Ogrheimen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) ANYHOW. En(1!) dag til sommerferie! Blir aaaaaawsm! Endret 10. februar 2016 av Ogrheimen 5 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Nettopp! Men det behøver nødvendigvis ikke å bety det heller. Så lenge man får damen til å bli betatt / interessert i deg ved å bruke noen par enkelte ord / lyve så går det LETT det og! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Jeg tror ikke alltid det er så sort på hvitt. men ja, som oftest er det kanskje sånn? Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Jeg tror ikke alltid det er så sort på hvitt. men ja, som oftest er det kanskje sånn? Jeg vil innvende her - og tar utgangspunkt i min lange, verdifulle erfaringen innenfor dette grumsete feltet som kalles "dating" - at hvis noen er utro, vil jeg påstå kategorisk at det er sort/hvitt, og trekker ut konklusjonen med letthet: Da fungerer ikke forholdet! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Jeg tror ikke alltid det er så sort på hvitt. men ja, som oftest er det kanskje sånn? Jeg vil innvende her - og tar utgangspunkt i min lange, verdifulle erfaringen innenfor dette grumsete feltet som kalles "dating" - at hvis noen er utro, vil jeg påstå kategorisk at det er sort/hvitt, og trekker ut konklusjonen med letthet: Da fungerer ikke forholdet! Da vil jeg komme med en innvending mot innvendingen - og tar utgangspunkt i min "lange" livserfaring. Noen jenter er oppmerksomhetsjunkier og kan ikke holde seg tro for 5 flate øre selv om de var sammen med en kloning av Mr. Milk og kronprinsen. Andre jenter har vært sammen med kjæresten i lang tid og, som mange erfarer, at den stormende forelskelsen som var i starten har forsvunnet og kanskje erstattet med kjærlighet. I et svakt øyeblikk kan da selv det beste forhold oppleve utroskap. Å dra konklusjonen med at forholdet da ikke fungerer er for lettvint og bare egnet til mastrubering av egen selvrettferdighet. Til slutt er det jentens moral det kommer ann på, ikke (nødvendigvis) forholdets beskaffenhet. Endret 14. juli 2011 av Azidops 4 Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hvis damene er utro, har de neppe noe bra forhold uansett. Jeg tror ikke alltid det er så sort på hvitt. men ja, som oftest er det kanskje sånn? Jeg vil innvende her - og tar utgangspunkt i min lange, verdifulle erfaringen innenfor dette grumsete feltet som kalles "dating" - at hvis noen er utro, vil jeg påstå kategorisk at det er sort/hvitt, og trekker ut konklusjonen med letthet: Da fungerer ikke forholdet! Da vil jeg komme med en innvending mot innvendingen - og tar utgangspunkt i min "lange" livserfaring. Noen jenter er oppmerksomhetsjunkier og kan ikke holde seg tro for 5 flate øre selv om de var sammen med en kloning av Mr. Milk og kronprinsen. Andre jenter har vært sammen med kjæresten i lang tid og, som mange erfarer, at den stormende forelskelsen som var i starten har forsvunnet og kanskje erstattet med kjærlighet. I et svakt øyeblikk kan da selv det beste forhold oppleve utroskap. Å dra konklusjonen med at forholdet da ikke fungerer er for lettvint og bare egnet til mastrubering av egen selvrettferdighet. Til slutt er det jentens moral det kommer ann på, ikke (nødvendigvis) forholdets beskaffenhet. Svært så flengende i kritikken, unge mann. Jeg mener at utroskap er utilgivelig greie, og at hvis man først aksepterer dette en gang - som du i ditt tilfelle implisitt påpeker - ja, da kan man like så godt kapitulere i kjærlighetens innfløte spill. Men dette er nå min mening Kanskje jeg er en altfor konsekvent, men jeg har alltid hatt denne formeningen. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Ser at det er en del som har spurt om gode nybegynnerbøker tidligere, og selv kan jeg virkelig anbefale boken: "How to become an alpha male". Den bygger hovedsakelig på "inner game", og i mindre grad på rutiner o.l. Dette fungerer i hvert fall bedre for meg. Begynt å titte litt i denne boken nå. Interessant hvordan den fokuserer mer på deg som person i stede for jenter som targets du må jage. Skal deffinitivt lese denne. Men en ting som alltid slår meg når jeg leser slike ting er troverdigheten og hvor virkelig dette faktisk er? Hvordan vet jeg at denne John Alexander har peiling på damer? Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b Er det denne det er snakk om? http://www.bokklubbe...=1551260&rom=AK Ja, det er den. Det jeg hovedsakelig liker med den boken, er at den fokuserer nesten kun på inner game. Altså, det å hå rett mindset; "state" osv. Boken vil rett og slett lære deg å gi litt mer faen (noe som er ganske digg egentlig). Jeg føler at veldig mange starter med feil tilnærming; de leser seg opp på rutiner og pugger åpnere. Jeg sier ikke ta det ikke fungerer, for det fungerer jævlig bra. Men har du ikke har riktig inner game i tillegg, vil det lyse gjennom, og du ender bare opp med å se tryhard ut. Mange av rutinene er jo hovedsakelig bygget rundt det å reflektere at du er "alfa". Når det gjelder troverdigheten av slike bøker, kan du nok noe med en klype salt. Det er ikke eksakt naturvitenskap, men hovedsakelig basert på forfatterens erfaringer og kanskje backet opp med noen teorier innen psykologi. Det er mye søppel skrevet online av folk som kaller seg pickupartister (det er jo ikke akkurat en beskyttet tittel). Selvfølgelig finner du òg mye bra -- allikevel er det ingen slike bøker som er bibelen innen sjekking. Det krever arbeid og erfaring. Jeg har selv så vidt begynt, men merker allerede at det går rette veien. Har blitt mye mer laid back, funnet ut at det ta kontakt med jenter på byen ikke er noen big deal (ei heller å bli avvist) og har blitt mye mer utadvendt. Det jeg tror er viktig i begynnelsen, er å ikke lese seg ihjel. Skumles gjennom boken, skriv gjerne ned de viktigste prinsippene på et ark (slik at du kan lese gjennom det kjapt etter du står opp f.eks.) og gå ut å test. Etter at du har testet, kan du lære av dine egne feil, gjerne søke og se om andre har erfart det samme og eventuelt hva de gjorde. Bare tenk på et utested en lørdag, det er mange som "får seg noe" der, uten å ha lest om sjekking. Bare ved å vite et par hovedprinsipp og et par vanlige feil du ikke bør gjøre, har du en edge. Nå vet ikke jeg noen nøyaktige tall, men de fleste gutta sitter jo bare rundt på bordene og samler støv, og håper at jentene skal ta intiativ. Bare ved å gå bort til en jente øker du sjansene dine dramatisk. Noe fungerer kanskje for enkelte, men ikke for andre. Plukk litt her og der, test, bruk det som fungerer som basis videre, forkast det som ikke fungerer -- så er det bare å bygge seg opp erfaring. *If you never try, you never know". 4 Lenke til kommentar
Invictuz Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noe av det som kanskje blir mest slaktet innen for pick-up er rutinene, det er greit nok det. Rutiner kan være ubrukelige, det kan være et hakk for drøyt i flere sammenhenger. Men de som virkelig vet å bruke disse, vet også det at hele gamet ditt må tilpasses etter hva slags jente/jenter det er du prøver deg på. Det spiller f.eks ingen rolle hvor bra inner game du har hvis du ikke klarer og komme deg forbi det som i miljøet kalles "Bitchshieldet". Dette er altså blokkeringen attraktive jenter setter opp for å unngå og bli sjekket opp. Det er mer eller mindre en form for automatisert av-visning. Men i bunn og grunn, det viktigste er selvtillit. Andre ting som fungerer i de fleste sammenhenger er negs og kino. Et annet must er å fremstå som dominant. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Anonym her fra forrige side (jente1 og jente2 historien). Var ute i helga og det gikk ikke så bra. Pratet med en jente,lot hånden vile på korsryggen uten at hun reagerte noe negativt på det. Kjørte egentlig bare på med standard spm, hvor er du ifra osv. Men så kommer venninna hennes og sier "Fant du virkelig ikke noe mer kleint å holde på med?" Noe som ødela ganske hardt, jeg tolker i vertfall det som at venninna så på meg som en taper og prøvde å "redde" henne. Jenta var 23 da, mens jeg bare er 19 så var vel på litt kald is fra før av, haha Holder selv på med den dere Alpha boka og synes det er mye bra i den, likevel er det en del der strider i mot min Natur og jeg tror det er en veldig tynn linje mellom å være "riktig" Alpha og å ende opp som en totalt Douchbag som elsker seg selv. Men alt som kommer til jenter og selvtillit, tenke måte og det synes jeg virker ganske greit nå. Hjelper meg en del på følelsene, og ser jo at disse greiene funker i virkeligheten. Jeg har alltid hatt ganske greit drage på jenter jeg "Ikke liker" fordi jeg rett og slett gir litt mer faen når jeg ikke liker jenta. Merker dog at jeg trenger å bli mye bedre på selve sjekke greiene. Det går greit når jeg *klikker* litt med en person, men jeg føler at det er litt dårlig å dra på byen med standard spørsmål som det eneste i kortstokken. Sliter også veldig med approch på byen og den linjen mellom å være brisen nok til å ha høy selvtillit og bare bli kanon full fordi du jeg ikke klarer å sjekke noen opp. Den Alpha boka er vel og grei på selvfølelsen, men merket at det ikke gjorde allverdens å gjenta "jeg er awesome, jeg er awesome, jeg er awesome..." i hodet, mens man ikke får noe særlig kontakt med jentene, aiaia. Noen som har lyst til å komme med noen tips der? (Jeg vet det finnes mye i tråden fra før av ) Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4 Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 ...likevel er det en del der strider i mot min Natur og jeg tror det er en veldig tynn linje mellom å være "riktig" Alpha og å ende opp som en totalt Douchbag som elsker seg selv. ...men merket at det ikke gjorde allverdens å gjenta "jeg er awesome, jeg er awesome, jeg er awesome..." i hodet, mens man ikke får noe særlig kontakt med jentene, aiaia. Noen som har lyst til å komme med noen tips der? Anonym fra lengre oppe som har lest denne boka. Jeg ønsker bare å kommentere de to sitatene jeg har klippet ut her. Angående den første så sier forfatteren at det finnes 3 typer mannfolk der ute. Niceguys - Jenter som spiller på gode gamle "Så lenge man er snill og grei, kjøper dyre ting og gjør pene ting for jenta si vil man få en fantastisk dame"-tankegangen. Problemet med denne er at (og alt dette står i boka, jeg foreslår at når du har les den ut går du gjennom kapp 1-10 om igjen) man faktisk fremstår som trengende og beta fordi man legger seg alt for flat for jentene. Du vil faktisk fremstå som en ekkel person fordi du forsøker å smiske/kjøpe deg til sex med jenta. For det andre er jenter evolvert til å søke etter alpha-personer som kan gi dem beskyttelse. En person som ikke har sin egen sterke realitet (søker f. eks kvalifisering av andre, nervøs om hva andre syns om han [spessielt jenter] og tilpasser seg andre alpha-personer rundt seg), har liten selvtillitt og må spille på jentenes premisser for å få frem et forhold tilbyr rett og slett ikke denne beskyttelsen som jenter finner attraktiv. Derfor havner han i vennesonen, men jentene har han i bakgrunnen fordi han er potensiellt kjæreste materalet. "Assholes" - Disse vil oftere få seg ligg enn niceguys, fordi deres personlighet utstråler selvtillitt og sterk realitet (ikke redd for hvordan folk oppfatter han). Drittsekkens problem er at han ikke kan har en velbalansert livsstil og vet ikke at han kanskje krysser linje litt ofte. Fordi han er så selvsikker og trygg på seg selv finner jentene han attraktiv, men hans frastøtende personlighet dytter seg selv bort fra jentene. Et slikt rasshøl mangler stort sett to av de tre viktige alpha-trekkene. En dominant person behøver ikke å skryte av seg selv, han vet hans sosiale verdi (eller 'value') og har ikke behov for å vise hvorfor han har høy verdi. En alpha-male snakker ikke dritt om andre. Han er leder av flokken og oppgaven hans er å ta vare på den. Fordi som lurer på hva den tredje er er det å snakke dritt om seg selv forann en jente/andre. Dette viser at du søker kvalifisering av personene rundt deg fordi du har en lav sosial verdi. Eksempelvis: "Jeg har en dårlig jobb", "Jeg ble mobbet som liten", "Jeg er dårlig med mennesker". Dette er en tankegang som setter deg selv ned, både for deg selv personlig og jenta. Du søker ikke bare verdi hos jenta som du nettopp beviste har høyere verdi enn deg, men du sier også fra at jenta er verdt mer enn deg og at du prøver å kvallifisere deg for henne. Det skal være omvendt for en alpha! Alpha - En person som befinner seg midt i mellom disse to. Han er en velbalansert person, har en interessant livsstil og er generelt en god person. Han er passer på andre, har ikke behovet for å rakke ned på noen eller forsøke å kvallifisere seg for andre ved å være supersnill og grei. Alphapersoner er ledere, derfor skal andre kvallifisere seg for han. For å svare på den andre. Jeg regner med at du reffererer til disse "Affirmations"-tingene? I såfall er det ikke en måte være arrogant på. Man bruker disse tingene for å heve selvtillitten sin. En alphaperson vet hvordan han er, han har sin egen oppfatning av seg selv og hva han er. Og det er positive ting! Mitt tips til deg er å gjøre som den ene oppgaven sier og skrive ned slike affirmations. Les dem minst en gang hver dag, men mens du leser dem; føl på setningene og kjenn at det er SANT! Den mest tiltrekkende faktoren for jenter er selvtillitt. Skal man være alphamale kan man ikke være usikker på seg selv eller nervøs på noen punkter. Jeg går litt tilbake til det første sitatet. Personen som skriver sier selv at når man endelig begynner å få disse affirmations-setningene på plass må man begynne å moderere seg selv litt. Så lenge selvtillitten er på plass og man har en smule sunn fornuft i skallen vet man når man er "klar" og kan begynne å ta det med ro så man ikke blir en sånn selvopptatt, arrogant jævel med bakoversleik og pumpet full av ufortjent selvtillitt. Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b 2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Poenget med bøker om sjekking og hvordan få bedre selvtillit, kontakt med mennesker og føle seg mer alfa er ikke å gi deg en instruksbok som forklarer deg hvordan du skal oppføre deg, men en samling av "aha-øyeblikk" som får deg til å innse hvilke kvaliteter du ikke visste du ville ha. Står det noe i boken som du forsøker og ikke liker så forkaster du det. Alle bøker som gir deg sjekkehjelp vil være bastante, ingen gidder å prøve noe som forfatteren ikke tror på - det betyr ikke at alt er gull. Selv en som på forhånd misliker slike bøker vil finne noe i bøkene som får dem til å si "Det hadde jeg egentlig ikke tenkt på, men det stemmer kanskje..." Og mer enn det trenger man ikke. 1 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hmm, er det en dårlig ting å være "for" snill? Jeg er f. eks absurd snill av meg. Jeg er faktisk Goog guy Greg in real life Men jeg trives med det! Dog forstår jeg at enkelte kanskje kan finne på å utnytte meg, gjerne ubevisst. At man tar det for gitt at jeg gjør alt for andre. Kanskje jeg skal begynne å være litt mer bestemt kanskje, finne en balanse. Da oppstår det igjen et problem fordi jeg føler meg som en asshole. Men det er mulig det balanserer seg likevel Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det morsomme er at jeg har en slik typisk alpha-fyr i klassen hans. Og det overraskende er at jo mer og mer jeg leser hva som er alphasærtrekk, jo mer minner denne beskrivelsen om han! Jeg velger å tro på disse tingene som John Alexander skriver fordi jeg ser at hans beksrivelse av alphapersoner er sant. Det eneste jeg finner uintressant i denne boka er den lille biten om hvordan man skal kle seg og det lille treningsprogrammet som følger med. Dette er litt i mot hans egen beskrivelse av alphamales som ikke bryr seg om hva folk syns om han, men likevel prøver å trene så han ser bra ut eller kle seg som en moteklovn. Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det morsomme er at jeg har en slik typisk alpha-fyr i klassen hans. Og det overraskende er at jo mer og mer jeg leser hva som er alphasærtrekk, jo mer minner denne beskrivelsen om han! Jeg velger å tro på disse tingene som John Alexander skriver fordi jeg ser at hans beksrivelse av alphapersoner er sant. Det eneste jeg finner uintressant i denne boka er den lille biten om hvordan man skal kle seg og det lille treningsprogrammet som følger med. Dette er litt i mot hans egen beskrivelse av alphamales som ikke bryr seg om hva folk syns om han, men likevel prøver å trene så han ser bra ut eller kle seg som en moteklovn. Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b En liten innvending når det gjelder klær og trening - det er ikke snakk om å "bry seg om hva folk mener", men å signalisere at man bryr seg om seg selv. Ser du ut som en kongle med fire fyrstikker i og kler deg som en dass kan du være så "alpha" du bare gidder, du kommer likevel til å tape på det i forhold til en som har en stil som passer ham godt og ser ut som han kan gå mer enn en kilometer uten å knekke sammen, simpelthen fordi du sammenlignet med ham fremstår som giddelaus, apatisk og ute av stand til å ta ansvar for deg selv. Så trening og stil har absolutt sin plass her. Merk forresten at jeg stresser med stil, noe som ikke nødvendigvis betyr moteslave, men at man har klær som underbygger ens egen personlighet og identitet. Kler du deg som en vestkantsoss og oppfører deg som en rocker så blir det kræsj, for å si det sånn. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Sant det Raven. Veldig bra forklart om at man bryr seg om seg selv osv. Jeg tenkte mer i forhold til at han kunne droppet å skrive hvordan man skal kle seg og et treningsprogramm. Veldig uvesentlig at jeg nevner dette når jeg tenker meg om, men føler at det er kapp 1-10 som er viktigst. De fokuserer hovedsaklig på intern forandring i seg selv. De resterende kapitlene er vel mer konkrete "Hvordan sjekke damer"-kapittler. Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Å trene er noe alle burde gjøre. Kommer ikke på et eneste unntak, alle burde få inn litt fysisk aktivitet et par ganger i uken. Det samme gjelder å bry seg hvordan man ser ut. Du skal jo allerede på butikken, du må jo gå med klær - hvorfor ikke sette seg ned først og tenke "Hvilke stiler liker jeg? Hvem får meg til å tenke "Han der vet hva han driver med", og hva går han med?". Det tar ikke så mye tid, men når du får høre 2-3 ganger på samme fest at du "kler deg skikkelig bra", da var det plutselig verdt det. Lenke til kommentar
Red_John Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Eller... om du ikke er patologisk opptatt av personlig estetikk eller hvordan andre skimter deg, kan du ta på deg noe komfortabelt og praktisk. 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hva vil det si? Snekkerbukse? Joggebukse? Jeg vet ikke om du har hatt på deg en fin dress, men det er veldig behagelig å gå med. De fleste klær er egentlig det. Selvfølgelig, du kan traske rundt i pysjbukse, men da sier du klart og tydelig til verden at du ikke bryr deg om hvordan du ser ut. 1 Lenke til kommentar
Red_John Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg bestiller klærna mine i pakker på 5-10 plagg. Behagelige, hvite t-skjorter og joggebukser, as it should be. Om du synes dress (les sofistikert tvangstrøye) er behagelig, har du åpenbart aldri gått i behagelige klær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå