Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Ser at det er en del som har spurt om gode nybegynnerbøker tidligere, og selv kan jeg virkelig anbefale boken: "How to become an alpha male". Den bygger hovedsakelig på "inner game", og i mindre grad på rutiner o.l. Dette fungerer i hvert fall bedre for meg.

 

 

Begynt å titte litt i denne boken nå. Interessant hvordan den fokuserer mer på deg som person i stede for jenter som targets du må jage. Skal deffinitivt lese denne.

 

Men en ting som alltid slår meg når jeg leser slike ting er troverdigheten og hvor virkelig dette faktisk er? Hvordan vet jeg at denne John Alexander har peiling på damer?

 

Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, jeg har bare lest et par sider ennå, men denne boken er bare eye-opening! :dribble:It's all so clear to me now, forundring og usikkerhet er erstattet med forståelse og selvfølge for emnet. Mye av det som er skrevet er basicly det samme som det første innlegget i denne tråden, men mye mer beskrivende og selvforklarende. Takk Jude Quinn! :thumbup:

 

Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b

Lenke til kommentar

Ser at det er en del som har spurt om gode nybegynnerbøker tidligere, og selv kan jeg virkelig anbefale boken: "How to become an alpha male". Den bygger hovedsakelig på "inner game", og i mindre grad på rutiner o.l. Dette fungerer i hvert fall bedre for meg.

 

 

Begynt å titte litt i denne boken nå. Interessant hvordan den fokuserer mer på deg som person i stede for jenter som targets du må jage. Skal deffinitivt lese denne.

 

Men en ting som alltid slår meg når jeg leser slike ting er troverdigheten og hvor virkelig dette faktisk er? Hvordan vet jeg at denne John Alexander har peiling på damer?

 

Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b

Er det denne det er snakk om?

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1551260&rom=AK

Lenke til kommentar

 

Ja, virkelig verdt å lese! :D Handler i praksis mye om å forandre seg selv fremfor å prøve å sjekke damer. Man kan på mange måter si at førsteinnlegget er basert på denne boken, men at innlegget i denne tråden er veldig difust i forhold til boken.

 

Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b

Lenke til kommentar

 

Ja, virkelig verdt å lese! :D Handler i praksis mye om å forandre seg selv fremfor å prøve å sjekke damer. Man kan på mange måter si at førsteinnlegget er basert på denne boken, men at innlegget i denne tråden er veldig difust i forhold til boken.

 

Postet av anonym: 8018ab2b37242b9a439fbc63ce49318b

Takkar å bukkar, den skal lesast! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat så veldig dreven med PUA greier, eller jente generelt egentlig, men jeg har prøvd å sette meg litt inn i det i det siste og jeg tror det funker litt. Er ikke sikker på om det er bare pga PUA greier da, ettersom jeg tenker lite over det når jeg prøver å sjekke, men det kan vel være en bra ting i guess. Anyhuuuuw...

Var på fest i helga og tenkte jeg kunne komme med en sånn "rapport" eller hva dere kaller det. Beklager hvis det blir litt for langt og kjedelig. Kan bare spoile med en gang og si at det ikke skjedde noe saftige greier, så ikke vits å lese hvis du har store forventninger.

 

Jeg ankom "festen"med en kompis og dama hans og ei venninne til dama, det var bare to kjæreste par som var der og en random fyr. Etter at hilsingen og alt det dill dallet var ferdig begynte jeg ganske tidlige å få kontakt med to av de jentene som hadde kjærester, kaller dem bare jente1 og jente2. Det begynte bare med litt standard spørsmål og jeg "Mobbet/ertet" jente1 litt om forskjellige greier og vi klikket som bare det. Så tok jeg en røyk alene med jente2, snakket litt om livet og hva vi skulle gjøre til neste år og sånt shit, fikk god kontakt.

 

Når vi kom inn igjen forsvant jente2 litt, skulle sikkert på do elns. Jeg satte meg i Sofaen som var tom, men da begynte jente1 å mase på at jeg måtte sitte med henne. Så jeg satte meg i samme sofa som henne og hun flyttet seg helt inn til meg. Vi satt der å snakket litt om random shit og det ble litt kroppskontakt. Jente1 kom tilbake etterhvert og satt på noe sånn fest musikk, alle de andre var ute og røyket da, så det var bare meg og jente1 og jente2 som var inne. Jente2 begynte å danse litt å skulle ha meg med opp. Jeg sa hun måtte vise meg noen moves først så hun sto og danset for meg mens jeg satt i sofaen med jente1, awwwyeahh ;) Etterhvert fikk hun dratt meg opp til å danse da, og siden jeg egentlig ikke har noen ordentlige danse moves "mimrete" jeg bare den danse scenen fra Hitch hvor will smith lærer Kevin james å danse. Det funket jævlig bra for jeg fikk henne til å le veldig mye og vi bare kødda rundt og shait.

 

Jeg hang nesten med disse to jentene hele kvelden og vekslet litt mellom 1on1 time med dem. Kjærestene deres var så utrolig drita at de nesten ikke fikk med seg noe, men det ble litt risky til tider. Spesielt Jente2 var ganske interessert og sa rett ut "Mene...du altså, jeg liker deg" jeg svarte "Så hyggelig, jeg liker dansingen din" hun begynte å le litt og mase etter et svar om jeg likte henne, jeg kødda litt rundt først, men til slutt sa jeg bare "Ja" og smilte til henne. Jeg prøvde å være litt diskre siden kjæresten hennes sto sånn fem meter unna.

 

Mot slutten av festen så endte jeg opp litt alene med Jente1 og hun spurte meg om jeg ville ha nummeret hennes før jeg måtte gå. Jeg ga begge jentene en god klem, mens kjærestene deres sto og sa farvel til noen andre. Så tok jeg turen hjem. Jeg føler at det var på kanten til at det kunne skje noe med begge jentene, men obviously prøvde jeg å holde litt tilbake siden typene deres var der. Synes likevel det var litt stygt at gutta ignorerte jentene sine så hardt, det var nesten derfor jeg endte opp med å snakke med dem, også tok ting litt av. Tror dere jeg kunne klart å kiss close med begge? Det var i vertfall veldig selvtillit boost, jeg pleier ikke å få til sånne ting til vanlig. Det sa liksom bare *klikk* også gikk det så sykt smooth...

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvofor i helvete prøver du deg på jenter som har kjæreste? Uansett hvor løse de er.

 

Idiot.

 

Redd for at dama di skal bli tatt eller? Passer man ikek godt nok på damene så skjer det sånt, uansett om man ikke liker det eller ei.

 

Det finnes ingen regel om at man ikek kan sjekke opp damer med kjærester

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvofor i helvete prøver du deg på jenter som har kjæreste? Uansett hvor løse de er.

 

Idiot.

 

Hvis du leser innlegget mitt prøvde jeg meg jo nesten ikke på dem i det hele tatt, bare "spilte" litt på de trådene de ga meg. Det var jentene som tok initiativet til så og si alt. Det var ho ene jenta som ba meg om å sette meg med henne, det var ho andre jenta som ville at jeg skulle danse med henne og som sa at hun likte meg. Når hun sa at hun likte meg prøvde jeg til og med å "tone" det ned litt med å si at jeg likte dansingen hennes. Det var jente1 som TILBYDDE meg nr hennes helt flat ut, det var ikke noe sånt at jeg begynte å hinte til det, eller spurte om nr, hun sa enkelt og greit "vil du har nr mitt?".

 

Sure jeg snakket med dem og fikk de til å le, men er det ikke sånn man skal gjøre på fester? Snakke med folk og ha en good time? Jeg følte at kjærestene deres var litt Douchy. Jeg ga bare jentene litt oppmerksomheten, og sørget for at de hadde det gøy. Vi lo og hadde det bare fett hele kvelden, og jeg skjønner at ting kanskje kom litt ut av kontroll, men når kjærestene ligger å ruller i grøfta så synes jeg at jentene fortjene å ha det litt gøy også, snill og søte jenter begge to.

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvofor i helvete prøver du deg på jenter som har kjæreste? Uansett hvor løse de er.

 

Idiot.

 

Redd for at dama di skal bli tatt eller? Passer man ikek godt nok på damene så skjer det sånt, uansett om man ikke liker det eller ei.

 

Det finnes ingen regel om at man ikek kan sjekke opp damer med kjærester

 

Det finnes kanskje ingen skreven regel om det, men det fins noe som populært kalles for "bro code". En annen ting er respekt og moral. Det er en veldig fin og tydelig grense mellom det og aktivt gå inn for å legge an på noens kjæreste og det å vise seg å være et bedre kjærestemateriale enn det som allerede er. Sistnevnte er noe som kan dukke opp, ikke noe som blir oppdaget med tåpelig sjekking i fylla.

 

Men det er jo kjent at du ikke har noe imot å bruke "gamet" på den arenaen også..

 

Syns derimot ikke at Anonym har gjort noe galt da, så den idiot kommentaren var unødvendig.

Endret av Goldshoten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jobba Anonym! Dog det hadde vært enda bedre om du dro den helt ut, var det fortsatt en god historie. Bro code schmo code sier nå jeg. Det er et veldig enkelt konsept i teorien, men i virkeligheten blir det uendelig mye vanskeligere. Selvsagt er det ideelt å sette gutta foran jentene, ut av respekt for vennene sine, men jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som har dratt det konseptet inn i den virkelige verden, før idag. Idag (I natt) var faktisk første gang jeg helt fullstendig demonstrativt gjorde det.

Var en jente jeg traff på byen som holdt på sånn etterhvert: "Duuu, skal vi ikke dra hjem til meg? Jeg bor bare ti minutter unna...". Det var ikke det eneste hun sa, men resten blir litt drøyt å poste her tror jeg. Hun drev også å beinflørta ganske heftig. Hun var helt greit pen, til vanlig ville jeg tatt henne uten å nøle engang. Forskjellen var bare at i kveld hadde jeg lovet gutta at jeg skulle henge med dem. Dermed fortalte jeg jenta dette. Hun ble ganske sur, men hang likevel rundt og fortsatte å prøve å dra meg med. Jeg fortsatte å si nei, og endelig stakk hun. Det var som en enorm bør ble løftet av skuldrene mine. Jeg skal innrømme at hvert eneste fiber i kroppen min skrek at jeg skulle bli med henne hjem med det samme, men likevel klarte jeg å motstå, og dette er jeg stolt over. Det var liksom som om viljestyrken min seiret over hjertet og hjernen kombinert. Og ja, flaut som det er, så er dette første gang jeg har sagt NEI til en jente som har prøvd å sjekke meg opp, med mindre hun har vært stygg.

 

Vet strengt tatt ikke om dette er en positiv ting, men noe er det da likevel.

 

Så joda, NOE bro code finnes nok fortsatt, den er bare forsvinnende liten.

 

Sidenote: Jeg skriver dette på kanonfylla, og tar forbehold om eventuelle skrive, grammatikk -eller logikkfeil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvofor i helvete prøver du deg på jenter som har kjæreste? Uansett hvor løse de er.

 

Idiot.

 

Hvis du leser innlegget mitt prøvde jeg meg jo nesten ikke på dem i det hele tatt, bare "spilte" litt på de trådene de ga meg. Det var jentene som tok initiativet til så og si alt. Det var ho ene jenta som ba meg om å sette meg med henne, det var ho andre jenta som ville at jeg skulle danse med henne og som sa at hun likte meg. Når hun sa at hun likte meg prøvde jeg til og med å "tone" det ned litt med å si at jeg likte dansingen hennes. Det var jente1 som TILBYDDE meg nr hennes helt flat ut, det var ikke noe sånt at jeg begynte å hinte til det, eller spurte om nr, hun sa enkelt og greit "vil du har nr mitt?".

 

Sure jeg snakket med dem og fikk de til å le, men er det ikke sånn man skal gjøre på fester? Snakke med folk og ha en good time? Jeg følte at kjærestene deres var litt Douchy. Jeg ga bare jentene litt oppmerksomheten, og sørget for at de hadde det gøy. Vi lo og hadde det bare fett hele kvelden, og jeg skjønner at ting kanskje kom litt ut av kontroll, men når kjærestene ligger å ruller i grøfta så synes jeg at jentene fortjene å ha det litt gøy også, snill og søte jenter begge to.

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

 

Postet av anonym: c2b47161ddf22e2bd94fc0c391ed28b4

 

Det at du snakker, tuller og har det gøy har jeg absolutt ingen problemer med. Men når du begynner å snakke om du kunne gått hakket videre med dem, så mener jeg det er helt feil. Det er noe en person med respekt for seg selv ikke gjør. (Om du i det hele tatt hadde gjort det, vis du fikk sjansen, vet jeg ikke)

Lenke til kommentar

Hvofor i helvete prøver du deg på jenter som har kjæreste? Uansett hvor løse de er.

 

Idiot.

 

Redd for at dama di skal bli tatt eller? Passer man ikek godt nok på damene så skjer det sånt, uansett om man ikke liker det eller ei.

 

Det finnes ingen regel om at man ikek kan sjekke opp damer med kjærester

 

Det finnes en uskreven en. En som handler om etikk og moral, og generelt respekt for seg selv og andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De tre ordene som Respekt, etikk & moral i PU verden er ord som gis rett og slett faen!

Folk har argumenter for at PU er teit, respektløs, dårlig innflytelse, unyttning av jenter.. dette er noe som jeg og mange andre har argumenter for at det ikke er.. og det er mange enig innenfor PU

 

men så fort det gjelder "stjeling" eller et bedre setning for det "ta VARE" på damene til kjærestene, det er galt innenor PU. Latterlig

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så er det også en forskjell på å utvikle seg selv som en person for å oppnå bedre kontakt med (single) jenter og samtidig gjøre seg selv mer tiltrekkende for de igjen, og det å sjekke opp/jage damer som allerede er i et forhold. Greit, det er i utgangspunktet hennes feil dersom hun velger å drite seg ut, men det er bare kvalmende å pushe på for at det skal gå i den retningen. Det er nok av jenter der ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...