Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Er ikke noe redd for noe av det dere nevner, men heller at utroskap kan rettferdiggjøres for en senere anledning. Hun mente det hadde gått bare vi begge hadde vært fulle nok, noe som sikkert er sant, men det ville blitt som å pisse i buksa; sykt digg der og da, men et helvete etterpå. Beste er å la det ligge, spesielt når hun sa selv: "På en annen side ville jeg hatt noe jævlig vansker med å se deg kline med en annen jente, nei off, nå så jeg det for meg" osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker at det er forskjell på folk.

 

Kjæresten min spurte meg faktisk forleden dag om jeg hadde synes det var utroskap om hun hadde kysset med en annen jente. Jeg måtte tenke meg litt om, men kom frem til svaret nei. Når hun spurte om jeg hadde synes det var utroskap om hun ble slikket av en jente, sa jeg også nei.

 

Ble faktisk litt overrasket over det selv, men kan hende dette bare er i teorien.

Lenke til kommentar

I en slik situasjon hadde jeg vel latt dama gjøre hva enn hun ville med en annen jente så lenge hun var hetero, men hvis jeg visste at hun var bifil så hadde nok tonen vært anderledes. Siden litt kosing med veninner er bare morro, men hvis dama kan få følelser for vedkommede så blir saken en annen.

Endret av Norbit
Lenke til kommentar

La oss si at du får ei jente med deg hjem etter en lørdag ute på byen eller etter festen til en kompis. D blir pulings og hun sover over.

 

Hva gjør du om morgene når dere våkner? Lager du frokost til henne? Eventuelt hva lager du? Tar du henne med ut og finner på noe? Sparker du henne med ræva først ut? Kjører du henne hjem?

 

Dette kommer jo ann på om du liker jenta. Kom gjerne med forslag på jenter man liker og jenter man ikke liker :)

 

 

Lenke til kommentar

Knuller henne en gang til, så prater jeg med henne med samme tone som dagen i forveien. Ingen grunn til at man skal endre oppførsel ovenfor henne bare for man har hatt sex.

 

Avhengig av hvor mye jeg liker jenta, kan vi tilbringe resten av dagen knullende, eller jeg/hun drar tidlig. (Dagen derpå settes libidoen til de fleste i høygir, fordi kroppen merker at den har så mye giftstoffer i seg, at den vil sikre artens videreførsel.)

Lenke til kommentar

Er det beta å spørre ei jente om å bli med ut på shopping (altså for å finne klær til en selv)? Eller er det en fin mulighet for en casual "date"?

Det som er "beta" er det å vurdere en aktivitet ut i fra hvor "alpha" det er. Tror du at en "alpha" person bryr seg om andre synes at det han ønsker å gjøre er "beta"? Han gjør det HAN vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det beta å spørre ei jente om å bli med ut på shopping (altså for å finne klær til en selv)? Eller er det en fin mulighet for en casual "date"?

Det som er "beta" er det å vurdere en aktivitet ut i fra hvor "alpha" det er. Tror du at en "alpha" person bryr seg om andre synes at det han ønsker å gjøre er "beta"? Han gjør det HAN vil.

Jeg skjønner hva du mener, men Dorian har ett godt poeng her.

 

Hadde vi alle visst hva som var alpha så hadde ingen trengt tråden. Spørsmålet er vel mer "er dette teit?", der svaret er nei.

Takk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde vi alle visst hva som var alpha så hadde ingen trengt tråden.

Uenig.

 

Spørsmålet er vel mer "er dette teit?"' date=' der svaret er nei.[/quote']

Det forstod jeg også, men tanken med svaret var at dersom du har lyst til å ta med en jente på en aktivitet så drit i om det er "teit" eller ikke. Det er helheten som er viktig, ikke om den ene hendelsen/aktiviteten/whatever er alpha/kult/teit/lame.

 

Du kan bli med en jente på gardin-shopping (prøvde å tenke frem et worst-case scenario) og gjøre noe kult ut av det. Selv om det er beta, teit, kjipt, lame og alt det der. Ting blir det du gjør det til.

 

(Det var forresten ikke kritikk mot Discostu for å spørre om noe, bare bra at folk deler innspill på forskjellige date/aktiviteter. Siterte han kun fordi emnet hadde gått videre på et annet tema.)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner tanken, men vi gir jo klar beskjed om at man ikke skal være needy, man skal ikke si "jeg er såååå forelsket i deg" etter første date, man skal ikke si "du er alt for pen for meg, jeg skjønner hvis du ikke vil være med meg mer" - dette er alle eksempler på ting man ikke burde gjøre. Vi i tråden gir ofte råd om at folk skal slutte å gjøre enkelte ting og begynne å gjøre enkelte ting, og ofte kan tingene de skal slutte å gjøre kalles beta mens tingene de skal begynne å gjøre kalles alpha.

 

Jeg har sluttet å tenke på alpha som et mål man oppnår, men bare en beskrivelse på atferden i en gitt situasjon. Klart det finnes enkelte super-alphas som har full oversikt, men folk flest er en mellomting. Da er det ikke alltid de vet hva som fremstår i andres øyne som "kult" eller "stilig" eller "alpha", og da er det lov å spørre. Du har helt rett i at det ikke er noe galt i å gjøre akkurat som man vil, og en ekte alpha med god selvtillit vil kunne klare å ta en jente med på gardinshopping, men folk flest vil ikke klare det. De vil ikke klare å gjøre en gardinshoppe-date til en vellykket affære, og da burde man legge frem alternativer som er mer fornuftige og lettere. Med mindre man er wh1te/"is inept at" så trenger man ikke ekstra utfordringer, det holder med de man har.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner tanken, men vi gir jo klar beskjed om at man ikke skal være needy, man skal ikke si "jeg er såååå forelsket i deg" etter første date, man skal ikke si "du er alt for pen for meg, jeg skjønner hvis du ikke vil være med meg mer" - dette er alle eksempler på ting man ikke burde gjøre. Vi i tråden gir ofte råd om at folk skal slutte å gjøre enkelte ting og begynne å gjøre enkelte ting, og ofte kan tingene de skal slutte å gjøre kalles beta mens tingene de skal begynne å gjøre kalles alpha.

I de eksemplene dine er det ganske greit å avgjøre at det er negativt. Å si "du er alt for pen for meg, jeg skjønner hvis du ikke vil være med meg mer" er ganske needy (og beta) dersom det menes genuint. Ville ikke anbefalt det til noen.

 

Problemet er dog at man så videre begynner å henge seg opp i dette. Det samme gjelder "needyness". Et delvis-fiktivt eksempel "Jeg traff en jente i helgen, vi hadde en kjempe god connection men hun har ikke sendt meg en SMS. Skal jeg sende en til hun først? Jeg vil ikke være needy, jeg vil være teh priezzz!"

 

Fyren har lært at man ikke skal være needy (men "the prize") og gjør en alt for stor sak ut av det. Jenta vil sannsynligvis ikke dumpe deg fordi du sender den første meldingen.

 

Det er ikke et problem å stille slike spørsmål her. Som sagt var det ikke kritikk mot Discostu og hans spørsmål. Problemet er når man faktisk er ute med jenta og ikke kan stille sånne spørsmål. Da kan et for stort fokus på alpha/prize/needyness og slike småting være en sperre. Derfor svarte jeg når formuleringen var "alpha vs beta" i stedet for "bra vs dårlig date". Helheten teller mer enn en enkel ting, og det er viktig å huske på. En alpha gjør det han vil, uansett hvor beta det er. :)

 

Inkongruens vs kongruens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...