Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hva du mener, men det er nettopp her jeg også ikke helt skjønner meg på deg. Egoist er forøvrig et negativt ladet ord, i alle fall i dagens bruk.

 

Du har rett i at sex med en man elsker etter den betydningen som Rand beskriver sikkert er overlegent alle andre former, men betyr det at dette bør være den eneste formen som er verdt å ha?

 

Hvordan kan du vite hvilken nytelse det å ha sex med forskjellige partnere gir andre mennesker utenom deg selv? For alt vi vet kan for enkelte jakten på en jente (eller gutt) og tanken på å få henne (han) være en større nytelse enn selve sexen.

 

Dessuten trenger ikke sex å være noe man måler kvaliteten på ut i fra hvor mye man elsker en person. Det er en naturlig drift og om to mennesker vil ha sex med hverandre ikke fordi de elsker hverandre, men bare fordi de er seksuelt tiltrukket av hverandre, så bør vel dette være helt i orden.

 

Det er vel også nettopp denne driften som gjør at folk flest, som discostu her, vil ha sex med andre mennesker enn bare de man elsker. Hvor ofte finner man en man elsker uansett? Synes det er tåpelig å forbeholde dette til mennesker som bare elsker hverandre, bare fordi du mener dette er den besten formen for sex.

 

Har du aldri fått en uventet bj av en som ikke elsker deg? Det er digg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hva du mener, men det er nettopp her jeg også ikke helt skjønner meg på deg. Egoist er forøvrig et negativt ladet ord, i alle fall i dagens bruk.

 

Du har rett i at sex med en man elsker etter den betydningen som Rand beskriver sikkert er overlegent alle andre former, men betyr det at dette bør være den eneste formen som er verdt å ha?

 

Hvordan kan du vite hvilken nytelse det å ha sex med forskjellige partnere gir andre mennesker utenom deg selv? For alt vi vet kan for enkelte jakten på en jente (eller gutt) og tanken på å få henne (han) være en større nytelse enn selve sexen.

 

Dessuten trenger ikke sex å være noe man måler kvaliteten på ut i fra hvor mye man elsker en person. Det er en naturlig drift og om to mennesker vil ha sex med hverandre ikke fordi de elsker hverandre, men bare fordi de er seksuelt tiltrukket av hverandre, så bør vel dette være helt i orden.

 

Det er vel også nettopp denne driften som gjør at folk flest, som discostu her, vil ha sex med andre mennesker enn bare de man elsker. Hvor ofte finner man en man elsker uansett? Synes det er tåpelig å forbeholde dette til mennesker som bare elsker hverandre, bare fordi du mener dette er den besten formen for sex.

 

Har du aldri fått en uventet bj av en som ikke elsker deg? Det er digg.

 

Alle er egoister, alle har et ego. Det er derfor historien har vist oss at sosialisme og kommunisme aldri kan fungere, hvertfall ikke i større grad. Det er ingen som er fullt og helt altruister selv om de liker å tro det, det lar seg ikke engang gjøre, hvertfall ikke på en moralsk måte. Er det f.eks bedre å forsømme sine egne barn til fordel for å ta vare på alle andres barn?

 

Siden det er den enkelte selv som tenker (Eller burde hvertfall gjøre det, noe som er sjelden vare), er ens vurderinger og ens verdier personlige. Hvis verdiene er rasjonelle, dvs. basert på virkeligheten og begrunnet av fornuften i overensstemmelse med logikkens lover, er de også objektive. I og med at mennesket har fri vilje, er det opp til hver enkelt selv å akseptere virkeligheten eller å ignorere den. Hvis man ignorerer den så vil man jo ikke unnslippe de negative konsekvenser det valget fører med seg...

 

For å overleve må man altså oppnå verdier. For å oppnå verdier må man handle, og det er den som handler som selv må nyte godt av handlingen. Det er ikke noe formål med handlingen dersom andre enn den som handler skal disponere resultatet; den som handler må selv være den som har fordel av handlingen. Forøvrig kan en egoist selvfølgelig gi avkall på ting hvis det er til fordel for mennesker som for de har en høy verdi.

 

Tenk deg om, hvorfor kapitalismen har ført til økt velferd for alle. Man må være produktiv, skape noe, selge det, og den som kjøper må også gi noe tilbake, og hvordan skal de klare det? Ved å produsere noe, ikke nødvendigvis varer, men tilby tjenester/arbeidskraft. De som produserer må ha i tankene andres ønsker og behov, men gulroten og den største motivasjonen er hva man får tilbake for arbeidet. Slik er det for alle.

 

Slik altruismen fremstiller seg selv som moralsk høyverdig, er det riktig å stjele formuen til en person som oppfant TV'en(Bare et eksempel forresten)? For det første har han skapt noe som alle har en interesse av, og som alle helt frivillig kjøper og bruker penger på, ingen tvang. Det er en vinn-vinn situasjon. Hva skulle de ellers ha gjort hvis personen ikke oppfant TV'en? Da hadde ingen hatt noe glede av arbeidet rundt det hele, og hvilken rett har man til å stjele hans opptjente midler som han har fått ved produktivt og samfunnsnyttig arbeid til fordel for alle andre, men også seg selv?

 

Og her har jeg egentlig tatt for meg hele dagens samfunn, fordi det er nesten ingen som klarer å tenke selv. De adopterer andres tanker uten å selv gå igjennom de ved prosessen beskrevet over. Det er kanskje derfor det er så lett å tro at kapitalismen er ondskapen selv, når det i realiteten er det eneste brukbare og moralsk riktige system. Og en ren og fri kapitalismen har vi jo heller aldri hatt omtrent, hvertfall ikke etter Ronald Reagan. Skal man kunne tro på altruismen, så er man nødt til å være blokkert for rasjonell tankegang via hjernevasking og sosialisme-pissprat fra cannabisrøykende akademikere som totalt har forelsket seg i en idè de vil tvinge ned på alle andre fordi de selv mener at det er slik alle burde oppføre seg. Er det moralsk da? Er det egoistisk?

 

Og så mener jeg jo ikke med dette at ingen andre teorier overgår denne, men når du tenker Rand, så må du tenke over en dame som har brukt hele livet sitt på å filosofere over dette, og det på en rasjonell og fornutfig måte, hele veien, over alle temaer, og hun tok for seg stort sett alt som finnes fra politikk, estetikk, etikk, epistemologi, metafysikk, psykologi, økonomi osv. Og jeg "mobber" jo ikke her? Jeg kommer med kritikk baser på min egen fornuft, mine egne observasjoner, men selvfølgelig gjort lettere ved at Rand har satt ord på ting.

 

Jeg kan ikke vite hvilken nytelse det gir andre enn meg selv, å ha sex med forskjellige partnere, men dette er jeg sikker på at du vet selv og kan innrømme at du er enig med meg i, at når både kropp og sinn/sjel er med i hele sexen, så er det uansett mye bedre enn om en slut suger deg på en dass i byen. Så snakker du om å være seksuelt tiltrukket av hverandre, men hvorfor tror du man blir det? Du blir ikke det med hvilken som helst jente, så da hadde jeg jo rett i det jeg skrev i mitt forrige innlegg vel? Det er bare en liten del av de verdiene det snakkes om, og de kan du legge til nærmest ubegrenset av. Hva er det du da elsker i denne jenta? Som jeg ser du skriver, er det ikke lett å finne en man elsker eller "elsker", men hvilke verdier hos jenta er det du elsker da? Som gjør at du vil ha sex med henne, eller noe mer?

 

Så jeg syns egentlig ikke at jeg kom med så veldig sterk kritikk, men jeg forklarte meg kanskje kort, men å være bevisst på dette som sagt, det utelukker en god del spørsmål jeg ser her i tråden, og jeg følte det passet bra til han som lurte på om han skulle spørre om nummeret til jenta, eller om han skulle kontakte henne, eller hva det var.

 

Med den nye opplysningen, hvorfor er en "BJ" da så digg, som du sier? Hvorfor er den bedre enn å bruke handa foran en PC? Fordi det bekrefter din egenverdi, din selvrespekt. Komplett egoistisk, men det er ingenting galt i det, som sagt. Men det hjelper å være bevisst på hvordan ting fungerer på en rasjonell og fornuftig måte, selv om alle sier at "åh, jenter er så ulogiske, man skjønner seg ikke på de" og blabla. Og den "BJ'en" jenta ga deg, hva slags bekreftelse fikk hun? Sannsynligvis den samme som deg, drevet av den samme egoistiske tankegangen. At begge fikk noe ut av det, er jo bare umulig å unngå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Tror nok ikke det er kjærlighet de fleste i denne tråden er ute etter. Å ønske å "pule ei jente" går nok mer på det egoistiske i oss ja. Man vil tilfredsstille seg selv. Der er jo såklart gjerne et ønske om å føle at andre har lyst på deg, eller man vil vise seg selv at man greier det. Men mest av alt er det vel fordi det er gøy, og alle liker jo og ha det gøy? Trenger ikke være mer innfløkt enn det.

 

Edit: enig med feggy :)

Endret av Slettet+alsdf
Lenke til kommentar

TLDR

 

Edit: leste gjennom det nå og du har jo egentlig en del greie poeng, men for å være helt ærlig så gidder jeg ikke tenke på alt dette. Vi får heller bare være uenige.

 

Men vi er jo enige, det er bare en annen måte å se ting på egentlig. Det eneste jeg mener er at det kunne hjulpet om man implementerte denne tankegangen i hva dere driver med.

Lenke til kommentar

Bare lurer på noen ting, tenkte jeg skulle poste det her, siden å opprette en ny tråd ville blitt spam. kort fortalt, jeg liker noen på skolen min som går 1. året og jeg går 2. året. Hun hadde vist samme etternavn, og jeg ble spurt om jeg var broren hennes. så derfor begynte jeg lure så derfor la jeg henne til på face og begynte prate litt om skole og diverse og etterhvert har jeg hilst på hun med et smil når jeg har møtt hun i gangene. hun virker blid og veldig hyggelig, ettersom i det siste sier hun også hei til meg litt og jeg til hun, jeg føler at det er muligheter til ting her. har prøvd hinte litt / gi komplimenter, men ettersom vi har ingen felles venner, kun går på samme skole og ikke noe annet kontakt enn facebook og når jeg møter på hun i gangen eventuelt, lurer jeg på om noen har noen forsalg for å komme i kontakt / bli bedre kjent uten å spørre på noe dum måte ? dette har det sikkert blitt spurt mye om før også. kan nevne til slutt at de fleste jenter har syns jeg har vært en skikkelig hyggelig og grei kar i det siste har jeg også gått ned en del og opplevde å høre ei venninne sa "oi du har blitt kjekk i det siste" som var litt morsomt, så sånn sett vil jeg si utseende er helt normalt og at det jeg er best på er å være meg selv og mer den søte og hyggelige typen trur jeg. Hun virker også som hun passer ganske bra ettersom hvordan hun virker. Setter stor pris på alt av svar og eventuell hjelp, God Kveld videre! :)

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke første gang du viser manglende modenhet, både i forhold til moral og skriveferdigheter. Måten du prøver å ro deg bort fra problemet er også svak, ta en titt på deg selv før du trekker andre ned i søla.

 

Når du driver med PUA, så har du en plikt ovenfor deg selv og andre. Du skal ikke ødelegge forhold, drite i vennskap pga damer og alt det andre du sier at du står for. Jeg er ikke den eneste som husker de tidligere stuntene dine, og bare fordi jeg ikke graver etter dem så gjør det ikke dem mindre ekte. Heller vet jeg ikke hva slags problemer du har vært utsatt for i livet, når du tror at du kan valse fram som du vil uten å tenke på konsekvensene. Begynn å tenk, for pokker. Nå er du bare et eksempel på alt som er feil med dette gamet.

 

 

Jeg har absolutt ingen plikt ovenfor andre. De har plikt ovenfor meg! Som jeg og mange andre før meg har skrevet: "Du er bedre enn alle andre". Er det slikt at jeg må hente sitater fra diverse bøker hvor det nevnes at man skal tenke at man er "the one". Ikke kom og fortell meg at ingen her inne har gjort det før!

 

 

"Du skal ikke ødelegge forhold"

 

Ødelegger da ikke forhold, gjør på like linje som mange andre her inne. Vise at man kan være en bedre kjæreste!

 

Oki, jeg spør igjen. Hvordan få en dame til å ditche en annen fyr hun er interesert i?

 

 

Ved å være bedre enn han

 

NEMMELIG! ved å være BEDRE enn han. Finnes flere lignende spørsmål, hvor mye av de svarene er det samme som haswonit har svart med.. Det er så forbanna mange her inne som er så selvmotsigende at dem ikke ser det selv! Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Jeg er lei av å hele tiden måtte forklare ting for deg, slik at andre ikke skal misforstå det.

 

For det første, så betyr "å være bedre enn alle andre" å faktisk være det. Ikke tro det, men vite det. Vite nøyaktig hvilke kvaliteter du har, og hvordan de gjør deg bedre enn en annen fyr. Hvis du har et rikt liv, der du har en god jobb, masse venner og bruker fritiden din på å redde barn i Afrika så er du bedre enn alle andre. Folk her bruker dette, inkludert meg, for å kunne stille seg selv i et bedre lys. Dette er sjekking, og skal du selge deg selv så hjelper det å ha selvtilliten på plass og vise sine kvaliteter. Altså, på en grei ikke-skrytete måte, og uten manipulasjon ala Mystery o.l. Spør folk her om hvordan deg gjør dette, før du pøser ut påstander :).

 

Ingenting er like irriterende som når jeg møter folk med dårlig selvinnsikt. Et eksemplel er en fyr jeg og moren min møtte i jobbsammenheng, hun jobber som i en høy stilling på et universitet. Vi snakker om en særdeles stygg fyr som er overvektig (no offense, jeg prøvde å være tolerant) og skryter hele tiden av at han får masse damer samtidig som kona ringer ham hvert 5 minutt for å sjekke om han ikke er utro. Videre påsto han at han snakker 5 språk, og har reist i hele Asia. Dette skjedde i jobbsammenheng, og fyren er i 40-årene og har kone og barn. Er han bedre enn alle andre, eller hadde litt ydmykhet lønt seg? Jeg vedder på at 70% av vennene hans er venner, kun fordi han har en bra stilling (fyren kan bestemme over en del budsjetter) som de kan få goder ut av... Du ser hva jeg prøver å si til deg? Ikke vær blind når du leser, du må kritisere kildene dine og vite hva formålet deres er (selge bøker). Det er en forskjell på tro, og å vite.

 

Til det siste punktet om å være bedre enn alle andre; dette rådet gis, fordi de fleste som er nybegynnere i gamet har dårlig selvtillit. De tenker at "alle" er bedre enn dem, og ser ikke sine egne kvaliteter. Vi vet begge; dersom du skal møte nye folk og er bestemt på at de er bedre enn deg, så vil du prøve å imponere dem og tro at de har høyere verdi for å dekke opp svakheter (i likhet med angry chodes som føler seg truet, og vil banke deg av diverse uforklarlige grunner). Da kommer løgnene og det åpenbare skryteriet, for å imponere dem. Woohps, du er mindfucked og folk finner deg sær. Just don't do that, please.

 

For det andre, når det gjelder hele kjærestegreia så finnes det flere løsninger her. Du har darkside PUA, med boyfriend destroyers som får henne til å glemme kjæresten og det hele ender opp med "Jeg vet ikke hva som skjedde". Du ødelegger et forhold for et knull. Er dette virkelig det du vil gjøre? De fleste her er enige i at dette er feil, selv om det er noen som ville ha gjort det. Jeg mener 100% på at dette er smålig, og håper karma rævkjører alle som gjør det. Dette er et eksempel på det ansvaret du har i PUA, du har ferdighetene til å fucke opp et forhold hvis du vil. Det eneste som kan holde deg igjen er deg selv, og det er et ansvar.

 

Angående de quotene dine, så glemte du de som sto under:

 

Jeg tenker at du må finne ut hva som er spesielt ved deg. Hva er deg ved deg som gjør at hun bør velge deg istedenfor en annen fyr. Finn ut dette, finn ut fordelen og spill på denne. Jobb med det du anser som den fordelen du har ovenfor denne gutten.

 

Chill, nyt tiden med henne - ikke prøv deg åpenbart på henne, men la det skje naturlig.

 

Ingen klare svar som leder ham til vannet, så og si. Være bedre vil si å være bedre, spille på dine kvaliteter og ikke ydmyke fyren. Vi hadde også en stor diskusjon om dette, og ble ca. 70% enige om at det beste er å faktisk se hva du kan tilføre forholdet, som den andre fyren ikke kan. Det er alltid folk som vil drite i alt som har med moral å gjøre, men det betyr ikke at vi trenger å miste samvittigheten fullstendig fordi redskapene ligger der ute. En fin regel er at begge skal få noe ut av et hookup etc., og det gjelder også ødeleggelse av forhold.

Endret av WCH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Derfor sverger jeg til klå på brøa teknikken

Hvor mange blåveiser må du gjennom før du scorer?

 

Du tror meg kanskje ikke, men de fleste som ikke vil, bare smiler og flytter hendene mine bort :p

Nå tenker jeg på de eventuelle typene deres. Hadde jeg sett du hadde vært så respektløs mot damen min hadde jeg ikke bare latt det fare.

Lenke til kommentar

Derfor sverger jeg til klå på brøa teknikken

Hvor mange blåveiser må du gjennom før du scorer?

 

Du tror meg kanskje ikke, men de fleste som ikke vil, bare smiler og flytter hendene mine bort :p

Nå tenker jeg på de eventuelle typene deres. Hadde jeg sett du hadde vært så respektløs mot damen min hadde jeg ikke bare latt det fare.

 

 

Om madammen din lar det fare. Kvifor skal du absolutt vere "though guy"? Einaste du beviser er din eigen usikkerheit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...