Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hey, kompis, dersom du mener jeg har vært krass i ordbruken så beklager jeg det dersom du har oppfattet det sånn. Men sex-talk er done deal. Det er som KINO, det er en veldig viktig del av sjekking. Personlig er jeg faktisk ikke noe sex-talk-helt, der har jeg absolutt mye å hente (fordi jeg er; som nevnt 100 ganger, ikke perfekt), men det ER en veldig viktig del. Dersom man gjør det feil så er det HELT KATASTROFALT, i eksempelet du ga med kompisen din for eksempel, men det er null kalibrering og "riktig" bruk av sexprat. Dersom vi skal omformulere det, så er "riktig sexprat" EKSTREMT viktig og kan være "avgjørende" for om det skjer noe/ikke skjer noe.

 

At det ikke funket for deg betyr likevel ikke at du bør fraråde det, da må du/andre/jeg øve på det, fordi selv om noe ikke funker for deg, så er dette med sexprat såpass gjennomtestet at det funker. Samme som med KINO.

 

Jeg tror sikkert det er flere her inne som er flinkere enn meg på sexpraten, jeg har aldri hevdet at jeg er en mester i noe som helst, men det er viktig å skjønne at visse ting bare funker og andre ting ikke funker. Sexprat er én av dem.

Du har vært krass i ordbruken, ikke det at jeg tar meg nær av det, men det er helt unødvendig. Og ja jeg kunne ikke vært mer enig, sex-talk er en viktig del av sjekking, men som sagt, det må passe inn i den rette situasjonen. Eneste grunnen til at jeg frarådet det var egentlig bare fordi at hvis noen "newbs" leser at sexprat er måten å få jenta på, så håper jeg for himmel og havs skyld at de veit hva de sier.. Med andre ord, er man ikke helt sikker.. Bedre å la vær med sexprat til man er kommet litt lengere mener jeg ;)

 

Jeg bruker selv dette "verktøyet", men det fungerer mest komiskt fordi jeg er litt dirty, derfor veit jeg ikke helt om jenta ler fordi hun syns det er morsomt eller om jeg er en smule teit. Har uansett ikke satt megselv i en verre posisjon til target, så ille er det heldigvis ikke.

 

Men ja, helt riktig, det må vites når det skal brukes, og man må si det rette I den rette situasjonen.

Tenkte det hadde vært artig å hørt om folk driver å snakker dritt til de jentene som de er interessert i på byn. En venn av meg driver å gjør dette, og lyktes ofte. Jenter er, som kjent, ute etter utfordringer når de skal sjekke opp en gutt, hvis ikke de er sprengkåte ofc.

 

Det å få et "hei :)" av ei nydelig jente på en uteplass, er jo alle gutters drøm. Det å svare: "Hva feiler det deg da? Gå vekk!" og lignende, er det nok de færreste som tørr. For du kan selvsagt være ekstremt uheldig å få deg en på tryne :thumbup: Men samtidig så kan du lokke deg til ei jente, som ser på deg som en utfordring.

 

Flere som gjør dette?..

Jeg var på byen i hønefoss faktisk, og meg og en gjeng kamerater hoppet smilende inn på dansegulvet, jeg var litt brisen så jeg smilte enda mer, og det kommer ei jente bort til meg, og tar armen sin rundt skuldra mi og sier "Halla gutter, men jeg tror jeg kommer til å huske han her mest resten av kvelden." Så siden jeg ikke helt var keen på hverken danse eller dame på den tia og bare skulle ut med gutta for å drikke og kose meg, så tok jeg vekk armen hennes og dyttet henne forsiktig vekk og smilte "Men jeg veit jo ikke engang hva du heter jo!" :tease:

 

Hun var etter meg resten av kvelden ;)

Så JA, det er faktisk ett eller annet med dette når man går litt hardere til verks at de.. Liker det?

De tenker vel, jeg kunne trengt en macho mann som setter folk på plass ellerno da vett.

 

Ja, jeg tror det ligger noe i dette med å virke litt utfordrene. Selv i helgen opplevde at jeg sa "Hey, står til" til ei jente, og da svarte hun med et stort smil og dro ned toppen sin. Da ble det liksom bare kjedelig å gjøre noe mer med hun. Ingen utfordring er ingen interesse - på en måte :hmm:

Ja sant det, men det var ikke "harsh" det du gjorde.. Du "avviste" på en måte ikke hennes IOI. Hadde du vært slik du sa i forrige innlegg der igjen, så hadde du bare "Faen erre du glaner på da?" Eller kanskje noe litt mildere.. Det hender jo at man kan starte en samtale slik og.. Og når man på en måte tilgir hverandre ikke på en direkte måte men på en måte sier noe fint eller skryter til hverandre litt på en "side-way-around-to-target" Så snur humøret fort og du kan bli kjent på en helt annen måte :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg tror det ligger noe i dette med å virke litt utfordrene. I helgen skulle jeg introdusere meg selv til ei jente, og spurte "Hey, står til?", og da svarte hun med et stort smil og dro ned toppen sin. Da ble det liksom bare kjedelig å gjøre noe mer med hun. Ingen utfordring er ingen interesse - på en måte

 

Nå vet ikke jeg hele historien, men, som jeg leser det syns jeg det virker som om at du rasjonaliserer deg til en unnskyldning for å ikke fortsette. Hun reagerte kanskje litt "intenst", men det gjør det ikke noe mindre utfordrende av den grunn.

 

Kanskje det bare er meg, men jeg går etter hva jeg har lyst på, ikke etter hva jeg anser som utfordrende for å booste egoet mitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hey, kompis, dersom du mener jeg har vært krass i ordbruken så beklager jeg det dersom du har oppfattet det sånn. Men sex-talk er done deal. Det er som KINO, det er en veldig viktig del av sjekking. Personlig er jeg faktisk ikke noe sex-talk-helt, der har jeg absolutt mye å hente (fordi jeg er; som nevnt 100 ganger, ikke perfekt), men det ER en veldig viktig del. Dersom man gjør det feil så er det HELT KATASTROFALT, i eksempelet du ga med kompisen din for eksempel, men det er null kalibrering og "riktig" bruk av sexprat. Dersom vi skal omformulere det, så er "riktig sexprat" EKSTREMT viktig og kan være "avgjørende" for om det skjer noe/ikke skjer noe.

 

At det ikke funket for deg betyr likevel ikke at du bør fraråde det, da må du/andre/jeg øve på det, fordi selv om noe ikke funker for deg, så er dette med sexprat såpass gjennomtestet at det funker. Samme som med KINO.

 

Jeg tror sikkert det er flere her inne som er flinkere enn meg på sexpraten, jeg har aldri hevdet at jeg er en mester i noe som helst, men det er viktig å skjønne at visse ting bare funker og andre ting ikke funker. Sexprat er én av dem.

Du har vært krass i ordbruken, ikke det at jeg tar meg nær av det, men det er helt unødvendig. Og ja jeg kunne ikke vært mer enig, sex-talk er en viktig del av sjekking, men som sagt, det må passe inn i den rette situasjonen. Eneste grunnen til at jeg frarådet det var egentlig bare fordi at hvis noen "newbs" leser at sexprat er måten å få jenta på, så håper jeg for himmel og havs skyld at de veit hva de sier.. Med andre ord, er man ikke helt sikker.. Bedre å la vær med sexprat til man er kommet litt lengere mener jeg ;)

 

Jeg bruker selv dette "verktøyet", men det fungerer mest komiskt fordi jeg er litt dirty, derfor veit jeg ikke helt om jenta ler fordi hun syns det er morsomt eller om jeg er en smule teit. Har uansett ikke satt megselv i en verre posisjon til target, så ille er det heldigvis ikke.

 

Men ja, helt riktig, det må vites når det skal brukes, og man må si det rette I den rette situasjonen.

Tenkte det hadde vært artig å hørt om folk driver å snakker dritt til de jentene som de er interessert i på byn. En venn av meg driver å gjør dette, og lyktes ofte. Jenter er, som kjent, ute etter utfordringer når de skal sjekke opp en gutt, hvis ikke de er sprengkåte ofc.

 

Det å få et "hei :)" av ei nydelig jente på en uteplass, er jo alle gutters drøm. Det å svare: "Hva feiler det deg da? Gå vekk!" og lignende, er det nok de færreste som tørr. For du kan selvsagt være ekstremt uheldig å få deg en på tryne :thumbup: Men samtidig så kan du lokke deg til ei jente, som ser på deg som en utfordring.

 

Flere som gjør dette?..

Jeg var på byen i hønefoss faktisk, og meg og en gjeng kamerater hoppet smilende inn på dansegulvet, jeg var litt brisen så jeg smilte enda mer, og det kommer ei jente bort til meg, og tar armen sin rundt skuldra mi og sier "Halla gutter, men jeg tror jeg kommer til å huske han her mest resten av kvelden." Så siden jeg ikke helt var keen på hverken danse eller dame på den tia og bare skulle ut med gutta for å drikke og kose meg, så tok jeg vekk armen hennes og dyttet henne forsiktig vekk og smilte "Men jeg veit jo ikke engang hva du heter jo!" :tease:

 

Hun var etter meg resten av kvelden ;)

Så JA, det er faktisk ett eller annet med dette når man går litt hardere til verks at de.. Liker det?

De tenker vel, jeg kunne trengt en macho mann som setter folk på plass ellerno da vett.

 

Ja, jeg tror det ligger noe i dette med å virke litt utfordrene. I helgen skulle jeg introdusere meg selv til ei jente, og spurte "Hey, står til?", og da svarte hun med et stort smil og dro ned toppen sin. Da ble det liksom bare kjedelig å gjøre noe mer med hun. Ingen utfordring er ingen interesse - på en måte :hmm:

 

Var hun digg? hvis ja, hva var problemet?

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det ligger noe i dette med å virke litt utfordrene. I helgen skulle jeg introdusere meg selv til ei jente, og spurte "Hey, står til?", og da svarte hun med et stort smil og dro ned toppen sin. Da ble det liksom bare kjedelig å gjøre noe mer med hun. Ingen utfordring er ingen interesse - på en måte

 

Nå vet ikke jeg hele historien, men, som jeg leser det syns jeg det virker som om at du rasjonaliserer deg til en unnskyldning for å ikke fortsette. Hun reagerte kanskje litt "intenst", men det gjør det ikke noe mindre utfordrende av den grunn.

 

Kanskje det bare er meg, men jeg går etter hva jeg har lyst på, ikke etter hva jeg anser som utfordrende for å booste egoet mitt.

Alle ønsker et godt selvbilde av seg selv, så jeg er ikke uenig i at jeg muligens går for jenter som er mer utfordrene - for å føle meg selv bedre etterpå. Selvtillit gir en utstråling som kan hjelpe deg på byn. Ser ei jente at du har god selvtillit og koser deg, er det noe helt annet enn å virke usikker.

 

Jeg er derimot uenig i deg at jeg rasjonaliserer meg en unnskyldning til ikke å forsette. Jeg syns det er ekstremt tennene å møte ei jente, snakke med henne og samtidig tenke, hvordan er hun under klærna: Og da vil man jobbe for å få sett dette. Når ei fin jente komme bort å vise brødna sine med en eneste gang, blir det ikke samme tenningen. Det føles for enkelt for meg. Så er dette jo hvordan jeg tenker, og det er muligens bare jeg. Jeg har ikke et fasitsvar på hvordan man skal snakke til ei jente på byn eller om en skal droppe ei jente som er for lett eller ikke.

 

Når jeg leser gjennom det jeg skriver, så føler jeg kanskje det står: Jeg får alt jeg vil på byn, og kan velge og vrake. Det er ikke sant, og jeg vil ikke at folk her skal tro det. Går jeg for å få meg noe på byn, kommer jeg av og til tomhendt hem, jeg òg.

 

Legger til litt i edit: Møter jeg ei fin jente på byn, som jeg virkelig har lyst på, og hun virker enkel på tråden, så skjer det at jeg bare går for det òg. Det har litt med hvordan hun ser ut og oppfører seg. Jeg er ikke en type som bare vil ha utfordringer, og sier nei til jenter som er enkle på tråden. Men for at jeg skal tenne perfekt på jenter, ønsker jeg en skikkelig utfordring.

Endret av Third671
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det ligger noe i dette med å virke litt utfordrene. I helgen skulle jeg introdusere meg selv til ei jente, og spurte "Hey, står til?", og da svarte hun med et stort smil og dro ned toppen sin. Da ble det liksom bare kjedelig å gjøre noe mer med hun. Ingen utfordring er ingen interesse - på en måte

 

Nå vet ikke jeg hele historien, men, som jeg leser det syns jeg det virker som om at du rasjonaliserer deg til en unnskyldning for å ikke fortsette. Hun reagerte kanskje litt "intenst", men det gjør det ikke noe mindre utfordrende av den grunn.

 

Kanskje det bare er meg, men jeg går etter hva jeg har lyst på, ikke etter hva jeg anser som utfordrende for å booste egoet mitt.

Alle ønsker et godt selvbilde av seg selv, så jeg er ikke uenig i at jeg muligens går for jenter som er mer utfordrene - for å føle meg selv bedre etterpå. Selvtillit gir en utstråling som kan hjelpe deg på byn. Ser ei jente at du har god selvtillit og koser deg, er det noe helt annet enn å virke usikker.

 

Jeg er derimot uenig i deg at jeg rasjonaliserer meg en unnskyldning til ikke å forsette. Jeg syns det er ekstremt tennene å møte ei jente, snakke med henne og samtidig tenke, hvordan er hun under klærna: Og da vil man jobbe for å få sett dette. Når ei fin jente komme bort å vise brødna sine med en eneste gang, blir det ikke samme tenningen. Det føles for enkelt for meg. Så er dette jo hvordan jeg tenker, og det er muligens bare jeg. Jeg har ikke et fasitsvar på hvordan man skal snakke til ei jente på byn eller om en skal droppe ei jente som er for lett eller ikke.

 

Når jeg leser gjennom det jeg skriver, så føler jeg kanskje det står: Jeg får alt jeg vil på byn, og kan velge og vrake. Det er ikke sant, og jeg vil ikke at folk her skal tro det. Går jeg for å få meg noe på byn, kommer jeg av og til tomhendt hem, jeg òg.

 

Legger til litt i edit: Møter jeg ei fin jente på byn, som jeg virkelig har lyst på, og hun virker enkel på tråden, så skjer det at jeg bare går for det òg. Det har litt med hvordan hun ser ut og oppfører seg. Jeg er ikke en type som bare vil ha utfordringer, og sier nei til jenter som er enkle på tråden. Men for at jeg skal tenne perfekt på jenter, ønsker jeg en skikkelig utfordring.

Det er jo viktig med litt utfordring en gang i blant og ;)

Er jo sånt man blir bedre av!

 

Jeg liker å neg`e jentene hele tiden.. Bare tulle, til slutt så føler de seg så tullet med at de begynner å leke-slå på armen min og det er helt greit :)

Da får de ut litt god energi og får tatt litt på meg, mens jeg ikke har engang startet KINO på dem.. Rett etterpå snakker jeg om hva som helst mens jeg dytter skuldra dems en tomme eller to bakover og starter og tulle med dem igjen ;)

 

Det funker så fett at jeg tar tak i hånda til jenta og gir henne en piruett og danser mens jeg koser og ler med henne. Det burde absolutt prøves. Men som du sa, da kommer det med at man har selvtillitt og fått dette fra andre field-tester og bare eksperimenterer med ting man vet er sikkert ;)

 

Funker fjell det.

Lenke til kommentar

Alle ønsker et godt selvbilde av seg selv, så jeg er ikke uenig i at jeg muligens går for jenter som er mer utfordrene - for å føle meg selv bedre etterpå.

Er nok ikke helt heldig å være avhengig av bekreftelse fra en random chick for å kunne ha et godt selvbilde.

Selvsagt! Nå sliter jeg ikke med selvtillit eller noe, men jeg syns uansett at jeg føler meg bedre om meg selv, hvis jeg får jenter jeg må kjempe meg til enn jenter som alle kunne fått. Det kan du vel forstå..

Lenke til kommentar

Hva gjør man egentlig med AMOG eller folk som prøver å rakke ned på din stilling som Alpha?

Du lar han fortsette? For da er det jo bare han som driter seg automatisk ut.. Jentene vil jo se dette og da ser de jo en som hakker ned på deg.. Er iallefall sånn jeg gjør det =) Og ingen jenter liker eller vil være med en annen som bare snakker dritt om en annen gutt som de allerede liker og vil være med (Deg) ikke sant?

 

Nå vet jeg ikke i hvilken grad han "hakker" ned på deg da, men selv ved den minste grad, så bare ignorerer jeg vedkommende og fokuserer på target :)

Lenke til kommentar

I form av at han ripper opp tidligere ting jeg har gjort eller bare er über-fjortis og kommer med dumme utsagn som "ÔK" og lignende.

Hmm.. Vel det er jo teit at han skal "rippe" opp ting som du ikke vil høre ikke sant? De fleste er jo enige/vil ikke at dette skal skje ikke sant? Vel jeg gir bare samme rådet.. La han fortsette? Hvis det har han har alt å si gjennom ett sett "Hvor teit og de dumme tinga du har gjort" Så er det jo han som ser dum ut? Du kan jo svare sånn som "Ok? Du har mye å snakke/finne på idag eller?"

 

Eller så tror jeg faktisk ikke at jeg hadde giddi å vært sammen med en sånn som han. Jeg hadde tatt med bestekompisene mine ut på byen og så hadde de vært Wingman/Backa meg opp sånn som det burde være. Er jo bare leit og teit når andre skal gjøre deg ukomfortabel, jeg antar det er det du blir når sånt skjer.. Forståelig.. Men du kan jo også prøve og konfrontere.. Det blir litt mer av en utfordring, men at du svarer med ydmykhet.. Sånn at måten DU svarer på, blir mer slik at etter du har svart, så går han enda litt og litt mer ned på lista, mens du kanskje ikke går dramatisk opp men du holder deg hvertfall der du er..

 

Det kan være sånn som: "Han tryna inn i noe busker da han var 13 år, og jeg stod og lo så jævli av han"

 

Du svarer: "Noen hadde kutta bremsene, det vakke deg vel? Ellers var det jo litt gøy på en måte, men du har det gøy i å snakke om gamle hendelser av meg eller?"

 

Bare sånnt kjapt eksempel.. Kompis.. Er ikke noe fasitsvar på dette i verdenen. Alle er forskjellige ergo du må kalibrere deg inn, men så fort dette er gjort, kan du ta han så jæææævlig.

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Jeg og min beste venn (han er ca. helt lik meg i oppførsel og tankegang) har en kamerat som henger med av og til. Denne kameraten er en knakende god kar, bortsett fra på et område: mindreverdighetskompleks. Han har et enormt behov for å prøve å hevde seg når han er med oss.

 

Dette betyr at han veldig ofte kommer med kommentarer som prøver å sette oss i et dårlig lys. Dette kan være ting vi har gjort i fortiden, rene spøker osv. Vi finner det dog bare artig, og jeg pleier bare å spinne videre på det. Blant annet har kameraten kommentert min og min beste venns "forhold", som oftest rundt andre jenter. Vi henger i lag, flørter i lag, jakter jenter i lag, sover i lag, gamer i lag, spyr i lag osv.

 

Da spinner jeg videre på det, og forteller alle historiene vi har hatt i lag: Hvordan jeg våknet av at min beste venn prøvde å spoone meg - når han var naken. Den gangen vi nesten hadde MMF-trekant. Den gangen vi klina for å få røyk (hvorpå vi begge sier at vi er den beste kysseren vi har opplevd) osv.

 

 

Dette pleier å funke veldig godt, for meg! Du tar det som skal være en nedsettende kommentar, du overdriver den (beste med real life stories) og ler av det. Selvironi.

 

Kommentarer jeg har fått:

Random: "Du drikker jo så jævlig mye, din jævla alkis!"

Meg: "Pfft, er bare en fungerende alkoholiker. Eller var det et faretegn når man sitter naken i mørket, drikker øl og legger kabal mens man venter på at vorset skal begynne? / Jeg hadde et mareritt her om dagen... Levra min rev seg løs og flyktet fra meg... :("

 

Random: "Du knulla jo hun dritstygge osv"

Meg: "Yes, våkna opp til en strandet hval på siden av meg. Vurderte et øyeblikk om det var verdt å gnage av meg armen for å komme meg unna. Verste er at hun stalker meg den dag i dag, og komplimenterer den fantastiske sexen vi hadde. :D"

 

Random: "Du var jo så jævlig nerd før!"

Meg: "Yup. Tok faktisk så lang tid siden jeg så solen og virkelige mennesker, at jeg omtalte meg selv som Gollum."

 

 

Igjen, dette funker for meg. Det er ikke sikkert det funker for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...