Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Tja, jeg vil si det. Om hun ikke hadde vært hypp hadde hun ikke svart.

Få henne ut og begynn å "act-like girlffriends.." Gjør det først så snakkæ`r vi.. Er ingen jeg kjenner som blir superhæppy pga ett svar på Fjaseboka :cool:

 

Men en start, det kan det jo være, men det blir til det du gjør av det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål til folket:

 

Hvorfor har noen jenter en trang til å ytre at de foretrekker stor pikk når man er i en sjekkesituasjon f.eks på fest?

 

Scenario: Gutter og jenter sitter rundt et bord. folk er i flørtemodus, spenningen ligger i luften. samtalen dreier seg om hva gutter liker og hva jenter liker. Plutselig utbryter en av jentene at hun må ha stor pikk, litt ut av det blå uten direkte spørsmål om hvilken størrelse hun liker.

 

Dette scenarioet har jeg opplevd flere ganger. Det som forbløffer meg er den litt lite sosiale intelligente utsagnet, litt som en gutt sier at han foretrekker store pupper i en forsamling med "flatbrystede" jenter. Forskjellen her er at puppestørrelsen er synlig for alle, mens pikkstørrelsen er skjult, ergo kan det sees på som en neg fra guttens side, en form for taktikk.

 

Men hva vil jenten oppnå med et slikt utsagn i gitt scenario? Noen som har en ide?

Lenke til kommentar

Jeg og min beste venn (han er ca. helt lik meg i oppførsel og tankegang) har en kamerat som henger med av og til. Denne kameraten er en knakende god kar, bortsett fra på et område: mindreverdighetskompleks. Han har et enormt behov for å prøve å hevde seg når han er med oss.

 

Dette betyr at han veldig ofte kommer med kommentarer som prøver å sette oss i et dårlig lys. Dette kan være ting vi har gjort i fortiden, rene spøker osv. Vi finner det dog bare artig, og jeg pleier bare å spinne videre på det. Blant annet har kameraten kommentert min og min beste venns "forhold", som oftest rundt andre jenter. Vi henger i lag, flørter i lag, jakter jenter i lag, sover i lag, gamer i lag, spyr i lag osv.

 

Da spinner jeg videre på det, og forteller alle historiene vi har hatt i lag: Hvordan jeg våknet av at min beste venn prøvde å spoone meg - når han var naken. Den gangen vi nesten hadde MMF-trekant. Den gangen vi klina for å få røyk (hvorpå vi begge sier at vi er den beste kysseren vi har opplevd) osv.

 

 

Dette pleier å funke veldig godt, for meg! Du tar det som skal være en nedsettende kommentar, du overdriver den (beste med real life stories) og ler av det. Selvironi.

 

Kommentarer jeg har fått:

Random: "Du drikker jo så jævlig mye, din jævla alkis!"

Meg: "Pfft, er bare en fungerende alkoholiker. Eller var det et faretegn når man sitter naken i mørket, drikker øl og legger kabal mens man venter på at vorset skal begynne? / Jeg hadde et mareritt her om dagen... Levra min rev seg løs og flyktet fra meg... :("

 

Random: "Du knulla jo hun dritstygge osv"

Meg: "Yes, våkna opp til en strandet hval på siden av meg. Vurderte et øyeblikk om det var verdt å gnage av meg armen for å komme meg unna. Verste er at hun stalker meg den dag i dag, og komplimenterer den fantastiske sexen vi hadde. :D"

 

Random: "Du var jo så jævlig nerd før!"

Meg: "Yup. Tok faktisk så lang tid siden jeg så solen og virkelige mennesker, at jeg omtalte meg selv som Gollum."

 

 

Igjen, dette funker for meg. Det er ikke sikkert det funker for deg.

Jeg er helt enig. Faktisk kan man betrakte det som om den som forsøker å AMOG'e deg gjør deg en tjeneste ved å gi deg en ypperlig sjanse til å vise at du ikke føler deg truet av det og at du har selv-ironi.

Lenke til kommentar

Men hva vil jenten oppnå med et slikt utsagn i gitt scenario? Noen som har en ide?

Det kan være at det bare glapp ut fordi det var det hun begynte å tenke på når dere snakket om temaet. Vet ikke om alkohol er involvert, men når man mikser sexprat med alkohol så blir det til at man sier ting man ikke ellers ville innrømmet. Har snakket med jenter som har en klar, offisiell "Størrelse betyr ingenting"-linje hvis noen spør, som innrømmer at det faktisk har noe å si - det er bare ikke noe de innrømmer. Dette var kanskje et forum hvor hun fikk sagt at det faktisk kan ha noe å si, og da glipper det ut.

 

Eller det kan være at hun vil se hvordan guttene reagerer, slik at hun kan kanskje finne ut hvem som stiller sterkt og hvem som stiller svakt. Er det flere kjekke kandidater rundt et bord så finner man ut hvem som har selvtillit (og kanskje andre ting også) ved å si ting som tar deg litt på senga. Hvis man begynner å stamme og ikke vet hva man skal si så fremstår man som både usikker på seg selv og på det man stiller med, mens en som hører noe sånt og tar det veldig lett vil fremstå som full av selvtillit og kanskje ikke bekymret for å skuffe jenter som har slike krav.

Lenke til kommentar

Okei så jeg har denne søte venninna jeg liker utrolig godt (Ikke hun fra hønefoss.. Hun er på vent akkurat nå..)

 

Vi har bittelitt kontakt sammen, det kommer og går som regel.. Kan ha opphold med flere måneder men det varierer.

 

Idag så farget hun håret mitt fordi jeg lurte på om hun hadde lyst til å gjøre det da jeg spurte i forrige uke og vi kom begge fram til en dato.

 

Så lurer jeg på.. Hvordan skal jeg gå fram med henne? Asså jeg føler at PUA skilsa ikke FUNKER HELT. Det funker med måten jeg svarer på og sjarmerer med avsluttende morsomme setninger som får henne til å le, men jeg føler at siden vi ikke har hatt så mye kontakt sammen at hun ville allerede visst hva jeg var ute etter om jeg gikk for KINO eller kyss, eller lignende.. Derfor prøvde jeg å få henne til å farge håret mitt.. Slik at hun på en måte blir vant til å ta på meg :p Litt sånn oppvarmingsfase x) er litt komiskt men det funket.. Vi hadde det helt greit og snakket sammen inne på skolen der hun er.. Det var 2 venninner tilstede så hun følte seg ikke så mye "Presset" eller ukomfortabel, siden hun hadde bekjente til stede..

 

Men hva gjør jeg nå? Jeg elsker henne så inderlig! xD Jeg kunne fint ha gifta meg med hu, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram.. Så langt er alt veery good, men denne kontakten som har kommet og gått over tid gjør situasjonen litt "weird". Og jeg føler at å ringe henne imorgen eller om 1 uke, så vet hun allerede hva jeg vil fram til.. Hvordan skal jeg få henne, uten å virke for interessert, men at hun også blir "komfortabel" med meg (hun er dette allerede) men mente sånn at hun også selv ringer og ikke bare meg, uten at jeg failer oppdraget? :hrm:

 

Jeg syns iallefall det farge-håret trikset var en fin start :)

Lenke til kommentar

Er det så farlig om hun finner ut at du er interessert?

 

Fortsetter du å treffe hun uten å få vist noen form form intensjon (f.eks. kino eskalering) vil du sannsynligvis havne i vennesonen. Han gutten hun sminker med venninene (Farge håret i ditt tilfelle) er ikke han gutten hun ønsker i senga.

 

Ikke misforstå. Jeg mener ikke at "farge håret-rutinen" din var dårlig. Jeg prøver ikke å si at hun ikke vil noe mer med deg. Men uansett aktivitet uten intensjon eller eskalering får deg ikke fremover, og målet ditt er å komme fremover.

 

Ring hun, møt hun, eskaler. Drit i å skjule intensjonene dine, gjør dem sterke.

 

Du kunne ha giftet deg med hun? Tenk på hun som at dere allerede er gift. Hva ville en mann gjort dersom han vil ha kona si akkuratt der og da? Det gjør du.

 

Har du ikke selvtilliten til å utføre det kongruent så gamer du hun i ditt tempo, men med baktanke om at du hele tiden skal komme deg fremover. Ikke gjør tenkingen der og da, ta den når du er alene.

 

Som jeg nevnte litt lenger opp; det å tenke på jenta som en du allerede er sammen med (eller gift med i ditt eksempel ;)) kan gjøre situasjonen mye lettere dersom du klarer å implimentere mindsettet. Da forsvinner mye av nærvøsiteten.

Endret av Touchdown
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det så farlig om hun finner ut at du er interessert?

 

Fortsetter du å treffe hun uten å få vist noen form form intensjon (f.eks. kino eskalering) vil du sannsynligvis havne i vennesonen. Han gutten hun sminker med venninene (Farge håret i ditt tilfelle) er ikke han gutten hun ønsker i senga.

 

Ikke misforstå. Jeg mener ikke at "farge håret-rutinen" din var dårlig. Jeg prøver ikke å si at hun ikke vil noe mer med deg. Men uansett aktivitet uten intensjon eller eskalering får deg ikke fremover, og målet ditt er å komme fremover.

 

Ring hun, møt hun, eskaler. Drit i å skjule intensjonene dine, gjør dem sterke.

 

Du kunne ha giftet deg med hun? Tenk på hun som at dere allerede er gift. Hva ville en mann gjort dersom han vil ha kona si akkuratt der og da? Det gjør du.

 

Har du ikke selvtilliten til å utføre det kongruent så gamer du hun i ditt tempo, men med baktanke om at du hele tiden skal komme deg fremover. Ikke gjør tenkingen der og da, ta den når du er alene.

 

Som jeg nevnte litt lenger opp; det å tenke på jenta som en du allerede er sammen med (eller gift med i ditt eksempel ;)) kan gjøre situasjonen mye lettere dersom du klarer å implimentere mindsettet. Da forsvinner mye av nærvøsiteten.

Jeg burde hatt inkludert følgende i forrige innlegg..

 

Men Ja/Jo/Vet ikke, det er for meg litt en big-deal om at hun finner ut at jeg er interessert.. Jeg vil ikke bli avvist. Jeg er redd for å bli avvist. Jeg liker henne såpass at jeg vil ikke miste henne ved å gjøre feiltakelser.. Nå var jeg sammen med kusina hennes, deretter ble det fort slutt og vi fikk kontakt sammen. Men sant er det at hvis ikke jeg fortsetter å vise interesse mister man over tid relation til hverandre som man ikke ønsker, og da går det ikke forover men bakover.

 

Og ja da havner man i vennesonen. Jeg kunne ikke vært mer enig i at man må eskalere, men jeg føler at jeg greier det ikke. (Nå vet ikke jeg om det er mange her inne som hadde tørt og koseflørte mens 2 andre supersøte/hotte venninner var i samme rom) Men jeg fikk iallefall "ertet" henne litt slik at hun slo meg på armen (lekesloss) sånn at jeg slo henne tilbake og vi tok på hverandre litt der og hadde en fin liten stund og jeg husker ikke hva jeg sa men fikk henne til å le etter det.. Men ikke sant for å få eskalert enda mer må jeg HA enda mer tid med henne.

 

Enkelt å greit men jeg føler hele problemet er at, JEG ikke klarer å pulle-the-trigger fordi at jeg føler på hun at på en eller annen måte vet hva jeg allerede har lyst til.. Å det ho tror jeg vil, er faktisk IKKE intensjonen. Ho tror jeg har lyst til å bare pule ho. Jeg ønsker at hun kunne vært kjæresten min. Vi hadde passet godt sammen fordi vi er av begge samme type og stil. Jeg har klart så ufattelig mange ganger å kommet ut av komfort sonen min, jeg bare eskalerer sakte ved å nippe på haka eller tulle så er jeg allerede i gang og blir mer og mer flinkere med eskaleringen i større grad.

 

Men her er liksom problemet at.. Jeg føler at jeg kommer til å faile så sykt om jeg gjør noe feil og tør ikke ta steget, og det er fordi jeg liker henne så sykt og jeg føler at hun er liksom bare den eneste for meg, og jeg må være perfekt for å ikke føkke opp. Derfor blir det bare småeskalering som jeg allerede vet er sikkert uten at det blir feil og ting jeg kan si uten at det blir feil. Men it sucks! Det er den følelsen når du er forelsket og vil ha jenta men prøver og være best mulig og du skjelver omtrent når du bare sier noe til henne.

 

Heldigvis klarer jeg å sette igang på en måte som fjerner all nervøsitet og usikkerhet ved å tulle med jenta og erte henne og det gjør iallefall at jeg slipper å skjelve og kan være meg selv ;)

Lenke til kommentar

sjekketriks, gjennomtenkt?

 

Når jeg vanligvis vil sjekke opp ei dame, så er det som nevnt over her, at personen er bare en person i seg selv, men fra sted til sted, spiller man forskjellige roller.

 

Typisk, single damer på byen vil oppfattes som mer innelukket, (Dette er selvfølgelig relativt)

 

Men mitt tips til å få dama på f.eks fest.

 

Ikke gi henne for mye oppmerksomhet, vær buddies med alle, slik at du virker veldig populær.

(festens midtpunkt)

 

Viss du skal ha en samtale med henne, la den være litt '' tilfeldig'', litt sånn som at du skunset borti henne og unnskyld det var ikke meningen, men sykt fint vær i dag.

 

Forhold samtalen litt rettet mot henne, og med en gang det blir spørsmål om deg, forhold det litt mystisk, ikke bus på med gateadresse, navn og nummer med en gang. Enda en ting som ikke er lurt er å stå rett om jenta når du prater med henne,

stå litt på skrå. Gjerne tull med henne til å begynne med, vis at du tørr, å du duger.

Om du klarer å få henne til å rakke ned på seg selv er det et super pluss. litt på spøk, (Jeg er super sterk, og du er bare bitteliten å ikke fult så sterk)

 

Jenter liker å bli tatt på, og da mener jeg ikke puppene eller lårene, f.eks om du stryker henne over håret eller noe. og viss jenten tar seg selv på det stedet i håret etterpå (stryker seg selv i håret) Da har du gjordt det greit.

 

Blikk, ang blikk, du skal aldri stirre ei jente i senk, men det å vinne en ''stirrekonkuranse'' er veldig bra. (Viss hun ser på deg, sørg for at hun er den første som bryter øyekontakt.

 

En annen ting er å sjekke opp jenter når de minst venter det. Da er de mer åpne for samtaler å andre ting (slik jeg opplever det)

F.eks biblioteket, butikken, på gata.

 

 

Håper dere får noe nytte av dette, det har ihvertfall jeg.

 

-Thor

Lenke til kommentar

Hihi, nostalgi å lese igjen her kjente jeg.

 

Hvordan står det til med folket? Blir det pult no?

 

Tja, ble mus på meg i vinter faktisk. Begge var passe drita, men jeg huska på det meste du skrev i førsteposten ;) Pløyer med nå gjennom alt av lesestoff på nettet og selv om jeg fortsatt er ganske så AFC så må jeg si jeg begynner å forstå bildet og så smått begynner å kontrollere emnet.

Lenke til kommentar

Hmm.

I det siste har jeg kommet til et punkt hvor jeg bare gidder å knulle i fylla.

Drar ut omtrent hver helg, ikke kun for å møte jenter, selv om det er en del av det, men også for å bli kjent med nye folk og utvide nettverket mitt.

 

Tidligere når jeg møtte jenter jobba jeg litt for å få de over på film eller noe, nå har jeg kutta det helt ut og vil bare dra på fest med de.

Tror litt av problemet er at når jeg er full kan jeg feie de jeg ikke har noen planer om videre forhold med, men som edru fant jeg ut at det ble mer stress.

 

Flere jenter jeg måtte si at jeg ikke var intr, og det var liksom etter jeg hadde pusha på og etter vi hadde hatt sex, følte meg liksom litt råtten etterpå, men aldri etter fyllesex...

Lenke til kommentar

Hmm.

I det siste har jeg kommet til et punkt hvor jeg bare gidder å knulle i fylla.

Drar ut omtrent hver helg, ikke kun for å møte jenter, selv om det er en del av det, men også for å bli kjent med nye folk og utvide nettverket mitt.

 

Tidligere når jeg møtte jenter jobba jeg litt for å få de over på film eller noe, nå har jeg kutta det helt ut og vil bare dra på fest med de.

Tror litt av problemet er at når jeg er full kan jeg feie de jeg ikke har noen planer om videre forhold med, men som edru fant jeg ut at det ble mer stress.

 

Flere jenter jeg måtte si at jeg ikke var intr, og det var liksom etter jeg hadde pusha på og etter vi hadde hatt sex, følte meg liksom litt råtten etterpå, men aldri etter fyllesex...

Jeg har alltid slitt med det å føle meg råtten. Når jeg har truffet jenter på byn/fest som interesserte meg, så har jeg som regel stoppet ved roting. Alt for redd for å skape forventninger om noe mer. Foretrekker å få alt på det reine så fort som mulig. Dette er kanskje et hinder i jakten på mus, men jeg foretrekker dette fremfor å være helt kald.

Dette viser bare at du er en sympatisk fyr. Veldig positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.

I det siste har jeg kommet til et punkt hvor jeg bare gidder å knulle i fylla.

Drar ut omtrent hver helg, ikke kun for å møte jenter, selv om det er en del av det, men også for å bli kjent med nye folk og utvide nettverket mitt.

 

Tidligere når jeg møtte jenter jobba jeg litt for å få de over på film eller noe, nå har jeg kutta det helt ut og vil bare dra på fest med de.

Tror litt av problemet er at når jeg er full kan jeg feie de jeg ikke har noen planer om videre forhold med, men som edru fant jeg ut at det ble mer stress.

 

Flere jenter jeg måtte si at jeg ikke var intr, og det var liksom etter jeg hadde pusha på og etter vi hadde hatt sex, følte meg liksom litt råtten etterpå, men aldri etter fyllesex...

Jeg har alltid slitt med det å føle meg råtten. Når jeg har truffet jenter på byn/fest som interesserte meg, så har jeg som regel stoppet ved roting. Alt for redd for å skape forventninger om noe mer. Foretrekker å få alt på det reine så fort som mulig. Dette er kanskje et hinder i jakten på mus, men jeg foretrekker dette fremfor å være helt kald.

Dette viser bare at du er en sympatisk fyr. Veldig positivt.

Alan Harper du.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bare lurte på hvor grensen deres går til å vise inteativ.

 

Møtte nemlig ei jente som jeg var med hjem for 4 uker siden, og siden jeg likte henne litt har jeg liksom prøvd å få til å møte henne igjen.

 

Har spurt to søndager, og den ene gangen vi avtale å møtes ble hun syk og den andre gangen kunne hun ikke pga besøk. Hun sa at det ville vært kjempe koselig å møtes. Har også spurt to andre lørdager om hun var ute den kvelden, men det var hun ikke.

 

Greia er at hun er veldig hyggelig på meldingene, og kommer med oppfølgningsspørsmål og snakker til meg på face. Men hun tar ikke inteativ til å møtes, selv etter alle de gangene jeg har vist inteativ.

 

Føler da at hun ikke er keen på å møtes, selv om hun er veldig hyggelig når jeg tar kontakt. Hater også å mase, og gidder ikke virke desp.

 

Hva tror dere? :)

 

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...