Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Følgende hendelsesforløp:

 

Traff en jente som jeg fikk nummeret av. I ettertid har vi vært på noen dates, og jeg har ligget med henne en gang. Har vært forholdsvis god stemning og mye kontakt hele veien, og vi var i gang med å planlegge neste "filmkveld" da en kompis av en kompis finner ut han skal lyve til kompisen min og si at denne jenta har han ligget med mangfoldige ganger og at hun er generelt kjent for å være veeldig løs på tråden..

 

Jeg rager, fjerner henne fra face, og sender følgende melding: "Verste jeg vet er løse jenter. Burde vel ha sett det selv. Ikke snakk med meg mer" eller noe i den retningen.. Finner ut RETT etter at jeg har sendt meldingen at det hele var oppspinn, og ringer da jenta.. Hun er enormt sur (forståelig nok) og sier hun må ha tid til å tenke. Jeg fikk roet henne ned litt og stemningen virket god tatt ting i betraktning.

 

Dagen etter spør hun meg på melding om hvorfor jeg "burde ha sett det selv", og om jeg synes hun ser ut som en hore.. jeg blir litt irritert, og sier noe greier om at det gjør hun ikke, men jeg kan ikke gjøre mer enn å unnskylde. Da begynner hun å spørre om hvorfor jeg virker sur etc.

 

Siden jeg før har reagert på at hun har snakket om denne fyren, finner jeg det for godt å spørre én gang til om det egentlig var noe på gang med denne ham, og da naturlig nok enda mer sur.. jeg legger meg langflat, beklager hele greia og sier jeg egentlig ikke er sånn, og hun sier hun må tenke litt mer på det.

 

Dette er nå 3 dager siden. Så, er denne saken helt tapt? :p eller hvordan bør jeg trå videre? Gi henne litt tid? Jeg vet jeg er AFC, usikker, chode, chump eller hva nå det presise uttrykket er, så det trenger jeg ikke bli påpekt :)

 

TL;DR

-Datet en jente over et par måneder

-Kalte respektive jente løs basert på et rykte

-Jenta blir sur og sier hun må tenke

-Jeg spør om det er noe på gang mellom hun og denne fyren

-Jenten blir surere og sier hun må tenke mer

-Dødt løp? Neste steg? Lessons learned?

 

Postet av anonym: 1eb866cc230569bf76af32ad8e791faf

Var det ikke litt tidlig å kaste de korta på henne? Jeg mener, du kunne ha funnet ut om dette var sant før du kom med påstander som er relativt veldig alvorlige.

 

Jeg tror du har tapt saken, men ikke mas noe mer iallefall, da tar du og dytter ballen bare enda lenger vekk fra deg. Du får bare håpe den treffer veggen og kommer tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sagt unnskyld. Det handler litt om hvordan du sa unnskyld på. Ser du f.eks. en framtid i henne, ville jeg kjørt noe a la:

 

"Mente ikke det at jeg burde sett det på deg, det er bare det at.. Vel, jeg følte en såpass god connection med deg - og når alt ble "revet fra meg" så raskt, så overreagerte jeg ganske kraftig."

 

Etter det ville jeg oppført meg som normalt (altså at ingenting har skjedd). Du har sagt unnskyld, endrer du oppførsel til en overivrig unnskyldende oppførsel, som sleiker henne i ræva (og ikke på den gode måten) så minner du henne konstant på det som skjedde.

 

Ved å oppføre deg akkurat som du gjorde i forveien, forsterker du sannsynligheten for at du enten blir tilgitt, eller at hun "glemmer det" - da du klarer å gjenskape de følelsene i henne som var der før the incident.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en jente reagert sånn mot meg, så hadde crazy chick-varselet slått ut. Du hadde ikke hatt noen grunn til å rage, da hun ikke har gjort noe galt. Men om du ikke liker billige jenter så er jo det selvfølgelig lov, men da kunne du avvist hun på en annen måte.

Men den klikkingsen din ser jeg på som resultat av ren frustrasjon. Alltid kjedelig når det bildet vi har av en person blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Viktig å sette alpha foran alt, då blir det jo tross alt meir "pro". Alle veit jo at Heineken er Alfaøl feks.

Men kan tenke meg at "alfahumor" er ein humor som bygger opp om deg sjølv, eventuelt "show value" eller kva no uttrykket er.

 

Det enklaste er nok å gå for ein humor som ein sjølv klare å backe opp og som er spontan. Ingenting som er verre en ein kar som slenger ut innøvde fraser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips til hva jeg bør se/lese for å forbedre alphahumoren min? Jeg har fått med meg at jeg bør hente inspirasjon fra standupkomikere. Hvilke bør jeg sjekke ut først?

 

Postet av anonym: 4171b0114cd01602d959f3d42f483f6e

Anyone? Noen bra e-books jeg burde lese, kanskje?

 

Postet av anonym: 4171b0114cd01602d959f3d42f483f6e

 

Japp. Drit i hvor "alpha" det måtte være og ikke være, og finn noe du liker.

Lenke til kommentar

Jeg mener selvsagt en type humor som egner seg bra til sjekking. Carlos Xuma bruker for eksempel uttrykket "alpha humour". Trodde det var ganske obvious hva jeg mente.

 

Postet av anonym: 4171b0114cd01602d959f3d42f483f6e

 

Jojo, men nær sagt all humor egner seg "bra" til sjekking. Eneste unntaket kan være skikkelig underbukse- og barnehagevarianter, men ut over det står det gjerne på hvor god du er til å fortelle og gjøre det morsomt og interessant. Dessuten, hvis du liker noe skikkelig godt så vil gjerne andre like det også.

 

Hvis du likevel vil ha et tips så lær deg å bli god på assosiasjoner. Nær sagt all humor består av uventede assosiasjoner (+ litt sosiale antenner så du ikke går over streken), så du kan f eks sette deg ned, velge 10 tilfeldige ord fra en ordbok og se hvor mange ting du klarer å assosiere med disse ordene. Lek, vær kreativ og utfordre deg selv.

Lenke til kommentar

Jojo, men nær sagt all humor egner seg "bra" til sjekking. Eneste unntaket kan være skikkelig underbukse- og barnehagevarianter, men ut over det står det gjerne på hvor god du er til å fortelle og gjøre det morsomt og interessant. Dessuten, hvis du liker noe skikkelig godt så vil gjerne andre like det også.

 

Hvis du likevel vil ha et tips så lær deg å bli god på assosiasjoner. Nær sagt all humor består av uventede assosiasjoner (+ litt sosiale antenner så du ikke går over streken), så du kan f eks sette deg ned, velge 10 tilfeldige ord fra en ordbok og se hvor mange ting du klarer å assosiere med disse ordene. Lek, vær kreativ og utfordre deg selv.

Takk for tipset, det skal jeg prøve på! :)

 

Postet av anonym: 4171b0114cd01602d959f3d42f483f6e

Lenke til kommentar

Da kunne du bare sagt det.. Humor er ikke morsomt når du går og tenker på det og fokuserer på å prøve og være morsom. Humor skal komme av seg selv, men at du kan noen vitser som kan passe i enkelte situasjoner er bare bra. Hent inspirasjon, for all del, men humor er humor. Et tips er å være i stand til å kødde med både andre og deg selv på en uskyldig måte (sosiale antenner). Del humoren din med andre når det er naturlig. Og driter du deg ut en gang eller to, ja, så kødd om det og.

 

Ha en ALFAntastisk kveld på jobb, Dorian!

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

All humor er alfa. Men jeg mistenker at du mener cocky and funny. Tviler på at du kan finne en bok som lærer deg å være morsom. Det blir som å lese seg fram til å spille fotball eller synge.

 

Will Smith i Fresh Prince of Bel Air er vel en god studie i "alfahumor". Anbefaler serien uansett om du vil lære noe eller bare underholdes.

 

Ellers er jeg enig i det andre sier om kongruent humor. Finn noe som passer for deg men de fleste som er morsom er morsom for de de har et talent for det.

 

Humor er egentlig et prov på sosiale antenner.

Endret av Azidops
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...