Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hvorfor frarådes det å bli brisen for å skru på skjarmen?

 

Fordi man risikerer å miste evnen til å kalibrere godt nok.

Dessuten kan alkohol lett ende opp som rutiner - man blir stående fast uten alkohol, fordi man har lært at man "trenger" en styrepils eller fem for å kunne få sving på sakene og lett kan ende opp med å bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor frarådes det å bli brisen for å skru på skjarmen?

 

Fordi man risikerer å miste evnen til å kalibrere godt nok.

Dessuten kan alkohol lett ende opp som rutiner - man blir stående fast uten alkohol, fordi man har lært at man "trenger" en styrepils eller fem for å kunne få sving på sakene og lett kan ende opp med å bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full".

Eventuelt kan det være det lille ekstra som gir deg puffet du trenger for å ta kontakt med hun snasne snella du ikke hadde turt å prate til helt edru, som senere viser seg å være en fantastisk jente og som du aldri hadde blitt kjent med uten alkoholen. Selvfølgelig er jeg enig i at i en ideell verden burde man ikke trenge alkohol for å bli kjent med folk, men Jesus Kristus, vi lever ikke i en ideell verden. Hvis alkohol brukes kontrollert og i moderasjon for å oppnå noe det hadde vært vanskeligere å oppnå uten, ser jeg virkelig ingen grunn til å fordømme dette annet enn moralisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor frarådes det å bli brisen for å skru på skjarmen?

 

Fordi man risikerer å miste evnen til å kalibrere godt nok.

Dessuten kan alkohol lett ende opp som rutiner - man blir stående fast uten alkohol, fordi man har lært at man "trenger" en styrepils eller fem for å kunne få sving på sakene og lett kan ende opp med å bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full".

Eventuelt kan det være det lille ekstra som gir deg puffet du trenger for å ta kontakt med hun snasne snella du ikke hadde turt å prate til helt edru, som senere viser seg å være en fantastisk jente og som du aldri hadde blitt kjent med uten alkoholen. Selvfølgelig er jeg enig i at i en ideell verden burde man ikke trenge alkohol for å bli kjent med folk, men Jesus Kristus, vi lever ikke i en ideell verden. Hvis alkohol brukes kontrollert og i moderasjon for å oppnå noe det hadde vært vanskeligere å oppnå uten, ser jeg virkelig ingen grunn til å fordømme dette annet enn moralisme.

Nå skrev han på slutten at "bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full". Det er en forskjell på litt og veldig mye.. Geez.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skrev han på slutten at "bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full". Det er en forskjell på litt og veldig mye.. Geez.

Da er jo problemet at man driver med det som kalles self-handcapping, altså at man lager unnskyldninger for hvorfor man ikke lykkes for å føle seg bedre med seg selv. Det er ingen selvfølgelig sammenheng med at en som bruker alkohol i sosiale sammenhenger vil drive med self-handicapping, så det argumentet synes jeg ikke er spesielt bra. Hvis man går inn for å skape unnskyldninger og hindringer for suksess kan man gjøre dette på mange andre måter enn ved å skylde på alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skrev han på slutten at "bruke det som unnskyldning for at man bajser på leggen og lar være å rette opp uvaner "fordi man var full". Det er en forskjell på litt og veldig mye.. Geez.

Da er jo problemet at man driver med det som kalles self-handcapping, altså at man lager unnskyldninger for hvorfor man ikke lykkes for å føle seg bedre med seg selv. Det er ingen selvfølgelig sammenheng med at en som bruker alkohol i sosiale sammenhenger vil drive med self-handicapping, så det argumentet synes jeg ikke er spesielt bra. Hvis man går inn for å skape unnskyldninger og hindringer for suksess kan man gjøre dette på mange andre måter enn ved å skylde på alkohol.

Haha ja jeg er helt enig.. Er bare teit å skylde på alkohol.. Alle kan drikke og være utrolig tøffe/flinke med det.. Er bare å svelge unna det..

 

Men nå er det forskjell på å være full og være lett brisen, så jeg sier det igjen jeg.. Litt er fint :) mye er ikke bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FAEN!

 

Nå begynner jeg å få nervøsitetsproblemer

 

OG JEG TRENGER DERES HJELP!

 

En jente jeg har blitt kjent med, som jeg føler liker meg har begynt å skrive skikkelig fint til meg og sånn og vi veier hverandre opp..

 

Men nå føler jeg at jeg mister grepet.. Adrenalinet mitt pumper når vi skriver til hverandre.. Tingen er at vi møtte hverandre på byen, hun er fra Hønefoss jeg er fra Sandefjord. Vi fra SF (gutta) pleier å ta turer opp dit for å læx`n o.s.v, og samme gjør de (enkelte folk vi kjenner som har flyttet opp dit)

 

Så har "invitert" henne ned som jeg sa, siden jeg var der sist :)

 

MEN HJELP! ossen skal jeg gå fram for å bli med i ett forhold.. Jeg suger bøtte på akkurat dette feltet, og det innrømmer jeg ærlig og rett ut.

Korttidssjekking og ha det gøy/flink med jenter generelt er mer min ting.. Litt sånn som player, bare at jeg ikke rundpuler alle.. Men akkurat på kjærestefeltet og veien dit er jeg en nisse.

 

Så tips til å gå fram og få jenta? Jeg føler at dette her er ikke noe som kommer til å skje over ett par dager :hrm:

Lenke til kommentar

FAEN!

 

Nå begynner jeg å få nervøsitetsproblemer

 

OG JEG TRENGER DERES HJELP!

 

En jente jeg har blitt kjent med, som jeg føler liker meg har begynt å skrive skikkelig fint til meg og sånn og vi veier hverandre opp..

 

Men nå føler jeg at jeg mister grepet.. Adrenalinet mitt pumper når vi skriver til hverandre.. Tingen er at vi møtte hverandre på byen, hun er fra Hønefoss jeg er fra Sandefjord. Vi fra SF (gutta) pleier å ta turer opp dit for å læx`n o.s.v, og samme gjør de (enkelte folk vi kjenner som har flyttet opp dit)

 

Så har "invitert" henne ned som jeg sa, siden jeg var der sist :)

 

MEN HJELP! ossen skal jeg gå fram for å bli med i ett forhold.. Jeg suger bøtte på akkurat dette feltet, og det innrømmer jeg ærlig og rett ut.

Korttidssjekking og ha det gøy/flink med jenter generelt er mer min ting.. Litt sånn som player, bare at jeg ikke rundpuler alle.. Men akkurat på kjærestefeltet og veien dit er jeg en nisse.

 

Så tips til å gå fram og få jenta? Jeg føler at dette her er ikke noe som kommer til å skje over ett par dager :hrm:

Vel, er du en "player" så burde du vel absolutt vite at det ikke er så store forskjeller fra et forhold til et fb forhold.

Lenke til kommentar

Hvor langt har dere gått fysisk? Du må rett og slett finne den hårfine balansen mellom å ikke være needy og det å vise interesse. Greier du det så er mye gjort (dersom dere begge finner hverandre attraktive, selvsagt).

Kunne ikke vært mer enig, men nå har vi ikke hatt mye tid sammen totalt ;P Nærmere 1 time på ett utested, men vi har mange felles venner, men vi har ikke gått på samme skole men mange av vennene våres har.

 

Dagen etter la hun meg til på face, men hun var veldig blid og koselig da vi var sammen på utestedet. Så det ble litt snakking isted (Hvis noen er keen kan de få se loggen :!:)

 

Så ja mister, er derfor jeg prøver å få tak i henne ned hit eller om jeg kanskje drar en tur til te Hønefoss/Røyse for å gi henne en skikkelig savneklem og fått vært litt tullete og koselig som mange beskriver meg =) Da tror jeg mye er gjort ja.. Men problemet er fortsatt det at jeg blir NERVØS når jeg føler at en jente liker meg, det kan ende med at jeg tar det altfor langt i feil retning og det kommer at

"Ossen skal jeg oppføre meg nå for å gjøre best inntrykk? Skal jeg switche over til å være gentleman, høflig og veloppdragen, eller bare fortsetter jeg som en lekete gutt som er ute etter å ha det morro".. For meg er det ikke lett.

 

Asså ja det er kjempefint det om jeg kunne kanskje fått meg dame, men nå blir jeg frustert AV AT jeg blir nervøs.. Nå har ikke mye skjedd enda da, bare hatt en veldig ålreit og god samtale på face, men er redd for fremtiden.. Jeg vil ikke ødelegge noe.

 

Men som en sa til meg, du er den du er.. Har du vist hvem du er så har du gjort ditt, fungerer det ikke så går det ikke og det er fortsatt masse jenter i verdenen, men som regel så liker jenta deg om hun har "hintet" fra begynnelsen slik du presenterte deg :)

 

I dont knååw gæææjs.

Lenke til kommentar

Du kommer til å føkke opp hodet ditt med den mentaliteten. Let's not go over our heads here, shall we. Hun har lagt deg til på face, dere har snakket én time sammen på et utested uten at du har eskalert noe fysisk (såvidt jeg har skjønt) og dere har pratet litt på facechat. Dummeste du kan gjøre er å gi deg selv false expectations. Vær positivt innstilt, men vær klar over at det sånn rent isolert sett (fra en uteforståendes perspektiv iaf) ikke er ALTFOR mange knagger å henge på mtp. på å vite HVOR interessert hun er.

 

Ikke dra til henne, dette er en fin måte for deg å vite HVOR du ligger an. Kommer hun til deg så er hun interessert til en viss grad. Jeg pleier å bruke det som en slags indikator - jeg fikk min forrige date til å kjøre 30 min for å møte meg. Da vet du at interessen er der. Det blir litt sånn for deg nå, dersom hun aksepterer og kommer ned så er i utgangspunktet ballen på din halvdel. Da gjelder det bare å gjøre, som Dorian sier, IKKE feil. Alt annet er greit, bare ikke gjør noe feil. Du behøver ikke briljere, bestille et janitsarorkester eller få svaner til å danse brudevals for dere, bare gi et bra inntrykk og for GUDS SKYLD ESKALÉR. Den KINO-linken må vel ha blitt postet sånn ca. 30 ganger de siste to sidene. Vær bevisst på det hele tiden og fortsett utifra hvordan hun reagerer på det.

 

Så kan dere møtes ofte(re) og spørre hverandre under en solnedgang mens du har klargjort facebook-appen på iPhonen din; "Kjære Hønefoss-frue; vil De akseptere min facebook-request om "In a Relationship"???"

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kommer til å føkke opp hodet ditt med den mentaliteten. Let's not go over our heads here, shall we. Hun har lagt deg til på face, dere har snakket én time sammen på et utested uten at du har eskalert noe fysisk (såvidt jeg har skjønt) og dere har pratet litt på facechat. Dummeste du kan gjøre er å gi deg selv false expectations. Vær positivt innstilt, men vær klar over at det sånn rent isolert sett (fra en uteforståendes perspektiv iaf) ikke er ALTFOR mange knagger å henge på mtp. på å vite HVOR interessert hun er.

 

Ikke dra til henne, dette er en fin måte for deg å vite HVOR du ligger an. Kommer hun til deg så er hun interessert til en viss grad. Jeg pleier å bruke det som en slags indikator - jeg fikk min forrige date til å kjøre 30 min for å møte meg. Da vet du at interessen er der. Det blir litt sånn for deg nå, dersom hun aksepterer og kommer ned så er i utgangspunktet ballen på din halvdel. Da gjelder det bare å gjøre, som Dorian sier, IKKE feil. Alt annet er greit, bare ikke gjør noe feil. Du behøver ikke briljere, bestille et janitsarorkester eller få svaner til å danse brudevals for dere, bare gi et bra inntrykk og for GUDS SKYLD ESKALÉR. Den KINO-linken må vel ha blitt postet sånn ca. 30 ganger de siste to sidene. Vær bevisst på det hele tiden og fortsett utifra hvordan hun reagerer på det.

 

Så kan dere møtes ofte(re) og spørre hverandre under en solnedgang mens du har klargjort facebook-appen på iPhonen din; "Kjære Hønefoss-frue; vil De akseptere min facebook-request om "In a Relationship"???"

Det var det jeg trengte.. Alt er veldig bra sålangt.. Takk for overbevisningen, til og med litt komisk og mens jeg leste, alt jeg følte var dette er latterlig morro :grin:

 

Sånn som han her:

http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk

Lenke til kommentar

Eskalering betyr to ting i sjekkesammenheng, og begge er like viktig:

 

1. Når du først har kommet til et stadie så må du fortsette å presse til neste stadie. Du kan ikke holde en jente i hånden og deretter ikke gjøre noe mer, du må eskalere sakte men sikkert. Hvis det går for tregt og signalene hennes ikke blir til KINO fra deg så vil hun anta at du ikke er interessert eller miste interesse fordi du ikke stråler "potensiell seksuell partner". Det er veldig behagelig når du har armen rundt jenten eller har gitt henne en klem å tenke "jadda, dette går som det suser, best jeg ikke ødelegger det nå", men det å vente er nettopp det som vil ødelegge for deg. "Get out of your comfort zone" - gjør det du vet du burde gjøre men som du er redd vil gå galt. En av dere må ta initiativ til kyss/klapp/klem, vis at du er den som bestemmer og vis det initiativet. Eskaler.

 

2. Ta det gradvis. Eskalere betyr ikke bare å ikke stå i ro, men også å ta det sakte men sikkert. Ta henne på armen mens du snakker med henne, stå ved siden av henne og len deg inn slik at armene deres er borti hverandre, gjør henne vant til at huden din tar på huden hennes. Det virker tilfeldig, du gjør henne ikke oppmerksom på at du tar på henne, dette er bare hvordan du behandler alle, fordi du har selvtillit. Deretter kan du eskalere til å holde henne i hånden, lenke albuer når dere skal gå et sted, ta armen rundt henne hvis noen skal forbi dere og før henne til siden. Du gjør det tydeligvis med vilje, men det er ikke seksuelt, du bare håndterer henne/situasjonen og styre henne til å gjøre som du vil. Hvis du først har gjort alt dette så vil det ikke være merkelig hvis du tar henne på midjen hennes og trekker henne inntil deg hvis noen skal gå forbi, men hvis dere kun har håndhilst og du gjør dette så vil det føles merkelig for henne - selv om dere har snakket sammen akkurat like mye! Det har ikke med å bli kjent å gjøre, men å eskalere og trappe opp det fysiske. Hva som blir sagt er for det meste likegyldig, det er ikke om å gjøre å si det rette, men å ikke si noe feil. Kroppen tar seg av resten.

 

Hvis du eskalerer jevnt og fast så vil hele utviklingen virke dønn forbanna naturlig - ikke bare er det akkurat slik hun vil bli behandlet (med respekt, men også med tydelig tegn på at man er interessert), men hun vil også føle at hun er med på det siden hun har latt deg gjøre alt sammen. Hun føler seg ikke billig fordi du prøvde å kysse henne uten at dere har hatt noe fysisk kontakt før, og hun vet at det nærmer seg (underbevisst ihvertfall, om ikke bevisst) og vil derfor bli tatt mindre på senga. Hvis du husker begge punktene så vil du unngå begge tabbene folk begår når de prøver å få til KINO: å eskalere for sakte og å hoppe over steg.

 

Det betyr selvsagt ikke at du er dømt til å feile hvis du hopper over eller går for sakte, men dette er så "tried and true" - jeg har opplevd at det fungerer, andre her i tråden har sett det fungerer, PUAs verden rundt har sett at det fungerer. Man minimerer sjansene for avslag når man forsøker seg på et kyss, ikke bare fordi man kan lese tegnene og gi henne flere sjanser til å vise hvor interessert hun er, men også fordi man øker "attraction" og gjør henne mer interessert i å kysse deg. Og derifra er det ikke langt til neste steg, gitt at man ikke slutter å eskalere bare fordi man har kysset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...