Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er flink, Dorian! :)

 

Skulle gjerne likt å visst litt mer om det å lese tegn. Har du noe godt lesestoff eller erfaringer du vil dele?

1. Erfaring trumfer alt, alle er forskjellige, osv. Kjedelig men sant.

2. Alkohol gjør deg sløvere, du vil aldri være like flink til å lese folk når du er ruset.

3. Følg med på henne. Det er ikke så viktig hva hun sier, men følg med på hvordan hun sier det og hvordan hun hører på deg når du snakker.

4. Hvis du sier "hold meg i hånden, vi skal på tur" og hun nøler litt og deretter holder deg sånn så er det ikke like bra som at hun gjør sånn. Det virker åpenbart, men poenget er at hvordan hun reagerer på hva du gjør påvirker det neste du gjør. Hvis du merker at hun er skeptisk så må du trappe ned, ikke vise like mye interesse men være litt mer interessant, og fiske henne tilbake igjen. Tenk på katten og snoren, det er kun interessant når det er akkurat utenfor rekkeviddere, ikke hvis det henger i taket eller ligger i ro.

5. Ikke heng deg opp i sider som snakker om IOIs (indicators of interest). Min erfaring er at man ser etter dem framfor å legge merke til dem, og det tjener du ingenting på. Hvis hun leker med håret og ser ned når du ser på henne så er hun sannsynligvis interessert, men at hun ser ned når du sier noe kan også bety at hun sier til seg selv "herregud, for en dust". Bare du har åpne øyne og følger med på situasjonen så burde du klare å se ganske greit hvor interessenivået hennes ligger.

 

 

Og selvfølgelig, et tips fra Tim som jeg setter veldig pris på (men som lett kan misbrukes hvis man ikke tør å gjøre noe) - ikke sats alt på én jente hvis hun ikke er interessert. Du burde klare å få jenter flest merkbart interessert i løpet av en halvtime, så hvis det er gått en time uten at du har eskalert skikkelig/fått god respons så er det lov å takke for samtalen og stikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk. Gode tips som absolutt er verdt å ha med seg. En del ting er jo selvsagt ganske åpenbart. Det var det som ikke er så åpenbart jeg tenkte mest på, men innser at det fort kan bli for mye overanalysering.

 

Ang det siste fra Tim der, så blir det jo som en bok. Hvis innledningen er god, så får du lyst til å lese videre.

Lenke til kommentar

Hva er din bakgrunn for all kunnskapen du har om samliv og relasjoner? Tilnærmet alle innleggene jeg leser av deg virker veldig reflekterte og vel besvarte.

Jo, takk. Jeg studerer psykologi, så får inn en del kunnskap derfra, i tillegg til en generell interesse for temaet, som gjør at man reflekterer mye rundt den slags problemstillinger.

Lenke til kommentar

Det gjelder vel bare å finne litt ut ved å praktisere med jenter, hvordan jenter faktisk fungerer så kan man komme langt.

 

Det er ikke vanskelig som mange tror, la oss nå ta utgangspunktet i at alle er noobs, så gjelder det bare å være en interessant kar, en som klarer og ha det gøy/gjøre seg selv tilfreds, enten det er å klatre opp i trærne og gjøre ett stunt eller tulle med en på gata.

 

Så har man disse stepsa. Som det finnes tusenvis av bøker om fra "eksperter" om hvordan man skal gå fram.

 

Første er vel velg deg ett "target" eller en som du liker, snakk med henne og bli litt kjent. Er bare å holde en positiv og glad samtale så er mye gjort, men ikke fornærm eller si ting som kan få henne til å føle seg uvel for da rykker du litt ned asså.

 

Neste steg blir vel å få tak i IOI og utføre litt KINO. Her kommer den "utfordringa" mi som jeg liker å kalle det. Ta litt på henne lek, tøys, rett og slett ert henne litt alt på en positiv måte.. Når jeg har fått nok av IOI så pleier jeg enten å si "Men er du en flink kysser?" Og denne har aldri slått feil, så enten lener begge oss mot hverandre eller så sier hun "Kom og finn ut da vel :new_woot:"

Eller en som garantert alltid har fungert "Du er så søt, jeg prøver så utrolig hardt å ikke kysse deg nå" :love:

 

Og herfra, 3 valg. Enten lener begge seg mot hverandre, JOB DONE. Eller nr2. Det blir helt stille og jeg må hjelpe stillheten og si "Er vel redd for å få ett slag i trynet x)" Også er det gjort eller nr3. At hun sier "Hva er det du venter på da a?" :blush:

 

Og siste steg sånn som jeg ser det er å få nummeret hennes eller slik at hun nesten alltid er tilgjengelig for meg :)

Kan også nevne at er vi begge helt betatt av hverandre så gir jeg brødet mitt til henne, og da satser man virkelig på hverandre. Da kan det hende det allerede er forhold dagen eller noen dager etter.

 

Sånn, det var litt av min erfaring og sånn som jeg har gjort det.. Når jeg skal "gjøre" det :cool:

Lenke til kommentar

Hva er din bakgrunn for all kunnskapen du har om samliv og relasjoner? Tilnærmet alle innleggene jeg leser av deg virker veldig reflekterte og vel besvarte.

Jo, takk. Jeg studerer psykologi, så får inn en del kunnskap derfra, i tillegg til en generell interesse for temaet, som gjør at man reflekterer mye rundt den slags problemstillinger.

 

Vurderer å studere det selv. Enten 1 eller 3 år på NTNU hvis jeg kommer inn.

 

Hvor studerer du?

Lenke til kommentar

Og herfra, 3 valg. Enten lener begge seg mot hverandre, JOB DONE. Eller nr2. Det blir helt stille og jeg må hjelpe stillheten og si "Er vel redd for å få ett slag i trynet x)" Også er det gjort eller nr3. At hun sier "Hva er det du venter på da a?" :blush:

 

Hvorfor må DU hjelpe stillheten? Takler du ikke pinlig stillhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk. Gode tips som absolutt er verdt å ha med seg. En del ting er jo selvsagt ganske åpenbart. Det var det som ikke er så åpenbart jeg tenkte mest på, men innser at det fort kan bli for mye overanalysering.

 

Problemet for folk flest, i sjekkesammenheng, er at ting som er åpenbart i utganspuntket ikke nødvendigvis samsvarer med hvordan man handler.

Lenke til kommentar

Isåfall en veldig ung 21-åring.

Lurer litt på gå psykologi selv om jeg klarer å komme inn, men det beste er vel da å ta en hel utdanning ? 6år for å bli psykolog

 

Det kan jeg være enig med deg i, men det er ikke noe poeng å henge seg opp i. Forskjell på folk vil det alltid være. Det burde heller ikke være noe problem å anslå alder når dere kan så mye om psykologi.

 

Forstår ikke helt spørsmålet ditt heller. Snakker du om årsstudium vs. bachelor? Du lurer på å gå psykologi selv om du kommer inn? Blir helt forvirret, men det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Vil ikkje sei at eg kan so alt for mykje om psyokologi som fag. Men er jo alltid interessant å studere menneskers interaction med kvarandre. Og ein får jo meir erfaring etter kvart som ein oppleve oppturer og nedturer.

Sjølv ville eg gjettet på 17 år, ikkje meint som ein fornærmelse. Men meir som det virker som personen har eit veldig "uskyldig" syn på verden.

Lenke til kommentar

Brorparten som diskuterer her inne har vel over middels kunnskap om mennesker og psykologi. Det jeg skrev var heller ikke ment som et stikk til noen, men når man spør om alder er det som oftest fordi man reagerer på skrivemåten. Her vil folk alltid være forskjellig. Noen har ikke utforsket verden, er glad i smileyer, osv.

Lenke til kommentar

Just to clarify; psykologistudiet er jævlig mye piss. Atferdspsykologi og relasjonspsykologi osv. er bare en liten del av pensum. De første årene av psykologistudiene er jævlig mye piss og nesten irrelevant i denne sammenheng. En liten headsup, bare.

 

Folk har helt feil forventninger hvis dere tror at det å begynne på psykologistudiet (som for øvrig er et av de vanskeligste studiene å komme innpå pga. latterlig mange søkende) er den rette veien for å bli MASTER-PUA 2011.

 

Vil man bli bra med damer så er det bare egen erfaring som funker. Det finnes ingen rutiner som funker 100 % eller retningslinjer som leder deg til Mekka, alle mennesker er individuelle og alle situasjoner er annerledes, det eneste du kan gjøre er å minimere faktoren for rejections/fail - det å begynne på et profesjonsstudium type psykologi er helt latterlig. Det er litt som å begynne på Narvesen fordi man er glad i sjokolade, liksom. Det er JÆVLIG MYE MER enn sjokolade. Det er et pensum som er så stort og tjukt og irrelevant i en relasjonsmessig sammenheng at dere har ikke snøring.

 

Just saying; har altfor mange venner/venninner på psykologistudiet og jeg gidder ikke engang åpne bøkene deres. Det er dritkjedelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Just to clarify; psykologistudiet er jævlig mye piss. Atferdspsykologi og relasjonspsykologi osv. er bare en liten del av pensum. De første årene av psykologistudiene er jævlig mye piss og nesten irrelevant i denne sammenheng. En liten headsup, bare.

 

Folk har helt feil forventninger hvis dere tror at det å begynne på psykologistudiet (som for øvrig er et av de vanskeligste studiene å komme innpå pga. latterlig mange søkende) er den rette veien for å bli MASTER-PUA 2011.

 

Vil man bli bra med damer så er det bare egen erfaring som funker. Det finnes ingen rutiner som funker 100 % eller retningslinjer som leder deg til Mekka, alle mennesker er individuelle og alle situasjoner er annerledes, det eneste du kan gjøre er å minimere faktoren for rejections/fail - det å begynne på et profesjonsstudium type psykologi er helt latterlig. Det er litt som å begynne på Narvesen fordi man er glad i sjokolade, liksom. Det er JÆVLIG MYE MER enn sjokolade. Det er et pensum som er så stort og tjukt og irrelevant i en relasjonsmessig sammenheng at dere har ikke snøring.

 

Just saying; har altfor mange venner/venninner på psykologistudiet og jeg gidder ikke engang åpne bøkene deres. Det er dritkjedelig.

 

Kunne ikke blitt mer enig. Nå går jeg riktignok ikke psykologi, men SOL-fagene (i praksis psykologi) mine er dørgende kjedelig. Får bare ikke opp bøkene. Finnes ikke interessant.

 

Det er vel likevel forskjell på folk. Noen liker det, andre ikke. Håper ikke noen tror at et profesjonsstudium i psykologi er veien å gå, for å dra damer som få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...