebukser på gutter kan være ganske hot, hvis resten passer som du sier. Kommer også ann på joggebuksa da. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Så hvis du hadde vært i et selskap hvor alle var "pyntet" bortsatt fra en tilfeldig fyr som gikk i grå joggebukse og hvit t-skjorte så ville det ikke brydd deg et sekund? Jeg tror ingen har noe i mot å bruke joggebukse når man er hjemme. Det er vel heller snakk om å kle seg bedre når man skal ut blandt folk. (Minus dersom det kun er den faste vennegjengen) (Gjelder bare folk over 18-20 år) Altså, alt til sin tid, tenker jeg. F.eks hvis folk kommer i joggebukser i mitt bryllup så er det klart jeg synes det er rart, nettopp fordi vi har en kleskode og det virker litt respektløst. MEN, jeg tenker i det daglige, i en normal situasjon hvor det ikke er noen spesiell kleskode involvert ville jeg ikke ha reagert. Si da at man er på en fest, og de festene jeg har vært på har de fleste kledd seg rimelig casual, så tror jeg ikke jeg ville reagert nevneverdig. Men det er forskjell på fest og fest. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er jo fint med mennesker som er fri til å kle seg som de vil? Alle burde kle seg AKKURAT slik som de vil. Man velger selv hva man vil gjøre med sitt liv her på jorda. 2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er jo fint med mennesker som er fri til å kle seg som de vil? Alle burde kle seg AKKURAT slik som de vil. Man velger selv hva man vil gjøre med sitt liv her på jorda. Nå er det ikke slik at noen vil nekte andre å kle seg som de vil. Du må gjerne tatovere "Jeg elsker Ole Ivars" på kassen, men da må du ikke bli overrasket når folk tror du har dårlig musikksmak. Det er det som er poenget og det diskusjonen startet med - hvordan man oppfattes og hvordan man vil oppfattes. Vil man oppfattes som profesjonell så må man kle seg slik. Er man sprek og stiller i treningsbukse så er det ingen som tenker noe om det. Er man lubben og dukker opp i joggebukse så er det mulig folk vil tenke noe om det. Hvis det andre tenker om deg ikke er noe du bryr deg om så er det greit, men det er ikke noe negativt med å ville fremstille seg selv på en bedre måte. Nyvasket hår i en gjennomtenkt frisyre, en sammensatt stil, en kropp man har tatt vare på - dette er ting som flere her i tråden, meg selv inkludert, oppriktig mener vil trekke opp livskvaliteten, samt gjøre deg mer attraktiv for det motsatte kjønn. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Jeg har ikke noe imot å kle meg presentabelt, eller at andre folk kler seg presentabelt. Det som er viktig for meg er at jeg kler meg slik for min egen del, og kun min egen del. Jeg jobber med å føle meg like bra i dress med perfekt passform, som jeg gjør i en skitten jobbebokse. Hvis jeg har på meg dress er det fordi jeg vil se badass ut for meg selv. Selvfølgelig tenker jeg at jeg framstår som en penere mann når jeg går med gode klær, men jeg jobber sterkt mot det. Har bare ikke kommet dit enda. Endret 19. juli 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er jo fint med mennesker som er fri til å kle seg som de vil? Alle burde kle seg AKKURAT slik som de vil. Man velger selv hva man vil gjøre med sitt liv her på jorda. Nå er det ikke slik at noen vil nekte andre å kle seg som de vil. Du må gjerne tatovere "Jeg elsker Ole Ivars" på kassen, men da må du ikke bli overrasket når folk tror du har dårlig musikksmak. Det er det som er poenget og det diskusjonen startet med - hvordan man oppfattes og hvordan man vil oppfattes. Vil man oppfattes som profesjonell så må man kle seg slik. Er man sprek og stiller i treningsbukse så er det ingen som tenker noe om det. Er man lubben og dukker opp i joggebukse så er det mulig folk vil tenke noe om det. Hvis det andre tenker om deg ikke er noe du bryr deg om så er det greit, men det er ikke noe negativt med å ville fremstille seg selv på en bedre måte. Nyvasket hår i en gjennomtenkt frisyre, en sammensatt stil, en kropp man har tatt vare på - dette er ting som flere her i tråden, meg selv inkludert, oppriktig mener vil trekke opp livskvaliteten, samt gjøre deg mer attraktiv for det motsatte kjønn. Men nå handler jo dette om i forhold til sjekking, damer spesielt. Jeg vet ihvertfall for meg selv at hvis ikke min kjæreste hadde tålt at jeg gikk i joggebukse så hadde han ikke vært noe å satse på for meg. Man blir dømt hver eneste gang man går ut døra, og så er det opp til en selv hvordan man takler nettopp det. Jeg var en av de som ble mobbet for utseendet, så jeg føler veldig på det å bli dømt og dømme meg selv. Jeg har dog kommet til et punkt hvor jeg kler meg i det som gjør at jeg føler meg flott, som gjør at jeg føler meg bra og tenker egentlig ikke så mye lenger på hva andre tenker. Hvis jeg gjør det blir jeg gal, hvilket jeg ikke har noen intensjoner om. Så hvis min samboer trives best i joggebuksa så tenker jeg: flott for han. Jeg elsker ham verken mer eller mindre, for klær er ikke det et forhold handler om. Det hjelper ikke å ha kule klær hvis man er en drittsekk på innsida. Så må samboer gjerne ta opp en interesse for klær, men det er ikke opp til meg. Det som teller er at han føler seg bra med seg selv. 2 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Så hvis min samboer trives best i joggebuksa så tenker jeg: flott for han. Jeg elsker ham verken mer eller mindre, for klær er ikke det et forhold handler om. Det hjelper ikke å ha kule klær hvis man er en drittsekk på innsida. Så må samboer gjerne ta opp en interesse for klær, men det er ikke opp til meg. Det som teller er at han føler seg bra med seg selv. Du kan ikke sammenligne din samboer som du har kjent i såpass lang tid, med en tilfeldig gutt på gaten som skal gi deg et førsteinntrykk. Et forhold vil alltid starte med et førsteinntrykk, og om han gir deg et dårlig førsteinntrykk, så blir sansynligheten for et framtidig forhold mye mindre, da du såklart vil prøve å finne en person som for deg virker som en mer passende partner, utseendemessig. Kakemot: Jeg er nyskjerrig, hvorfor prøver du å jobbe med akkurat det? Er du en slags samfunnsforkjemper som mener at samfunnet påvirker deg til å tro at du blir en penere mann av å gå med dress? 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Vil si argumentasjonene dine med deg og kjæresten din i joggebukser er ganske irrellevante her, Yvonne. Det her handler om førsteinntrykk og hvilke signaler du sender ut til personer som kanskje ikke kjenner til deg og din personlighet. woop, litt sein.. Kammizez er inne på det samme som det jeg mener her. Endret 19. juli 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Du kan ikke sammenligne din samboer som du har kjent i såpass lang tid, med en tilfeldig gutt på gaten som skal gi deg et førsteinntrykk. Et forhold vil alltid starte med et førsteinntrykk, og om han gir deg et dårlig førsteinntrykk, så blir sansynligheten for et framtidig forhold mye mindre, da du såklart vil prøve å finne en person som for deg virker som en mer passende partner, utseendemessig. Men jeg husker da meget godt hvordan det er å bli sammen med noen? Jeg har jo ikke kjent min samboer hele livet. Og min samboer, på vår første date, møtte opp i blå jeans og en grønn t-skjorte, ikke noe fancy greier, og det er jeg i grunn glad for. Han var seg selv, casual og ikke spesielt "fint på det". Førsteinntrykket kan ha litt å si i starten, men jeg kjenner ihvertfall ingen som innleder i forhold med noen de ikke kjenner. Ergo blir førsteinntrykket kun nettopp et førsteinntrykk. Uansett, mitt førsteinntrykk av min samboer var verken negativt eller positivt selv om han ikke hadde "dresset seg opp". Og uansett, jeg skriver utifra de erfaringer jeg har, før jeg også fikk kjæreste. For jeg har faktisk i størstedelen av mitt liv vært singel. Og da var det aldri klærne som var avgjørende for hvorvidt jeg ble forelska eller ikke. Endret 19. juli 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Han møtte hvertfall ikke opp i joggebukse. 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Han møtte hvertfall ikke opp i joggebukse. Men hadde han gjort det så hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg. For meg er det liten forskjell mellom utvaska blå jeans og joggebukser. Endret 19. juli 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Kakemot: Jeg er nyskjerrig, hvorfor prøver du å jobbe med akkurat det? Er du en slags samfunnsforkjemper som mener at samfunnet påvirker deg til å tro at du blir en penere mann av å gå med dress? Spot on! Samfunnet er ikke min fiende, men jeg liker ikke hvordan jeg har vært usikker hele livet pga at jeg må leve opp til et eller annet. Endret 19. juli 2011 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Spot on! Samfunnet er ikke min fiende, men jeg liker ikke hvordan jeg har vært usikker hele livet pga at jeg må leve opp til et eller annet. Nice, jeg liker tankegangen din. Jeg er enig i det du sier, men man må dessverre tilpasse seg samfunnet til en viss grad for å kunne fungere, da finnes alt for mange som ikke er kapable til å se kritisk på samfunnet vårt, og hvor mye som egentlig er galt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Bottomline er vel at man bør kle seg slik at man fremstår som litt stilfull interessant i det minste. Dersom jeg ser en person i joggebukse tenker jeg at dette er en person som bryr seg lite om hvordan han tar seg ut selv om jeg bruker joggebukse og hvite t-skjorter i blant selv, nettopp fordi jeg gir blanke faen og ikke orker å hive på meg det fineste jeg har. Det som er noe dritt med joggebukser er at det er veldig vanlig å bruke det, spessielt blandt folk med "give-a-fuck"-holdning som rånere og andre . Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Vi må huske at dette er Sjekketråden, og en av de viktigste prinsippene bak hele PU er at man må finne ut hva som konsekvent fungerer. Field testing involverer å gang på gang teste ut noe og se om det funker. Jeg forstår at det frister å ty til anekdoter, men at man er et unntak betyr ikke at regelen ikke er verdt å følge. Når det gjelder klessituasjonen så er jeg litt motsatt av kakemot. Jeg liker å finne ut hva som folk har programmert inn som "fint" og stilig" og "imponerende", og spille på det. Det gjelder ikke bare ting folk er klar over, men også det folk ikke visste imponerte dem. Småting man gjør, hvordan man snakker (lydnivå, hastighet, osv), ting folk ikke er bevisst på, men som påvirker inntrykket deres av meg. Endret 19. juli 2011 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Vi må huske at dette er Sjekketråden, og en av de viktigste prinsippene bak hele PU er at man må finne ut hva som konsekvent fungerer. Field testing involverer å gang på gang teste ut noe og se om det funker. Jeg forstår at det frister å ty til anekdoter, men at man er et unntak betyr ikke at regelen ikke er verdt å følge. Når det gjelder klessituasjonen så er jeg litt motsatt av kakemot. Jeg liker å finne ut hva som folk har programmert inn som "fint" og stilig" og "imponerende", og spille på det. Det gjelder ikke bare ting folk er klar over, men også det folk ikke visste imponerte dem. Småting man gjør, hvordan man snakker (lydnivå, hastighet, osv), ting folk ikke er bevisst på, men som påvirker inntrykket deres av dem. Såklart, jeg er enig i at dette er den beste fremgangsmåten om du vil ha suksess innen sjekking. Men som Kakemot sier, så mener jeg også at det strider litt imot min tankegang om at du hovedsaklig skal finne klær du mener ser bra ut på deg selv, ikke tenke på hva flertallet av befolkningen mener ser bra ut, som igjen er påvirket av samfunnets "regler" for hvordan man kler seg. For meg blir det en kamp mellom å tilpasse seg andre, eller å være upårviket av andre, og gå sin egen vei, kanskje da på bekostning av at flere vil være uenig med deg, som vil senke din suksessrate. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vet ikke i hvor stor grad det er en konflikt der. Hvor ofte har man på seg noe man føler virkelig ser bra ut, som flertallet ikke setter pris på? Da føler jeg at man må ha en rimelig spesifikk stil, da gjerne en som vil bli satt pris på av en veldig spesifikk gruppe. Det finnes selvfølgelig tilfeller der folk som ikke kler seg bra vil bli godt mottatt (dressbukse, svart skjorte og stort, hvitt slips ser ikke bra ut, men enkelte jenter ser det og tenker "Jøss, så fin du var!"), men et bra antrekk blir nesten alltid satt pris på. Noen eksempler på klær du selv synes ser veldig bra ut som flertallet vil stride imot? (Nå vet jeg ikke hvor gammel du/dere er, og skal innrømme at som 17-åring kan man bli disset for å gå med skjorte på en hverdag. Jeg velger å ikke inkludere slike situasjoner, da man virkelig må komme seg til jobb/universitet/høgskole-nivå før man kan sies å være blant "folk". 17-åringer er ikke folk.) 3 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vet ikke i hvor stor grad det er en konflikt der. Hvor ofte har man på seg noe man føler virkelig ser bra ut, som flertallet ikke setter pris på? Da føler jeg at man må ha en rimelig spesifikk stil, da gjerne en som vil bli satt pris på av en veldig spesifikk gruppe. Det finnes selvfølgelig tilfeller der folk som ikke kler seg bra vil bli godt mottatt (dressbukse, svart skjorte og stort, hvitt slips ser ikke bra ut, men enkelte jenter ser det og tenker "Jøss, så fin du var!"), men et bra antrekk blir nesten alltid satt pris på. Noen eksempler på klær du selv synes ser veldig bra ut som flertallet vil stride imot? (Nå vet jeg ikke hvor gammel du/dere er, og skal innrømme at som 17-åring kan man bli disset for å gå med skjorte på en hverdag. Jeg velger å ikke inkludere slike situasjoner, da man virkelig må komme seg til jobb/universitet/høgskole-nivå før man kan sies å være blant "folk". 17-åringer er ikke folk.) Det behøver ikke nødvendigvis å være en stor konflikt, men jeg tenker på et litt generelt nivå nå, ikke kun på klesstil. Men om vi tar for oss kun klesstil, så kan jeg godt være enig i at en oppegående person stort sett mener det samme som flertallet når det gjelder hva som ser bra ut. Jeg kan ta meg selv som eksempel. Jeg synes ikke en preppy-stil ser noe spesielt bra ut, jeg mener også et par ting som blir postet i bildetråden i mote-delen ser tåpelig ut. Om jeg tar en tur inn til Oslo ser jeg også mye annet enn det jeg ser der jeg kommer fra. Kan ikke komme med noen gode eksempler på klær jeg synes ser bra ut, og som andre ikke vil like for øyeblikket... Som du selv sier, jeg ser få på min alder som går med skjorte til daglig. Det er heller ikke noe jeg selv ville gått med, men som du sier så regnes jeg tydeligvis ikke som "folk", så det kan da godt hende at synet på klesstil endres med alderen. Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Flott med en diskusjon rundt klær. Er selv over middels interessert i mote, så følger med. MEN, det jeg egentlig lurer på, er om det er noen som har lest introducing NLP. Har såvidt begynt, og syns det virker spennende. Har fra før av lest Double your Dating og How to becoma a alpha male. Noen som har noen andre bra bøker å anbefale? Har mye tid til å lese nå i ferien! Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Flott med en diskusjon rundt klær. Er selv over middels interessert i mote, så følger med. MEN, det jeg egentlig lurer på, er om det er noen som har lest introducing NLP. Har såvidt begynt, og syns det virker spennende. Har fra før av lest Double your Dating og How to becoma a alpha male. Noen som har noen andre bra bøker å anbefale? Har mye tid til å lese nå i ferien! Jeg anbefaler "You can have what you want" av Michael Neill. Den inneholder ikke et hår sjekke-teori som sådan, men den dekker en del ting som er ganske aktuellt for sjekking som f eks frykt, hva andre folk syns, overbevisninger, motivasjon etc. Jeg har selv lest den flere ganger, og selv om det er ting der jeg tar med en klype salt så syns jeg det forfatteren skriver har en del for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå