Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Litt generaliserende kommentar basert på en fyr?

At PUA fucker deg opp? Ikke i det hele tatt dessverre. Jeg kjenner en fyr som ga opp gamet, fordi han ble fullstendig mindfucked og endte nesten opp med en depresjon fordi ting ikke gikk hans vei i det hele tatt. Dett er sånt som skjer når en bruker materiale fra KJs, og folk som ikke har testet sitt eget materiale. Det er farlig. Flere av Norges største PUAer sliter med at de ikke er i stand til å havne i forhold, jeg har snakket med en av coachene til Genuine Connections og han innrømte at det er et problem. Jaget etter +1 er farlig i lengden, med mindre en virkelig blir lykkelig av sånt. De fleste som kommer inn i gamet er på jakt etter et forhold, og når det blir slik så føler folk seg dårlig rett og slett. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Til slutt, det kommer en del sære folk inn i gamet. Hell, se på Laffe her i tråden. Du får sosiopater, som ender opp med å skade langt flere enn seg selv. Jeg sier ikke at PUA er dårlig, det hjelper mange folk med å forstå seg på jenter og den sosiale dynamikken. Hadde vært en del desperate, ensomme folk hvis det ikke hadde vært for dette. Det er fremdeles en del slike, men vil man ta et tak i balla så finnes det en enklere måte nå.

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen?

Det har vært tatt opp tidligere, så gir den korte versjonen. I hovedsak dreier det seg om at en ikke klarer å forelske seg, fordi du bare ser på jenter som objekter for din nytelse. Hvorfor knytte seg til en når du kan få en annen hver helg? Har du noensinne hørt en guru snakke om et annet forhold enn fuckbuddies?

Du driver med PUA som en sport, la oss si fotball. Du vil bli sikkelig god, men du må ha trening. Trening er nye jenter hele tiden, du får dårlig samvittighet når du dropper treningen. Til slutt har du testet ut alt av jenter, hva vil gjøre den ene spesiell?

Uansett, dette er noe du ikke trenger å bekymre deg for. De fleste av oss kommer ikke til å få dette problemet, bare vær obs på at det kan skje. Bruker du ligg som egoboosting, aka at du må bevise deg selv så er du ille ute uansett. Gjør dette deg sjeleglad, så kjør på.

depeche:

For meg er PU=personlig utvikling, og PUA selve betegnelsen på systematisk sjekking.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Hei. En kompis av meg har avtalt med ei vennine av seg at de skal "sette meg opp" med ei jente veninna til kompisen min kjenner. Tror de mente at vi skulle gå, alle 4 på kino

Jeg har aldri snakket med henne. Jeg vet ikke så mye om henne. Kompisen min sa at hun han hadde avtalt dette mente med at denne jenta var "lei av å være singel". Så vidt jeg forstod på kompisen min så har denne jenta vært og sjekka facebook-profilen min. Og jeg tror hun likte det hun så.

Jeg har også vært innom hennes profil. Hun så iallefall bra ut :p

Jeg vet ikke hva jeg vil. Men er iallefall interessert i å bli kjent med henne. Så får vi se hva som skjer.

Hvordan bør jeg framstå ved første møte? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg overhode ikke liker henne? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg finner ut at jeg kun vil ligge med henne? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg vil "få noe seriøst" med henne?

Tror egentlig ikke det er meninga at jeg skal vite at de prøver å "spleise" oss

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hei. En kompis av meg har avtalt med ei vennine av seg at de skal "sette meg opp" med ei jente veninna til kompisen min kjenner. Tror de mente at vi skulle gå, alle 4 på kino

Jeg har aldri snakket med henne. Jeg vet ikke så mye om henne. Kompisen min sa at hun han hadde avtalt dette mente med at denne jenta var "lei av å være singel". Så vidt jeg forstod på kompisen min så har denne jenta vært og sjekka facebook-profilen min. Og jeg tror hun likte det hun så.

Jeg har også vært innom hennes profil. Hun så iallefall bra ut :p

Jeg vet ikke hva jeg vil. Men er iallefall interessert i å bli kjent med henne. Så får vi se hva som skjer.

Hvordan bør jeg framstå ved første møte? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg overhode ikke liker henne? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg finner ut at jeg kun vil ligge med henne? Hvordan bør jeg gå frem vis jeg vil "få noe seriøst" med henne?

Tror egentlig ikke det er meninga at jeg skal vite at de prøver å "spleise" oss

Hvis du ikke liker henne: Vær normalt høflig. Ikke la hun tro at du er keen på hun.

Hvis du kun vil ligge med henne: Hvis hun er ute etter et forhold; hold deg unna. Er du usikker så fortell rett og slett at du ikke er interessert i forhold (vit at hun kan hoppe til sengs med deg likevel i håp om å omvende deg).

Hvis du vil noe seriøst: Snakk mye med henne, bli kjent med henne og hold kontakten i dagene etter daten og se hvordan du ligger an. Merker fort om hun er interessert eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som Cheshire Cat sier - det er denne hårfine balansen mellom å vise interesse og IKKE vise interesse som er hele cluet. Hvor mye du skal prate med henne jamført med de andre, hvor ofte du skal sende signaler osv. finnes det ikke noe fasitsvar på. Det er her sosial kalibrering kommer inn og du må forsøke å gjøre det som faller inn naturlig - ikke gå etter noen oppskrift som du har lagd på forhånd.

Som Dorian en gang sa; det handler ofte om å bare ikke gjøre noe feil, da går det som regel bra.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du har lagt mye tid i teksten. Fortsett med det, og skriv en bok - fordi jeg ser mye mer verdi i din historie som underholdningsgrunnlag, ikke et grunnlag for hvordan jeg skal lede livet mitt.

Jeg har en kamerat som har vært i akkurat samme miljø, gjort de samme tingene som du sier - og mer til. I dag høres dere helt lik ut, bare at han forkynner Jesus. Dere har begge glemt å ta til dere selv, noe dere begge forkynner: ydmykhet.

Du er bastant i alt du sier. Det du sier er alltid rett. Det du sier er eneste måten å leve riktig på. Gjennom det du sier, er det den eneste måten du faktisk kan leve som en mann.

Misforstå meg rett: du har kommet deg ut av et jævlig miljø, og det virker som du prøver å forholde deg til gode leveregler. Det er jævlig bra! Men det betyr ikke at du vet hva som er riktig og galt med hele verden.

Lenke til kommentar

Ja, jeg håper ikke det er det eneste du fant ut av teksten, men jaja. Det er som jeg skrev kun en fortelling og forklaring, altså om hvordan jeg selv ser på livet. Og det jeg nevner mer enn noe annet, det er å være objektiv, tenke, være rasjonell og fornuftig. Så om man finner noe man mener ikke står i samsvar med det og ens egne oppfatninger av og erfaring av livet, så må man selvfølgelig stole mer på ens egen bedømmelse enn min, fordi det er din sannhet satt opp mot din virkelighet som teller. Ikke hva jeg sier skal være riktig, men nå mener jo jeg har prøvd å forklare ting på en slik måte at man egentlig ikke kan si at ting er slik fordi jeg sier det, men fordi det også er rasjonellt/fornuftig. Det er hensiktsmessig. Men man kan sette to teorier opp mot hverandre, og domsavsigelsen vil man til slutt få i møte med virkelighetens sannheter.

Lenke til kommentar

tror man blir litt fucka om man leser det der

kanskje, kanskje ikke. Jeg forstod hvertfall ingenting mtp. ordforrådet.

Bare slettet hele teksten for det er jo tydeligvis ikke den rette plassen å publisere noe som forteller at man burde være objektiv, rasjonell, fornuftig, handle etter hensikt.. hvordan jeg satt dette i sammenheng med de forskjellige kategoriene jeg beskrev. At du ikke forstod noen ting, det ser jeg på som ren løgn. Kvaliteten på en bok for den saks skyld er ikke bestemt av antallet sider, men innhold. Og ja, enkelte setninger var komplekse, men de hadde et verdifullt innhold som du ellers kunne lagt merke til om du tok deg tiden.

Hvis du vil bli "fucka" så kan du lese Immanuel Kant - kritikk av fornuften. Hvis du klarer å lese den boken på ett år, og forstå alt som står der, så kan tror jeg du er attraktiv som kandidat for stipend til en doktorgrad på et eller annet universitet.

Lenke til kommentar

Du driver med PUA som en sport, la oss si fotball. Du vil bli sikkelig god, men du må ha trening. Trening er nye jenter hele tiden, du får dårlig samvittighet når du dropper treningen. Til slutt har du testet ut alt av jenter, hva vil gjøre den ene spesiell?

Uansett, dette er noe du ikke trenger å bekymre deg for. De fleste av oss kommer ikke til å få dette problemet, bare vær obs på at det kan skje. Bruker du ligg som egoboosting, aka at du må bevise deg selv så er du ille ute uansett. Gjør dette deg sjeleglad, så kjør på.

Det er også viktig å huske på at noen blir overeksponert for jenters dårlige sider, og derfor får et enormt stort issue med å stole på dem, og kan resultere i et forferdelig stygt kvinnesyn og en forming av virkeligheten som at ingen jenter kan stoles på. Man begynner å se på monogami som en vits, og tenker "hva faen er vitsen?" Du har null garanti for at hun du eventuelt blir sammen med ikke gjør det samme mot deg.

En skjønner at "the one", grunnen til at mange startet med PU i utgangspunktet, bare er en stor vits og ingen er mer spesiell enn andre. Dette gjelder de aller, aller færreste dog, å ha valgmuligheter som kun en promille av hva andre gutter har. Men jeg tør å si at de fleste har ikke peiling på hva de begir seg ut på.

Endret av NoMoreMrniceguy
Lenke til kommentar

tror man blir litt fucka om man leser det der

kanskje, kanskje ikke. Jeg forstod hvertfall ingenting mtp. ordforrådet.

Bare slettet hele teksten for det er jo tydeligvis ikke den rette plassen å publisere noe som forteller at man burde være objektiv, rasjonell, fornuftig, handle etter hensikt.. hvordan jeg satt dette i sammenheng med de forskjellige kategoriene jeg beskrev. At du ikke forstod noen ting, det ser jeg på som ren løgn. Kvaliteten på en bok for den saks skyld er ikke bestemt av antallet sider, men innhold. Og ja, enkelte setninger var komplekse, men de hadde et verdifullt innhold som du ellers kunne lagt merke til om du tok deg tiden.

Hvis du vil bli "fucka" så kan du lese Immanuel Kant - kritikk av fornuften. Hvis du klarer å lese den boken på ett år, og forstå alt som står der, så kan tror jeg du er attraktiv som kandidat for stipend til en doktorgrad på et eller annet universitet.

Teksten kunne godt blitt stående, men gjerne i spoiler.

Mente ikke ordrett at jeg ikke forstod noen ting, men du velger å skrive på en måte der hvertfall jeg må anstrenge meg for å lese, og det gjorde at jeg kun skumleste. Men for all del, andre finner nok verdi i den.

Endret av Prince_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...