Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Ingenting er like irriterende som når jeg møter folk med dårlig selvinnsikt. Et eksemplel er en fyr jeg og moren min møtte i jobbsammenheng, hun jobber som i en høy stilling på et universitet. Vi snakker om en særdeles stygg fyr som er overvektig (no offense, jeg prøvde å være tolerant) og skryter hele tiden av at han får masse damer samtidig som kona ringer ham hvert 5 minutt for å sjekke om han ikke er utro. Videre påsto han at han snakker 5 språk, og har reist i hele Asia. Dette skjedde i jobbsammenheng, og fyren er i 40-årene og har kone og barn. Er han bedre enn alle andre, eller hadde litt ydmykhet lønt seg? Jeg vedder på at 70% av vennene hans er venner, kun fordi han har en bra stilling (fyren kan bestemme over en del budsjetter) som de kan få goder ut av... Du ser hva jeg prøver å si til deg? Ikke vær blind når du leser, du må kritisere kildene dine og vite hva formålet deres er (selge bøker). Det er en forskjell på tro, og å vite.

Jeg er helt enig med deg her. Jeg merker at jeg slutter å bli imponert over folk som har utrettet ting hvis det virker som om de skryter av det. Det er mye mer imponerende når man møter mennesker som er ydmyke og jordnære, for så å finne ut gradvis at de har gjort masse kult og utrettet mye bra. Mennesker som ikke er pretensiøse, men har et reflektert forhold til seg selv og sin egen plass i verden har jeg sansen for.

 

Når det gjelder "å være bedre enn andre" foretrekker jeg å la være å se på samfunnet som et hierarki hvor noen er bedre enn andre, og heller bare tenke at mennesker er mennesker. Hvis man er konsekvent i denne tankegangen vil man hverken være asskisser rundt folk med høy status eller douche rundt folk med lav status. Det verste jeg vet er folk som ikke behandler andre bra fordi de er i en maktposisjon hvor de kan slippe unna med det. Da framstår de som små mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor sverger jeg til klå på brøa teknikken

Hvor mange blåveiser må du gjennom før du scorer?

 

Du tror meg kanskje ikke, men de fleste som ikke vil, bare smiler og flytter hendene mine bort :p

Nå tenker jeg på de eventuelle typene deres. Hadde jeg sett du hadde vært så respektløs mot damen min hadde jeg ikke bare latt det fare.

 

 

Om madammen din lar det fare. Kvifor skal du absolutt vere "though guy"? Einaste du beviser er din eigen usikkerheit.

Damen min liker sånt veldig dårlig. Er du så tilbakestående at du klår på daiene til en fremmed jente, så kan du ikke regne med å alltid slippe unna med det.

Lenke til kommentar

Det er mye mer imponerende når man møter mennesker som er ydmyke og jordnære, for så å finne ut gradvis at de har gjort masse kult og utrettet mye bra. Mennesker som ikke er pretensiøse, men har et reflektert forhold til seg selv og sin egen plass i verden har jeg sansen for.

Now, THIS is good shit :). Det beste er å være deg selv, altså vis hvem du virkelig er. Ha baller og mot til å si ifra om dine egne meninger, og stå for dem. Ikke skryt for å imponere noen, ingen er perfekt og det skjønner de fleste av oss. Det beste er som du sier, å la mennesker være mennesker. Jeg tror ikke George Clooney hadde vært imponert av en fyr som prøvde å imponere ham, for han vet hvem han er. En normal og hyggelig samtale hadde gitt deg større sjanse for å bli kompis med ham. (Og, seriøst, hvem ville ikke hatt Clooney som vingmann?)

 

Angående McBitch, og hele klø-på-brøa diskusjonen; hva med å spørre jenta om hun har type, før man kjører på? Husker en fyr i russetida gjorde det samme, og endte opp med å kline med to damer på en kveld. Husker ikke om han ble slappet til et par ganger dog...

 

Edit:

Ikke noe jeg ville ha gjort, men skal man... så får en heller beskytte seg litt ved å spørre om kjæreste. Selv om det ikke går opp i hodet mitt hvordan det skal fungere uten så mye som et hei.

Endret av WCH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en ting, en annen ting er at jentene ikke har muligheten til selv å bestemme hva som er greit og ikke. Gjøre først og spørre etterpå er ikke greit her.

Pleide du å spørre jenter om du kunne få klå på dem da du var singel, eventuelt spurte de deg om du kunne klå på dem? Jeg er selvfølgelig enig i at man burde tolke signalene til en jente for å se om hun er interessert før man starter å tafse. Men å tolke kroppsspråk til en person du ikke kjenner på byen er ikke akkurat noen nøyaktig vitenskap, så til en viss grad er det vel tafse først og så se an reaksjonen som er normen. At en jente ber deg eksplisitt om å ta på henne er vel heller sjeldent.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Nå var det ikke meningen at "gjør først, spør etterpå" skulle tolkes bokstavlig. Det var en metafor, en dårlig fornorsking av "shoot first, ask later".

 

Jeg snakker om de som klår uten å ha fått noe signal om at det er greit. Er ikke så gøy at damen nesten ikke vil gå på byn fordi gutter tafser og ikke tar nei for et nei

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Pleier å være ganske lett å se hvem som er tilbøyelig til å bli tatt på. Du går ikke bort å tar på puppene til en rødstrømpe som sitter i hjørnet. Men en lettkledd frøken som byr på seg på dansegulvet derimot....

At hun kler seg utfordrende betyr ikke at du kan forsyne deg.

Selvsagt ikke, men det er flere tegn en jente kan gi enn klærne....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...